Aiken Medicated Talcum

Product Details

Helps prevent and relieve prickly heat, skin rashes, body odour, foot discomfort. No boric acid, so it’s mild enough for daily use, comfort the skin and as well as protect. This talcum is best to relieve the itchiness of prickly heat as it absorbs excess moisture on the skin to keep you cool and comfortably dry.

It can help prevent skin rashes as Aiken Medicated Talcum has active ingredients to fight bacteria. Acts as a deodorising agent to prevent bacterial growth and the cool talc prevent any painful chafing of the skin. Also recommended for preventing foot discomfort.

Usage instructions:

Apply on the body after shower to keep the body cool and comfortable. Best use for kids or active person who enjoys outdoor activities.

 

  1. Avatar

    Shika43
    380 reviews

    Bedak terbaik

    5 out of 5, reviewed on July 12, 2019

    Aiken Medicated Talcum sesuai untuk kulit my baby girl yang tidak terlalu sensitive dan lembut sangat pada kulit so my baby girl lebih selesa dan terutama ketika tidur dan berjalan.. Aiken Medicated Talcum texture powder yang halus dengan haruman tersendiri..my husband juga suka gunakan bedak ini ..sejuk dan selesa..

    5
  2. Jessie Koo
    125 reviews

    colling and nice to use

    4 out of 5, reviewed on July 11, 2019

    Suitable to use anytime, but its good if we have prickly heat as I like the cooling effect. kids can sleep well during hot days if we just apply it a bit on their body before sleep.

    4
  3. Avatar

    msladyiana42
    3 reviews

    Good product

    5 out of 5, reviewed on November 4, 2018

    I’ve been using it to prevent body odour same goes to my kid.they been using it since their skin allergies to their own sweat.after apply this powder their skin become smooth n clear of itchiness.

    5
  4. Avatar

    akma199483
    11 reviews

    baguss

    5 out of 5, reviewed on October 26, 2018

    bedak ni memang bedak wajib ada dekat rumah. anak selalu naik ruam. saya suka tabur banyak-ll (rasa puas hati) dan dap-ll jea dekat bahagian ruam. Sekejap jea ruam elok. Syukur sangat serasi

    5
  5. Avatar

    AmirulHafiz10
    3 reviews

    Bagus !

    5 out of 5, reviewed on October 24, 2018

    Bedak yang mampu mengurangkan rasa gatal dan ruam, sangat berkesan dan senang digunakan. Penggunaan seharian saya. Rasa gatal yg mampu hilang dengan cepat. Harga yang berpatutan. Ramai kawan-kawan saya menggunakan bedan tersebut

    5
  6. Avatar

    Nchahawari46
    7 reviews

    Very good product

    5 out of 5, reviewed on September 19, 2018

    My whole family using this Aiken because it has an antibacterial talc. Very suitable for baby also. Both of my son and husband used this talc daily on their sensetive skin.

    5
  7. Avatar

    n9ar1d41
    6 reviews

    Menyelesaikan masalah ruam dan gatal

    4 out of 5, reviewed on September 17, 2018

    Sangat sesuai untuk yg berkulit sensitif. Juga boleh digunakan dari yg masih bayi hingga dewasa. Penggunaan yang mudah & digalakkan untuk sentiasa menggunakan bedak talkum ini ketika cuaca panas. Memang banyak membantu mengurankan keradangan kulit.

    4
  8. Cut Nurmastura
    3 reviews

    Recommended for those who has a sensitive skin

    5 out of 5, reviewed on September 5, 2018

    Besides the red one (i forgot the name of the talcum powder but it also for rashes and redness), i also use this aiken powder for my skin problems and i use it everyday because i tend to get itchy and discomfort especially on my arm and leg after i do some activities that require you to do it under the hot sun

    5
  9. Zihan Samsuri
    3 reviews

    Bedak antibakteria yang dipercayai turun temurun

    5 out of 5, reviewed on August 14, 2018

    Aiken antibakteria pilihan keluarga saya. Satu satunya bedak antibakteria terbaik yang membantu merawat dan melegakan bau badan dan ketidakselesaan kaki. Bukan setakat itu,aiken antibakteria talc membuat saya merasa lebih segar sepanjang hari.

    5
    1
  10. Avatar

    jenny18390
    12 reviews

    Good product!

    4 out of 5, reviewed on July 22, 2018

    Love this product so much because it relieves itchness on the neck and joints after I sweat while doing housework. It gives a cooling sensation and can absorbs extra sweat too.

