Vicks Vaporub

Product Details

When applied, the special Vicks medications turn into medicinal vapours. These are inhaled to help clear blocked nose, ease breathing and coughing. For deeper relief, use in steam as instructed below.

  • On chest and throat, temporarily relieves cough due to minor throat and bronchial irritation associated with the common cold
  • On muscles and joints, temporarily relieves minor aches and pains of muscles and joints

Adults and children 2 years and over:

  • For cough suppression
  • Rub a thick layer on throat and chest
  • Cover with a warm, dry cloth if desired
  • Keep clothing loose about throat and chest to help vapors reach the nose and mouth
  • Use up to three times daily or as directed by doctor
  1. Avatar

    CikSue38
    611 reviews

    Nyaman dan berangin

    5 out of 5, reviewed on June 25, 2019

    Peneman setia saya sepanjang masa. Saya suka bau vicks ni. Sangat menyegarkan. Bila disapu akan rasa kesan penyejukan. Kalau hidung tersumbat atau sesak dada sapu je vicks ni kejap je dah lega. Sebelum tido memang saya pastikan vicks ada kt sebelah. Dalam beg tangan pun saya letak satu. Senang dan memudahkan utk hal2 kecemasan. Adik dan kakak saya juga pengguna tegar vicks ini. Memandu sambil ditemani vicks. Terbaik.

    5
  2. Avatar

    BumbleBee34
    217 reviews

    Must bring item

    5 out of 5, reviewed on June 4, 2019

    I’ve been using this Vicks vaporub for quite a long time. A good reliever for my cold and my perfect companion when driving a long distance. Easy to apply and efficiently absorb. I love the smell and it sometimes make me addicted to the smell. Easy to bring and suitable for everyone. My whole family love this Vicks so much. Everyone has their own Vicks for sure.

    5
  3. Avatar

    GKHong35
    66 reviews

    Good for relief

    4 out of 5, reviewed on June 3, 2019

    I keep a bottle of Vicks Vaporub at home. Whenever my kids have block nose, flu and cough, i will always apply this ointment on them. If they have cough, i will apply little portion of Vicks on their chest to relieve their cough. If nose block, i will just put little bit on their nose there. They will feel much more better after applied the vicks.

    4
  4. Aniq Amrez
    3 reviews

    Ubat mujarab selsema dan pening

    5 out of 5, reviewed on November 10, 2018

    vicks ni umpama potion ajaib yang tak tau dicipta siapa. dari saya kecil sampai besar memang selalu menggunakan vick. kehebatan mentol dan kedinginan dia tu menggamit memori masa kecil dahulu

    5
  5. Avatar

    Deans09
    3 reviews

    Symptomatic relief from bloked nose and caugh due to colds

    5 out of 5, reviewed on October 15, 2018

    Very useful to relief from bloked nose,caugh and muscular aches and pain due to colds.cauntion:for external use only.avoid contact with eyes.stop used if irritation develops.avoid from kid.

    5
  6. Avatar

    Ibtisamhusna02
    19 reviews

    Penyelamat

    5 out of 5, reviewed on September 20, 2018

    Vicks ni memang wajib ada di rumah saya and of course bring it everywhere. Memang fresh sangat guna vicks ni. Setiap kali selesema , batuk MESTI saya guna vicks ni. Saya letak dekat hidung , bahagian bahu and bahagian belakang badan untuk panaskan badan. Alhamdulillah setiap kali selesema ,, saya guna vicks ni and after that saya akan tidur terus. Menyegarkan and masalah susah tidur waktu selesema pun hilang ?????????????

    5
  7. Avatar

    Alongteen243
    3 reviews

    My savior

    4 out of 5, reviewed on September 5, 2018

    I always keep this oinment in my house. Whenever my kids have block nose, flu and cough, i will always apply this ointment. Just apply small amount of vicks to chest and throat for flu and blocking nose. For cough release just apply small amount of vicks on feet and wear socks.. and walla.. it will be a savior

    4
  8. Avatar

    chtayes37
    3 reviews

    Solution for coughing

    5 out of 5, reviewed on July 27, 2018

    Whenever my kid has serious coughing during night time, I am applying VapoRub on my kid’s chest. This help my kid resolve the cough and sleep well during night time.