    4
  11. Avatar

    msrh9679
    3 reviews

    Bedak Sesuai Untuk Keluarga

    4 out of 5, reviewed on July 18, 2018

    Saya dah pakai bedak ni dah lama. Bila pakai bau badan pon takda. Sangat selesa dan nyaman. Semua ahli keluarga saya pakai bedak ni. Harga pon tak mahal dan ada banyak size botol sesuai nak bawak pegi mana-mana.

    4
  12. Navamaty Mannar
    3 reviews

    alkien powder

    5 out of 5, reviewed on July 17, 2018

    this powder was so good and its was a having a good benefit .its was can use all skin.for more use our leg will be shine and smooth

    5
    1
  13. Shahida Razali
    3 reviews

    Bedak sesuai untuk gatal-gatal

    5 out of 5, reviewed on July 16, 2018

    Guna bedak ni untuk anak lelaki saya dari dia masih bayi.Dia ada masalah ruam lampin. Bedak ini sangat berkesan merawat ruam lampinnya. Orang dewasa juga sesuai menggunakan bedak ini untuk merawat gatal-gatal

    5
  14. Roslindawati Ismail
    12 reviews

    Bedak berubat untuk seisi keluarga

    5 out of 5, reviewed on July 16, 2018

    Bedak berubat yang perlu dimiliki oleh setiap keluarga untuk kegunaan harian. Kerana ianya memberi manfaat buat seisi keluarga daripada seawal usia bayi hingga warga tua.. Selesa, nyaman dan sihat!

    5
  15. Avatar

    Tester8902
    16 reviews

    Trusted talcum

    5 out of 5, reviewed on April 13, 2018

    This talcum is very good. Helps lessen body odour and also suitable to use for sweaty events like running, tracking etc. The smell is of the talcum is also nice. Definitely recommended and trusted talcum for most people.

    5
    1
  16. Avatar

    Miko56
    4 reviews

    好用

    5 out of 5, reviewed on April 9, 2018

    个人皮肤有点敏感的人,一敏感就身体会很痒~ 擦了后会止到痒~ 也很凉爽~ 很香~

    5
  17. Avatar

    Farah1784
    3 reviews

    Helps during hot weather

    4 out of 5, reviewed on April 8, 2018

    Sometimes when i play games it can be quite hot and sweaty around my neck and body. I put this on those areas and it absorbs the sweat and makes me more comfortable. I really love this talcum and have been using it since i was a kid.

    4
  18. Avatar

    JAMIE32
    18 reviews

    Recommended

    5 out of 5, reviewed on March 8, 2018

    Aiken Medicated Talcum sangat bagus untuk mengurangi masalah bau badan dan peluh pada kulit saya. Saya sangat menyukai bedak ini. Badan saya terasa kering dan segar. Saya berasa lebih selesa dan yakin untuk berhadapan dengan orang ramai terutamanya bila badan saya banyak bergerak.

    5
  19. Avatar

    AdamAmsyar95
    81 reviews

    Membantu memgurangkan kesan rengsaan ruam

    4 out of 5, reviewed on March 7, 2018

    Bedak berubat aiken ni mmg sgt mmbantu mngurangkan kesan rengsaan ruam pada badan ank sy yg berumur 2 tahun.Ia tidaklah mnyembuhkan ruam dgn cepat tapi mmbuat kesan rengsaan berkurangan dan kurang gatal2.Saya sdri pun guna bedak ni terutamanya bila cuaca panas,ia membantu mnnyegarkan dan menyerap peluh.Tekstur bedak pun lembut dan mudah diratakan pada badan.Sesuai digunakan pd pelbagai pringkat umur dan dijadikan bedak harian.Baunya pun wangi dan mnyegarkan.

    4
  20. Avatar

    AdamAmsyar95
    81 reviews

    Membantu mengurangkan kesan rengsaan ruam

    4 out of 5, reviewed on March 6, 2018

    Bedak berubat aiken ni mmg sgt mmbantu mngurangkan kesan rengsaan ruam pada badan ank sy yg berumur 2 tahun.Ia tidaklah mnyembuhkan ruam dgn cepat tapi mmbuat kesan rengsaan berkurangan dan kurang gatal2.Saya sdri pun guna bedak ni terutamanya bila cuaca panas,ia membantu mnnyegarkan dan menyerap peluh.Tekstur bedak pun lembut dan mudah diratakan pada badan.Sesuai digunakan pd pelbagai pringkat umur dan dijadikan bedak harian.Baunya pun wangi dan mnyegarkan.

    4
  21. Avatar

    WanUmie75
    21 reviews

    Good from tradition

    5 out of 5, reviewed on February 25, 2018

    This product is a must for me to protect the skin from rashes and heat skin problems. It’s mild talcum and fast absorb on the skin. The texture a bit rough but really satisfy because it’s powdered well on the skin. I use to my 1 years old baby when she’s having a backache rashes due to hot climate. Not even 3 days her skin getting better and she has less irritation. Just a reminder, don’t pour to much on palm or body. Small amount is better enough.

    5
  22. Avatar

    Michelle103180
    9 reviews

    Aiken Medicated Telcum

    5 out of 5, reviewed on February 15, 2018

    This powder are suitable to people who have skin sensitive like me. Most doctor are recommend patient who have sensitive skin to apply this powder.

    5
  23. Avatar

    Anis_cid80
    7 reviews

    Berangin dan nyaman

    5 out of 5, reviewed on February 10, 2018

    Bedak aiken baik untuk masalah kulit gatal-gatal. Bila pakai terasa berangin dan menyegarkan.Saya biasa gunakan pada anak saudara saya yang masih kecil untuk mengelakkan dari terkena ruam dan gatal-gatal.

    5
  24. Avatar

    AQiEMiY2159
    4 reviews

    Bedak Aiken berubat bantu hilangkan bau badan dan kulit yang sensitif

    5 out of 5, reviewed on February 7, 2018

    Saya mula menggunakan bedak Aiken sejak kulit terkena ruam di bahagian leher. Apabila cuaca agak panas dan saya banyak berpeluh, leher saya akan rasa pedih dan gatal-gatal. Bedak ini membantu saya mengatasi masalah yang saya hadapi. Di samping itu, bedak ini juga membantu menghilangkan bau badan saya. Jika dahulu saya kurang yakin untuk berhadapan dengan orang lain kerana bau badan yang mengganggu, kini tidak lagi. Bedak Aiken berubat ini telah bamyak membantu saya. Saya amat menggalakkan orang ramai untuk gunakan bedak ini kerana sesuai untuk semua lapisan umur.

    5
  25. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Aiken Medicated Talcum

    5 out of 5, reviewed on February 6, 2018

    Saya mempunyai kulit yang sensitif bila dalam keadaan berpeluh.Setiap kali panas, pasti kulit akan timbul ruam dan terasa gatal. Masalah saya ini telah diatasi apabila farmasi mensyorkan saya membeli Aiken Medicated Talcum. Ianya sangat berkesan apabila ruam ruam mula hilang dan saya kurang mengalami kegatalan apabila cuaca terik. Sangat efektif dan pelbagai guna.

    5
  26. Avatar

    Rusydirusy39
    3 reviews

    Bedak legend

    4 out of 5, reviewed on February 5, 2018

    Bedak ni memang sya guna dr kecik lagi .. dari baby memang sya dh guna .. bedak ni memang mujarab diguna untuk elak ruam atau dlm dalam bahasa sarawak ( lelas ) memang diguna smpai ke adik adik saya .. sya sangat syorkan untuk siapa siapa guna bedak ni .. and bole hilangkam rashes .. terbaik??Dan takde bau masam badan dah

    4
  27. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Bedak berubat serbaguna AIKEN

    5 out of 5, reviewed on January 28, 2018

    Bedak berubat Aiken ni mmg bedak harian keluarga sy.Selain digunakan sbgai bedak biasa,bedak berubat ni bnyak kegunaannya.Bedak ni boleh merawat ruam2,kegatalan kulit dan cacar.Yg paling best bedak ni juga boleh mncegah bau badan dan kaki.Tekstur bedak halus & mudah diratakan,berbau ubat yg agak kuat tapi wangi.Harga pun berpatutan & mudah didapati di kebanyakkan kedai @ farmasi.

    5
  28. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Bedak Aiken Medicated Talcum

    5 out of 5, reviewed on January 15, 2018

    Aiken Medicated Talcum saya mula kenal bila selalu ke farmasi untuk membeli kosmetik.Pada ketika itu saya mempunyai kulit yang sensitif.Setiap kali panas, pasti kulit akan timbul ruam dan terasa gatal. Masalah saya ini telah diatasi apabila pakar farmasi mensyorkan saya membeli Aiken Medicated Talcum. Bedak Aiken Medicated Talcum baunya yang seakan akan ubat dengan menjadikan Aiken Medicated Talcum lebih wangi.Saya pakai dan sangat berkesan apabila ruam ruam mula hilang dan saya kurang mengalami kegatalan apabila cuaca terik. Sangat efektif. Harga murah dan mampu milik.