    5
  9. Avatar

    AiraNizam46
    23 reviews

    Very effective ointment when u have a flu

    5 out of 5, reviewed on May 17, 2018

    This product has helped me various time especially when my nose is blocked because of mucus from flu.. the fragrance is quite strong so it is suitable if u have nose blockage… Use when coughing too…it can really soothe u

    5
  10. Avatar

    WanUmie75
    21 reviews

    Effective & Fast Aid

    5 out of 5, reviewed on February 25, 2018

    I believe that every each of home must have a Vick’s inside as an emergency kit for fast aid. Normally I will buy Vicks vaporub when the night is getting cold and to prevent my children from cold flu.. I will rub on chest upfront and back, legs and nose. It’s does work to my three kids! ? Travel tips, don’t miss out this emergency kit as we never knew when ill will attack! Sold at relevant price.

    5
  11. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Banyak kegunaan & sesuai utk semua peringkat umur

    5 out of 5, reviewed on February 23, 2018

    Banyak sgt kegunaan Vicks Vaporub ni.Selalunya sy sapukan pada leher dan dada ktika batuk dan sakit dada,ia mmpu mngurangkannya.Bila selsema juga sy sapukan vicks ni pada hidung dan ia mmg mmbantu melegakan hidung tersumbat dgn aroma mint nya yg beragin.Ia juga berkesan utk mnghilangkan sakit kepala,loya @ mual2 dan sakit perut selain bnyak lagi kegunaannya.Kesannya juga menyamankan bila disapu dan tidak panas.Balm pun lembut,mudah diratakan & mudah mnyerap sempurna tanpa kesan melekit.Sesuai utk kegunaan semua peringkat umur,harga pun berbaloi sgt nk beli.

    5
    1
  12. Norazah Kasim
    12 reviews

    Vicks pilihan keluarga kami

    5 out of 5, reviewed on February 21, 2018

    Vicks pilihan kami sekeluarga berbanding produk lain kerana vicks dapat melegakan hidung yang tersumbat dan melapangkan dada serta tidur jadi nyenyak walaupun dalam keadaan selsema dan tidak selesa. Penggunaan tidak mengira umur kerana vicks tidak terlalu panas dan sesuai digunakan.

    5
    1
  13. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Vicks Vaporub

    5 out of 5, reviewed on February 20, 2018

    Saya mengunakan balm vicks ni untuk legakan sakit pening kepala dan mual.Saya sapu di dada untuk hilangkan mual sangat berkesan.Vicks Vaporub didatangkan dalam bekasnya yang comel juga mudah dibawa kemana saja.Anak sedara saya juga sangat serasi dengan balm balsam bila selsema selalu sapu atas hidung memang membantu melegakan hidung tersumbat.Harga nya juga sangat murah dan pengunaanya cuma sedikit sahaja memang jimat dan tahan lama.Mudah dibawa kemana mana.Sangat praktikal.

    5
    1
  14. Avatar

    Mimihamizah79
    22 reviews

    Always help me

    5 out of 5, reviewed on February 5, 2018

    Hello friends writing a review on vicks vaporub which has helped me a lot since my childhood as I am very much sensitive to cold weather, and now I use it for my children.Also, many times it prevented me from going to doctor, when suffering from cold.Vicks Vaporub is an ointment which is rubbed on chest or added to hot water and the aroma are inhaled to get relief from nasal catarrh and congestion, sore throat and also cough due to colds.Effectiveness-it provides effective multi symptom relief from aggravating cold symptoms when used in either of the two ways as medicated vapor to relief nasal congestion and as a rub on, massage for temporary relief from dry coughs and muscular aches due to colds.vicks vaporub contains cough suppressants.Value for money-its affordable that any one can buy .I Recommend vicks vaporub to all.

    5
    1
  15. Nona Ana Herman
    4 reviews

    KELEGAAN YANG CEPAT

    5 out of 5, reviewed on January 17, 2018

    Saya menggunakan produk ini seawal anak2 saya lahir. Samada mereka mengalami selsema atau tidak, saya sentiasa menyapu vicks pada dada dan belakang mereka setiap malam untuk mencegah mereka dari diserang selsema dan memberikan mereka tidur yg nyenyak dan nyaman

    5
    1
  16. Avatar

    AtyRazali23
    8 reviews

    Melegakan batuk dan selsema

    5 out of 5, reviewed on January 17, 2018

    Kemana sahaja pergi mesti sy mesti membawanya.. penting untuk anak2 bila batuk atau selsema.. sapu sahaja di dada,hidung dan ubun2nya.. terus lega tanpa meragam.. tidur pn lena.. saya telah menggunakannya sejak saya kecil,kini saya gunakan pula untuk anak2 saya.. sangat berguna di waktu2 kecemasan..