    5
  29. Avatar

    hotmoney201859
    3 reviews

    Hilangkan bau peluh ketiak anda

    5 out of 5, reviewed on January 11, 2018

    Nak tau tak saya ada cara untuk kurangkan bau peluh di bahagian ketiak. Biasanya orang akan guna deodoran untuk tujuan ini. Saya pulak hanya sapukan bedak Aiken berubat di bahagian ketiak setiap pagi selepas mandi. Hasilnya memang menakjubkan! Anda akan rasa segar, kurang berpeluh dan lebih penting bau masam pun hilang. Tak percaya? Cubalah bedak Aiken berubat ni. Memang terbaik!

    5
  30. Aishah Norjamaeyah
    138 reviews

    Bedak berubat

    5 out of 5, reviewed on November 29, 2017

    Bedak ni adalah di antara salah datu bedak berubat yang saya suka. Ia boleh menghilangkan bau peluh saya. Bila saya letak bedak ni di bahagian badan yang berpeluh, saya dapat rasakan bahawa badan saya sentiasa kering. Memang terbaik!

    5
  31. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    对脚汗很有效

    4 out of 5, reviewed on November 29, 2017

    这个粉对脚汗很有效!我老公因为工作的时候长时间穿包脚鞋,脚出汗导致他的脚掌皮肤起水泡。试过了很多药膏都不会好,但是自从用了这个粉后,明显改善了。现在已经完全恢复了!

    4
  32. Adilla Dilla
    63 reviews

    Atasi masalah kulit

    4 out of 5, reviewed on October 26, 2017

    Membantu menghalang dan menghilangkan haba panas, ruam kulit, bau badan, ketidakselesaan kaki, harga pun murah.Bagi mereka yang ada masalah kulit bolehlah mencuba bedak ini

    4
  33. Avatar

    Anelia23
    137 reviews

    Hilangkan gatal kulit

    4 out of 5, reviewed on September 28, 2017

    Bedak ni memang ada di rumah. Anak saya kalau panas ja mesti ruam naik dekat leher, ketiak dan celah paha. Saya ambil bedak ni dan letak bagi tebal2. Esok tengok dah hilang. Dia kurang menggaru bila letak bedak ni.

    Bau bedak ni lembut, wangi ja. Tak bau macam ubat pon so anak saya suka. Selain guna kat anak, saya juga guna untuk badan saya. Sebab saya ada jerawat kat belakang badan. Memang nampak kurang kalau rajin sapu bedak ni hari2.

    4
  34. Gee Gee
    321 reviews

    membantu mengawal gatal2 dan ruam

    4 out of 5, reviewed on July 31, 2017

    saya menggunakan bedak aiken untuk diri sendiri dan keluarga,ia dapat membantu mengawal gatal2 dan ruam..ia sangat bagus..sentiasa menggunakan bedak aiken ni

    4
  35. Kesuma Dewi
    147 reviews

    Bedak Berubat AIKEN

    4 out of 5, reviewed on July 27, 2017

    Bedak berubat AIKEN keperluan harian anak anak saya semasa mereka masih kecil sehingga kini.Berkesan menghilangkan ruam ruam kecil pada kulit terutamanya pada waktu panas

    4
  36. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    防止脚汗很有效

    4 out of 5, reviewed on June 13, 2017

    这粉对于防止脚汗很有效,老公每天都在用。

    4
  37. Avatar

    Eugeniecyc
    31 reviews

    Aiken药性爽身粉

    5 out of 5, reviewed on May 18, 2017

    一直背部有痘痘的困扰,自从使用后,改善很多。涂上肌肤可保持凉爽、干燥和舒适之外,而且还可以止痒。此外,最令我满意的是,涂上后就算流汗后,还是不会变味道,依然清香。

    5
  38. Rebecca Koay
    150 reviews

    Love it!

    5 out of 5, reviewed on May 13, 2017

    Love this powder! I’ve been using Aiken and prefer it over other baby powders because Aiken has worked best for me so far. I have body acne on the back of my shoulders. Using Aiken on them after every bath has helped me to keep my body acne in control!

    5
  39. Nur Arina
    812 reviews

    Aiken terbaik

    5 out of 5, reviewed on April 25, 2017

    Ya..saya suka dgn bedak aiken ni. Sebab bukan saja dpt hilang kan ruam pd anak.tapi saya juga buat kegunaan saya. Kalau ada gatal2 pada badan,saya akan sapukan bedak aiken ni kat badan. Kurang sikit rasa gatal tu. Bedak aiken mmg akn sentiasa ada di rumah selepas ini

    5
  40. Avatar

    miera97
    131 reviews

    Aiken Medicated talcum

    5 out of 5, reviewed on April 23, 2017

    bedak aiken sangat sesuai pada kulit bayi anak saya kerana bedak aiken membantu menghilangkan ruam di pipi dan leher bayi saya.. sapuan seawal 3 hari sudah nampak perbezaannya yang merah-merah pada kulit sudah mula berkurangan.. alhamdulillah kulit bayi saya bersih setelah saya terus menggunakannya.. kepada bakal-bakal ibu bolehlah siap sedia 1 botol bedak aiken untuk si manja anda… #hanyasapuannipissahaja

    5
  41. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Effective and Soothes

    4 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    This talcum powder works great on babies and adults alike because of its antibacterial properties to it. It soothes, it replenishes and it calms skin rashes and irritations. I really like it because it’s so versatile and handy whenever I know that my allergies flare up. What’s more is also that my whole family is able to use it without having to purchase different products to soothe every individual.