    5
    1
  17. Permata Hati
    3 reviews

    Sangat membantu ketika selesema

    5 out of 5, reviewed on January 15, 2018

    Saya memang kerap menggunakan vicks terutama ketika anak kecil saya selesema, dada berbunyi dan susah nak tidur..sapu je pada dada anak kecil hilang runsing saya bila melihat anak lena tidur..saya gunakan juga bila digigit nyamuk atau serangga..vicks amat membantu saya sekeluarga..

    5
    1
  18. Avatar

    Mamadian26
    3 reviews

    Vicks vapo rub pilihan no 1 kami

    5 out of 5, reviewed on January 13, 2018

    Vicks vapo rub setiasa ada bersama kami sekeluarga untuk meredakan selsema dan juga gatal2 akibat digigit nyamuk,anak2 saya sukakannya bila digigit nyamuk dorg sendiri akan meminta untuk disapukan vicks vapo rub ini dan jika anak2 saya selsema dan sukar untuk bernafas saya akan menyapunya dibahagian dada depan dan belakang selepas beberapa jam anak saya akan dapat bernafas tanpa ganguan.

    5
  19. Avatar

    iezaieisya50
    4 reviews

    Vicks untuk kebaikan kami sekeluarga

    4 out of 5, reviewed on January 12, 2018

    Wah Vicks memang bagus digunakan waktu anak selsema ,gatal2 …waktu anak kene ruam pun bagus sapu Kat tempat kena ruam tu.. Lega rasa …selesa Sgt …kami sekeluarga mmg suka gunakan Vicks …sesuai utk semua golongan …

    4
  20. Avatar

    nurlizaibrahim90
    1 reviews

    memberi keselesaaan keluarga

    0 out of 5, reviewed on January 12, 2018

    saya menggunakan vicks sejak kecil lagi,ia memberikan keselesaan bila hidung tersumbat ,dan sekarang saya bukan pakai sorang ,saya berkongsi keselesaan bersama sama anak kecil saya, vicks menjadi keselesaan untuk keluarga saya.

    0
  21. Mei Yee Law
    3 reviews

    Vicks boleh membantu saya dan anak saya selsema

    5 out of 5, reviewed on January 11, 2018

    Saya telah menggunakan vicks ini untuk saya dan anak saya boleh banyak membantu saya dan anak saya ketika selsema untuk tidur di malam hari… Vicks ini juga turun temurun anak kakak saya sampai ke anak saya tq vicks Product

    5
  22. Nur Hanisa Salam
    13 reviews

    Vicks memberi keselesaan

    5 out of 5, reviewed on January 11, 2018

    Saya guna vicks ni dari sy kecil lagi shingga la skrng. Sngt berkesn tuk melegakn hidung tersumbat dan tekak sakit.. d mn sy pergi mesti ada vicks di dlm beg sy.. skrng sy gunakn vikcs ni jg untuk anak sy…

    5
  23. NorAshikin Mokhtar
    5 reviews

    Berguna untuk seisi keluarga

    4 out of 5, reviewed on January 10, 2018

    Saya tlah mnggunakan vick vaporub sejak kanak kanak dan kini meneruskan pengunaannya untuk anak anak saya pula. Sangat sangat berkesan untuk meredakan selsema dan hidung tersumbat. Juga amat membantu melapangkan pernafasan apabila hidung rasa tersumbat

    4
  24. Avatar

    shafiza96
    5 reviews

    Vicks melegakan!

    5 out of 5, reviewed on January 10, 2018

    Bila selsema hidung rasa tak selesa. Saya akan sapu pada hidung dada dan tapak kaki untuk melegakan hidung tersumbat. Anak anak saya juga saya sapukan bila selsema menyerang. Hasil nya hidung selesa tidur tak terganggu!

    5
  25. Ng Penny
    4 reviews

    伤风的好帮手

    4 out of 5, reviewed on January 10, 2018

    这是家里常年必备的好帮手,每当家里大人或小孩伤风时,都靠它的舒缓鼻塞。有时帮孩子搽在脚底,背后…让他们好入睡。

    4
  26. Eliza Nor
    3 reviews

    Melegakan batuk

    5 out of 5, reviewed on January 9, 2018

    Saya menggunakan vaporub pada anak saya untuk melegakan batuk dan selesema… Saya akan pastikan vaporub disapu pada dada dan tapak kaki ketika anak saya mengalami batuk dan selesema… Bau vaporub yang menyengarkan menyebabkan hidungnya tidak tersumbat dan lebih mudah bernafas ketika tidur… Vaporub adalah benda wajib yang dibawa kemana sahaja..

    5
  27. Avatar

    Akma1172
    7 reviews

    VICKS VAPO RUB

    5 out of 5, reviewed on January 9, 2018

    Balm ini telah saya gunakan sejak saya kecil… Memang sangat bagus…sebab saya memang tidak tahan dengan cuaca sejuk, jadi saya mudah kena selsema dan batuk dan lebih memburukkan keadaan, apabila hidung saya tersumbat.. Bila ini terjadi, balm ini sangat membantu melegakan kesakitan saya… Jadi korang boleh cuba dan rasakan sendiri keberkesanan balm ini.

    5
  28. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Vicks Vaporub

    5 out of 5, reviewed on December 13, 2017

    Saya sudah mengenali vicks sejak saya kecil lagi.Vicks Vaporub mesti ada dalam beg sekolah dan di bawa kemana mana. Sangat sesuai melegakan batuk atau sesak nafas,Saya sapukan pada dada dan belakang badan.juga baik jika alami selsema di sapukan pada ubun2.Jika terkena gigitan serangga mahupun nyamuk.saya sapukan pada tempat berkenaan.Murah dan harga berpatutan.

    5
  29. Avatar

    Klkd27
    1 reviews

    Really good product

    4 out of 5, reviewed on November 24, 2017

    Really good product as i had used for 4years since my eldest son was caught cold. It is easy to use especially during the worst time when my children nose blocked.

    4
  30. Avatar

    HaneeyAsim53
    1 reviews

    Good product

    5 out of 5, reviewed on November 24, 2017

    Saya telah menggunakan vicks ini untuk saya dan anak saya… Ia bnyk membantu saya ketika selsema.. Dan juga melegakan ank saya dari selsema dan membuatkan anak saya selesa untuk tidur di malam hari… Vicks ini juga turun temurun dr anak kakak sya smpai ke anak saya tq vicks the best.. Product

    5
  31. KJ Cheah
    225 reviews

    伤风膏

    4 out of 5, reviewed on November 22, 2017

    从小用到大的伤风膏,现在孩子也在用着。每当小孩伤风鼻塞时,就会擦点Vicks Vaporub 在孩子的胸口和背部然后轻轻的搓热,重复几天伤风很快就好了。有时孩子肚子不舒服也是用这个来疏解他们的疼痛,擦在肚子他们感觉冰冰的就会舒服多了。

    4
  32. Avatar

    NURELINA89
    173 reviews

    Vicks Mengurangkan Selsema

    5 out of 5, reviewed on November 9, 2017

    Balm Vicks jenama yg dipercayai sejak dahulu lagi..Dapat mengurangkan selsema, untuk masalah kembung perut dan juga boleh disapu di dada ketika sesak nafas..Balm yang tidak panas dan sgt sesuai digunakan pada bayi..Mmg terbaik sgt2..Sy recommend pd semua golongan ibu2

    5
  33. Avatar

    HussinAnna25
    50 reviews

    Vicks sangat berkesan

    5 out of 5, reviewed on November 5, 2017

    Saya mengunakan balm vicks ni untuk legakan pening kepala dan sapu di dada untuk hilangkan mual sangat berkesan.bekasnya yang comel juga memudahkanya di bawa kemana saja.anak saya juga sangat serasi dengan balm balsam bila selsema selalu sapu atas hidung memang membantu melegakan hidung tersumbat.harga nya juga sangat murah dan pengunaanya cuma sedikit sahaja memang jimat dan tahan lama.

    5
  34. Efiza Kman
    40 reviews

    i like it!

    5 out of 5, reviewed on October 27, 2017

    Sangat melegakan apabila selsema dan hidung tersumbat. Sentiasa menjadi pilihan dan dibawa kemana-mana.

    5
  35. Avatar

    CikSue38
    611 reviews

    Vicks pelbagai guna

    5 out of 5, reviewed on October 25, 2017

    Vicks vaporub sangat berkesan melegakan hidung tersumbat. Ambil sedikit vicks dan sapukan pada batang hidung dan sekeliling hidung. Akan rasa kesan menthol berangin seterusnya membuka ruang hidung tersumbat. Apabila terasa dada mcm sempit saya akan sapukan sedikit vick pada dada dan terus rasa lega. Vicks juga saya guna utk hilangkan rasa pening kepala. Ambil bau dan sapukan vicks pada kepala. Ia memberikan kesan segera dengan sejuk2 dingin menthol. Vicks ni pekat. Sapu sikit je pn da cukup. 1botol atau 1pek boleh tahan lama. 1 pek kecik atau pocket pack 10mg harga beli RM5.90 yg botol besar 50g sy beli RM13.20 dan ada satu saiz sedang tapi sy tak beli harga dalam RM8.90 mcm tu la. Vicks pocket size sy bubuh dlm handbeg manakala vicks botol 50g sy simpan kt rumah. Apa2 senang ada vicks.