    4
  42. Avatar

    cre8tone
    19 reviews

    Very effective!

    5 out of 5, reviewed on November 27, 2016

    Aiken medicated talc is so effective… it helps to prevent and relieve prickly heat, skin rashes and body odour.. It avoids foot discomfort too.. Everytime after apply this, can say bye bye to the itchiness almost immediately. Feels refreshing also, after applying it, especially during hot hot days. Very good product..

    5
  43. Aiken talkum berubat

    4 out of 5, reviewed on October 20, 2016

    Talkum berubat dari jenama Aiken ini amat bagus untuk masalah ruam dan kerangsangan kulit. Saya juga menggunakan talkum berubat ini di kaki agar ianya sentiasa kering dan segar. Dengan harga yang berpatutan ianya juga mudah untuk dimiliki.

    4
  44. Avatar

    busyra takiyudin
    30 reviews

    Aiken Medicated Talcum sesuai untuk pelbagai jenis kulit

    4 out of 5, reviewed on August 19, 2016

    dengan keadaan cuaca sekarang yang agak panas, aiken adalah produk yang sesuai digunakan untuk baby yang mengalami masalah ruam di kulit. bukan sahaja untuk baby bahkan untuk orang tua juga boleh digunakan. produk ini sesuai untuk semua lapisan masyarakat. ahli keluarga saya juga menggunakannya.

    4
  45. Aien Zunnur
    40 reviews

    Bantu pulihkan kulit

    3 out of 5, reviewed on August 19, 2016

    Aiken medicated talcum sangat membantu saya ketika ada masalah kulit dulu. Kalau ada ruam-ruam terus sapu bedak aiken ni. Kadang-kadang sapu dekat muka yang ada jerawat. Haha. Mungkin talcum ni tak ada bau tapi saya rasa sesuai dan patut macam itu sebab talcum ini medicated kan. Boleh guna untuk dewasa atau bayi juga yang hiasa ada ruam atau merah-merah, tambah lagi musim panas ni.

    3
  46. Cekgu Norazimah
    136 reviews

    Aiken Medicated Talcum membantu atasi masalah kulit

    4 out of 5, reviewed on August 18, 2016

    Aiken Medicated Talcum ini membantu mengurangkan masalah ruam kulit pada baby. Bila musim panas, baby kerap mengalami ruam-ruam pada badan. Dengan Aiken Medicated Talcum, ianya membantu mengurangkan masalah ruam kulit tersebut.

    4
  47. Ain Nadzri
    10 reviews

    Aiken Medicated Talcum sesuai untuk kulit sensitif

    4 out of 5, reviewed on August 18, 2016

    Saya mempunyai kulot yang sensitif. Setiap kali panas, pasti kulit akan tombul ruam dan terasa gatal. Masalah saya ini telah diatasi apabila doktor mensyorkan saya membeli Aiken Medicated Talcum. Ianya sangat berkesan apabila ruam ruam mula hilang dan saya kurang mengalami kegatalan apabila cuaca terik. Sangat efektif. Namun baunya yang seakan akan ubat boleh diperbaik dengan menjadikan Aiken Medicated Talcum lebih wangi.

    4
  48. Azlinda Alin
    12 reviews

    Aiken Medicated Talcum Hilangkan Rengsa Anak

    4 out of 5, reviewed on August 18, 2016

    Aiken Medicated Talcum Hilangkan Rengsa Anak. Than lama dan harga nya berpatutan.

    4
  49. Wan Syahirah
    20 reviews

    Aiken Medicated Talcum untuk hilangkan ruam.

    4 out of 5, reviewed on August 18, 2016

    Pakai Aiken Medicated Talcum ni untuk kulit ruam dan kering. Ambil masa juga tapi lama-lama akan nampak yang kulit tu makin elok. Semua peringkat umur boleh pakai dan masa opah sakit dulu pun bila badan dia kering and penuh ruam, kami guna bedak ni. Nampak perubahan sikit.

    4
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...