    5
  36. Adilla Dilla
    63 reviews

    Melegakan sakit kepala

    5 out of 5, reviewed on October 24, 2017

    Saya selalu travel jauh dan mudah sakit dan pening kepala.Alternatifnya saya mesti ada vicks vaporub didalam handbag saya kerana ianya sangat membantu saya untuk mengurangkan sakit/pening kepala.Bukan itu sahaja ianya juga saya gunakan untuk sapuan untuk kembung perutanak,selasema dan sebagainya.Produk ini memang saya guna dah lama kerana kesan penggunaannya yang sangat berkesan.

    5
  37. Avatar

    ferdizetty37
    493 reviews

    instant relief from cold

    5 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    I have been using this product since 3 years. According to me it is highly effective for cold and cough. This gives us instant relief from cold and also its help us from breathing problem at the initial stage. So that we can sleep very well. We all know that how much we need to suffer from this cold and cough, this is the best solution for these problems. We can also use this for normal headache and body pain. Product price also affordable.

    5
  38. Avatar

    Adamadeeq05
    16 reviews

    Vicks VapoRub balm terbaik seisi keluarga

    5 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    Balm vicks memang dijadikan stok dirumah dan dibawa kemana-mana sahaja.Ia amat penting kerana kegunaanya yang pelbagai.Dirumah saya pastikan ada vicks balm untuk bayi dan juga dewasa.Selsema atau tersumbat hidung vicks balm ini memang membantu.Selain itu juga segala gejala pening dan mual memang dengan balm vicks ini boleh melegakan dengan cepat.Balm ini juga sesuai disapu untuk melegakan gigitan nyamuk atau pun serangga.Memang terbaik vicks vaporub.

    5
  39. Avatar

    Aikoaiko25
    1053 reviews

    伤风必要的

    5 out of 5, reviewed on October 16, 2017

    从小到大的每当我伤风的时候这个一定是必要的,不然我会在晚上的时候呼吸不舒畅的令我睡不好的,我都会在睡觉之前涂在鼻子背后和我的喉咙那边的,这样我才可以呼吸舒畅的

    5
  40. Avatar

    emilliakamarlis62
    197 reviews

    Berkesan untuk simptom awal batuk dan selsema

    4 out of 5, reviewed on October 16, 2017

    Vicks vaporub ini merupakan stok herba wajib ada di rumah. Hal ini keraba vicks sangat berkesan untuk menghilangkan simptom awal batuk dan selsema. Saya hanya perlu meletakkan sedikit vicks pada dada dan belakang badan. Setelah beberapa ketika, saya mulai rasa lega kerana rasa tidak selesa akibat batuk dan selsema telah berkurangan.

    4
  41. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Balm berubat dengan sensasi dingin

    5 out of 5, reviewed on October 9, 2017

    Sentiasa ada dalam beg dan di rumah saya.saya sangat sukakan bau balm herba vick vaporub ni,bau herba semulajadi yg wangi dan lembut.mmg cepat melegakan masalah hidung tersumbat,asma dan batuk.Hanya perlu gunakan sikit untuk kesegaran yg berpanjangan.Saya suka sensasinya yg dingin bila disapu.Botolnya sangat kecil,mudah utk dibawa terutama ketika saya sedang mnjalani aktiviti luar.Berbaloi sangt untuk dibeli,harganya berpatutan,dan 1 botol tahan lama.

    5
  42. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    vaporub vick

    5 out of 5, reviewed on October 6, 2017

    Vicks memang dari bangku sekolah sy sudah guna..dalam beg sekolah untuk mengurangkan selsema.sy mudah dijangkiti selsema dan batuk…Ternyata berkesan dan tidur malam saya letak sebelah katil untuk menhadapi saat2 ketidakslesaan…Sekarang saya gunakan vicks untuk diri sendiri dan keluarga.terbaik…

    5
  43. Avatar

    rosnah07
    177 reviews

    sangat membantu

    5 out of 5, reviewed on October 2, 2017

    Sangat membantu anak dan keluarga saya tidor nyenyak di waktu malam.tambahan pula jika musim demam seleseme.bau yang segar tidak terlalu kuat sangat selesa bila disapu pada kulit.

    5
  44. Nor Juliana Mawarni
    129 reviews

    vaporub vick

    4 out of 5, reviewed on October 2, 2017

    Saya sangat berpuas hati dengan produk ini.Saya selalu menggunakan vick bila malam kerana saya mengalami asma.Saya sering batuk-batuk dan selsema menyebabkan hidung tersumbat.Sebelum tidur saya akan sapu vick di hidung, leher dan dada.Kini,tidur saya lebih sempurna.Hidung saya kurang tersumbat dan tidak lagi sesak nafas akibat batuk.Harga nya murah dan boleh didapati dikedai-kedai dan farmasi.Bentuk nya yang kecil membolehkan saya mudah menyimpan dalam beg.Berbaloi untuk dibeli!!!

    4
  45. Avatar

    nadnaz02
    43 reviews

    Memberi keselesaan waktu malam

    5 out of 5, reviewed on September 29, 2017

    Dengan adanya vicks vaporub, menjadikan tidur anak kembar saya nyenyak sepanjang malam..sudah menjadi rutin harian sejak kembar lahir vaporub akan dioles di tapak kaki,belakang badan dan ubun kepala sebelum tidur..dah 1tahun 5bulan kembar sy menggunakannya

    5
  46. Avatar

    leekahseng12
    323 reviews

    My must item in aids box

    4 out of 5, reviewed on September 27, 2017

    I’m always facing nose blocking problem since I’m child until now I become a daddy. Vicks Vaporub is a must have item in my home aids box. I used to apply it on my nose & chest area, sometimes I apply on my neck area too when I’m having sore throat.

    4
  47. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Sangat mmbantu melegakan hidung tersumbat

    5 out of 5, reviewed on September 23, 2017

    Sentiasa ada dalam kotak ubat di rumah saya..terlalu bnyk kegunaan..sesuai digunakan ketika selsema,mmbntu melegakan hidung tersumbat..suka dengan tekstur salap berubat vicks ni..ia mnyerap dgn cepat & memberi kesan nyaman sgn segera..sesuai diguna utk semua pringkt umur..

    5
  48. Gee Gee
    321 reviews

    kegunaan sejak berzaman

    5 out of 5, reviewed on September 20, 2017

    vicks adalah pilihan saya dari dulu lagi untuk melegakan sakit kepala,selsema dan tekak,saya suka menggunakannya,selepas menyapu akan terasa berangin je..memang menggamit kenangan

    5
  49. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    multi-function cream

    4 out of 5, reviewed on September 15, 2017

    last time i though Vicks Vaporub is only for flu used.
    Now only I know it can help in relief muscle & joint aches! A very useful cream, should have one travel size in my mummy bag!

    4
  50. Avatar

    CikSue38
    611 reviews

    Vicks penyelamatku

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    Vicks mmg antara salah satu barang wajib dalam hand bag di bilik dan juga di ruang tamu. Bila hidung tersumbat atau dada terasa berat saya terus sapukan sedikit vicks di hidung dan dada. Terasa sejuk menthol pada vicks bila bersentuhan dengan kulit dan diri akan berasa sedikit lega kerana vicks dapat mengurangkan ketidakselesaan. Bau vicks unik. Sekali bau saya sudah tahu dan cam itu bau vicks. Hanya kuantiti yg sedikit digunakan dalam satu sapuan. Dan ia sangat berkesan.

    5
  51. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    伤风必备

    4 out of 5, reviewed on August 11, 2017

    着药膏是伤风的必备品,我从小到大都用它!
    喉咙痛的时候也可以用哦!

    4
  52. Niki Tay
    996 reviews

    从我小到现在我的孩子也是用他的

    5 out of 5, reviewed on August 3, 2017

    从我小时候妈妈帮我擦到到现在我帮我的的孩子也是用这个牌子来擦,每次伤风呼吸不到都擦点在背后和鼻子的比较容易呼吸舒畅的。

    5
  53. Avatar

    stepsoh26
    65 reviews

    help for breathe

    5 out of 5, reviewed on August 2, 2017

    Vicks Vaporub is a cough suppressant thats good to rub on our Upper back, and Chest. Its especially helpful during cold and flu season. When I have a clogged nose…maybe a dip of the finger and rub a barely noticeable small amount near my nose. It helps for breathe.

    5
  54. Avatar

    Siti26
    61 reviews

    Vicks VapoRub

    4 out of 5, reviewed on July 21, 2017

    Saya akan sapukan vicks vaporub ni lepas anak saya mandi agar dia sentiasa berasa nyaman. Vicks vaporub ini sangat berguna ketika kami di serang selsema dan batuk. Ianya mampu melegakan hidung daripada tersumbat akibat hingus. Hanya oleskan sedikit di bahagian dada dan tapak kaki bagi melegakan selsema agar tidur jadi lebih selesa.

    4
  55. Avatar

    elianimaisarah51
    42 reviews

    Baik untuk ank

    4 out of 5, reviewed on July 15, 2017

    Vicks vaporub ni memang sangat baik untuk ank, ank batuk atau selsema memang sy sapukan sikit pada ank..tidurnya pun selesa..

    4
  56. Nur Arina
    812 reviews

    Selesa dan selamat digunakan

    5 out of 5, reviewed on May 27, 2017

    Dirumah saya selalu bekalkan vick ini. anak-anak boleh gunakannya dan sekarang saya mengalami batuk-batuk. saya menggunakan vick ini untuk legakan batuk saya yang dialami sekarang. Selain itu, saya gunakan pada anak jika mereka menghadapi masalah kembung perut. Ianya merupakan salah satu vick yang perlu ada bagi kami sekeluarga.

    5
  57. Avatar

    geegee48
    43 reviews

    menghilangkan selesema saya

    4 out of 5, reviewed on May 25, 2017

    vicks adalah salah 1 pilihan utama saya semasa selesema.dengan menyapukan vick hidung sya akan rasa berangin dan selesa

    4
  58. Kaushelia Shelia
    365 reviews

    Work wonders

    5 out of 5, reviewed on May 16, 2017

    Vicks Vaporub is a great product that work wonders when apply on chest. It has great effects when I apply the vicks Vaporub during my cough or heavy fever. It can be easily purchase from the supermarket. The packaging is very nice and be used at anytime and anywhere. The price also very cheap and it is really good for the children as it is very mild and does not harm the skin.

    5
  59. Nur Arina
    812 reviews

    sesuai untuk keluarga

    5 out of 5, reviewed on May 15, 2017

    Dirumah saya selalu bekalkan vick ini. anak-anak boleh gunakannya dan sekarang saya mengalami batuk-batuk. saya menggunakan vick ini untuk legakan batuk saya sekarang

    5
  60. Avatar

    AjakTreasure58
    12 reviews

    Sangat berkesan!

    4 out of 5, reviewed on May 5, 2017

    Sangat berkesan untuk pelbagai penyakit.saya gunakan ketika selsema batuk dan sakit dada.juga sesuai untuk anak anak saya.nyaman dan berasa dingin.

    4
  61. Avatar

    miera97
    131 reviews

    Vicks Vaporub

    5 out of 5, reviewed on May 5, 2017

    vicks melegekan ketika selsema dan batuk, sesuai x kira umur muda dan tua, sapuan yang nipis pada dada, leher, belakang hidung dan kepala, rasa yang sejuk serta bau yang menyegarkan, kecil dan mudah dibawa kemana sahaja.

    5
  62. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Good for relief

    4 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    Having sinusitis since young led me to lots of complications. I had a very hard time breathing because of the mucus that is congested in my nose. Vicks VapoRub worked wonders for me at that small age because it helps clear my nasal pathway with it’s menthol-eucalyptus-camphor ingredients. My mum helped apply some on my throat and back and even my feet to maximise the effects of reducing a cold. It is only good for soothing as far as I can say, and ultimately the effects is not medicating, as growing up, I found it being rather not helpful. Great for kids nonetheless.

    4
  63. Betty Liew
    263 reviews

    Traditional use to heal the wind in stomach

    5 out of 5, reviewed on February 26, 2017

    I have used Vapo Rub since I was young. My mom always rub on my chest and stomach to prevent wind in my stomach. The warm heat keep the blood circulation better. Sometime I apply on my forehead is I have minor migraine or even it work for flu. Vapo Rub protects my family from sickness.

    5
  64. Cekgu Norazimah
    136 reviews

    Mesti ada di rumah

    4 out of 5, reviewed on February 21, 2017

    Vicks Vaporub adalah antara barang yang mesti ada di rumah. Bukan sahaja sesuai untuk si kecil, malah untuk seisi keluarga. Baunya memang menyegarkan. Bila kena flu atau batuk, disapu pada dada dan belakang badan, memang melegakan.

    4
  65. Avatar

    may576076
    92 reviews

    ??????

    5 out of 5, reviewed on February 20, 2017

    I used this product during my childhood until now, I still give my child use this product! This is such a good product for me !

    5
  66. Avatar

    Vicky Low
    242 reviews

    A family's must have

    4 out of 5, reviewed on January 15, 2017

    My house always keep a bottle of adult and baby Vicks Vaporub. When we have mild cough or runny nose, I will apply Vicks on chest and back. For kid, I will apply on thier soles too. Effectively relieve nose block too.

    4
  67. Carrie Zoey
    141 reviews

    Effective to relieve cough and flu

    4 out of 5, reviewed on December 8, 2016

    Since I was a kid, this has been a remedy for my cough and flu. This is very effective to relieve the heaviness feeling and cough. Just have to apply abit on the chest and nose, the minty sensation is such relief. I have a small bottle of Vicks always in my bag.

    4
  68. Ying Eve
    10 reviews

    I have been using Vicks since I was a kid. Now I am using it on my kids too when they are not feeling well. Still has the same great formula. I use it at night too when I want a good night sleep. A little rub on the chest and I am off to a goodnight sleep. Love Vicks!

    5 out of 5, reviewed on December 7, 2016

    I have been using Vicks since I was a kid. Now I am using it on my kids too when they are not feeling well. Still has the same great formula. I use it at night too when I want a good night sleep. A little rub on the chest and I am off to a goodnight sleep. Love Vicks!

    5
  69. Ying Eve
    10 reviews

    have been using Vicks since I was a kid. Now I am using it on my kids too when they are not feeling well. Still has the same great formula. I use it at night too when I want a good night sleep. A little rub on the chest and I am off to a goodnight sleep. Love Vicks!

    5 out of 5, reviewed on December 7, 2016

    have been using Vicks since I was a kid. Now I am using it on my kids too when they are not feeling well. Still has the same great formula. I use it at night too when I want a good night sleep. A little rub on the chest and I am off to a goodnight sleep. Love Vicks!

    5
  70. Dyg Mass
    72 reviews

    berkesan untuk mengurangkan selsema...

    5 out of 5, reviewed on December 7, 2016

    Vicks memang berkesan untuk mengurangkan selsema. ketika anak saya berusia 4 bulan, dia dijangkiti selsema dan batuk. apa yang saya buat ialah dengan mencampurkan vicks untuk baby ke dalam air panas, kemudian tutup dengan penapis. baringkan bayi di atas riba dalam keadaan meniarap ke arah wap vicks tadi..tepuk belakang badan secara perlahan.. masa tu memang baby menangis tetapi hasilnya, cecair di hidung keluar dengan banyak dan ia melegakan hidung anak saya. Sekarang saya gunakan vicks untuk diri sendiri dan keluarga.

    5
  71. Avatar

    Adinafadzil
    9 reviews

    both type of the vicks is good

    5 out of 5, reviewed on November 28, 2016

    i’ve been use vicks vaporub for me and baby balsam for my babies

    5
  72. Avatar

    zulaikha08
    186 reviews

    Every family must have!

    5 out of 5, reviewed on November 11, 2016

    I use it since childhood. Very nice, from infants to adults can use it. To sweep outside for coughs, colds, insect bites and rheumatism.

    5
  73. Avatar

    Radhia81
    21 reviews

    Wajib ada stok Vicks di rumah!

    4 out of 5, reviewed on November 4, 2016

    Vicks mampu melegakan perut saya semasa mengalami kembung perut/perut senak. Selain itu, sapuan pada hidung juga dapat mengurangkan sumbatan pada hidung saya ketika saya mengalami selsema. Saya sentiasa memastikan stok vicks ada di rumah. Vicks memang terbaik.

    4
  74. Avatar

    Azkee84
    10 reviews

    Vicks untuk seisi keluarga

    5 out of 5, reviewed on October 19, 2016

    Saya sudah mengenali vicks sejak saya kecil lagi.kini setelah bergelar ibu saya turut menggunakannya pada anak2. Sangat sesuai melegakan batuk atau sesak nafas,disapukan pada dada dan belakang badan.juga baik jika alami selsema di sapukan pada ubun2.juga elok jika terkena gigitan serangan mahupun nyamuk.saya sapukan pada tempat berkenaan.

    5
  75. Avatar

    zazi_858663
    26 reviews

    Believe it!

    4 out of 5, reviewed on September 7, 2016

    I use it on my daughter feet everytime she has a cough and it’s really work! And i will make sure vicks vaporub always inside my bag & bring it anywhere i go because i also use it!! BELIEVE IT!!

    4
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...

Sorry, no similiar product found.