Adabi Turmeric Powder Blended

Product Details

Adabi Turmeric Powder Blended

  1. Avatar

    Shika43
    384 reviews

    Menjimatkan

    5 out of 5, reviewed on July 13, 2019

    Adabi Turmeric Powder Blended hanya menggunakan sedikit sahaja masakan akan meriah dengan warna kuning .. kunyit asli dan sedapkan masakan saya… Gulai ,masak lemak Dan pelbagai lagi jenis masakan sesuai digunakan…Adabi Turmeric Powder Blended sesuai juga dibuat masker muka dicampur dengan yogurt dan pantas kecutkan jerawat .. kuih jala juga saya suka campurkan hanya sedikit untuk rasa dan warna yang lebih sedap…

    5
  2. Avatar

    efizazakeri25
    57 reviews

    The foods taste & color look good

    4 out of 5, reviewed on July 7, 2019

    This turmeric powder is dabomb! I jsut use a little pinch of it to cook. The color is so bright, make the fried foods look nice. Not just appearance, the taste is also nice. I love the result. The powder is thick & look so original with no any added preservatives.

    p/s: All reviews by me are not paid or sponsored, not copied from any source. The picture is attached as proving that I am using it.

    4
  3. Avatar

    BumbleBee34
    218 reviews

    Suka kunyit adabi ni

    5 out of 5, reviewed on May 30, 2019

    Serbuk kunyit Adabi antara serbuk kunyit pilihan utama kami sekeluarga. Warna kuning oren kunyit yg sangat cantik selepas masak atau menggoreng. Bau serbuk kunyit dia pun sedap macam bau kunyit asli. Serbuk kunyit adabi ni pakai tak perlu banyak pun. Sikit je dah cukup menaikkan warna masakan kita.

    5
  4. Avatar

    Hazz82
    3 reviews

    Pilihan ibu sejak kecil!

    5 out of 5, reviewed on October 21, 2018

    Serbuk kunyit yang menjadi pilihan ibu saya sejak saya kecil lagi. Sekarang, saya juga menggunakan serbuk kunyit Adabi dalam setiap masakan. Kami sangat jarang menggunakan kunyit hidup kerana serbuk kunyit ini sudah cukup rasa dan warnanya. Tiada pilihan lain yang kami cari selain Serbuk Kunyit Adabi. Terima kasih Adabi!

    5
  5. Avatar

    falienra1019
    10 reviews

    Melazatkan

    5 out of 5, reviewed on September 14, 2018

    Penggunaan didapur memang sentiasa diperlukan terutama sekali apabila hendak menggoreng ikan, ayam dan udang serta seumpamanya. Tanpa serbuk kunyit ini di dapur rasanya tidak bermakna hidup kerana ia seperti lesung dan anaknya yang tidak dapat dipisahkan.. sangat menyelerakan apabila makanan telah dihidangkan dengan serbuk kunyit ini..

    5
  6. Avatar

    Tashakamarudin03
    27 reviews

    Warna kuning keemasan

    4 out of 5, reviewed on September 11, 2018

    Saya sangat memerlukan serbuk ini, untuk kegunaan facial dan masakan. Untuk facial, serbuk kunyit membantu mengecutkan jerawat di muka. Kegunaan masakan, seperti untuk menggoreng bahan basah seperti ikan dan lain2. Selain itu, untuk masak lemak cili api, membuatkan makanan lebih mengiurkan. Jadi memudahkan kerja orang bandar seperti saya kerana kadang2 x sempat nak membeli kunyit yang asli di pasaraya.

    4
  7. Avatar

    puteri2371
    5 reviews

    cpt & mudah

    5 out of 5, reviewed on April 15, 2018

    bubuh sikit je dah kuning..

    5
  8. Avatar

    AdamAmsyar95
    81 reviews

    Warna,aroma dan rasa kunyit asli

    5 out of 5, reviewed on March 6, 2018

    Bagi sy,tiada jenama lain yg mampu tandingi serbuk kunyit Lazat Adabi ni.Ia mmg mmberikan rasa dan aroma kunyit asli pada masakan sy.Boleh digunakan utk masakan berkuah,gorengan dan perapan.Serbuknya sgt halus,mudah dibancuh dan diratakan pada lauk,ia juga mudah larut.Mempunyai warna kuning kunyit yg seimbang dan cantik.Mmg terbaik,harganya pun murah je,beli pek besar lg jimat dan mudah nk dapat di kebanyakkan kedai2 biasa.

    5
  9. Nur Fareha
    6 reviews

    Lain dari yang lain

    5 out of 5, reviewed on February 9, 2018

    Dalam banyak2 jenama serbuk kunyit di pasaran, jenama ini yang selalu digunakan oleh ibu saya kerana serbuk kunyit ini lain dr yang lain warna nya lebih menarik bila kita mgoreng ikan atau ayam dll

    5
  10. Ida Anum
    42 reviews

    Hanya guna sedikit saja

    5 out of 5, reviewed on February 7, 2018

    Pilihan Saya Setiap kali membeli barangan dapur sy pasti membeli Serbuk kunyit Adabi.. Sy sgt Suka kerana hanya guna sedikit sahaja masakkan sy menjadi sgt menarik perhatian.. Terutama Apabila ingin menggoreng ayam.. Ikan.. Sedikit sahaja sudah mencukupi.. ?

    5
  11. Avatar

    Sara58
    18 reviews

    Warna kuning cantik

    5 out of 5, reviewed on February 6, 2018

    Brand Adabi memang elok. Saya pakai serbuk kunyit ni dah bertahun kot. Sangat puas hati. Warna kuningnya pun takdelah kuat sangat macam letak pewarna. Rasanya pun sedap kalau buat ayam goreng. Harganya pun murah. Beli peket besar tu tahan berbulan-bulan. Saya selalu beli ni 3-4 bulan sekali. Walaupun kerap pakai sebab pakai sikit je setiap kali masak. Warna kunyitnya cantik tak oren sangat.

    5
  12. Avatar

    FAEZ0609
    6 reviews

    Bahan Wajib

    5 out of 5, reviewed on January 22, 2018

    Antara bahan yg mesti ada di dapur. Warna dan rasa yang asli serta sedap. Mudah disimpan dan digunakan. Jenama yg digemari serta diyakini ramai. Menyedapkan masakan goreng seperti ikan, ayam dan boleh juga di campur dalam beberapa masakan lain.

    5
  13. Avatar

    syafiah97
    65 reviews

    Kuning dan warna kunyit asli yang sebenar

    4 out of 5, reviewed on January 22, 2018

    Adabi turmeric powder ini tidak sah jika tiada di dapur saya. Setiap masakan goreng atau berkuah pasti saya meletakkan adabi ini. Warna yang asli dan cantik. Ikan yang goreng juga cantik. Serbuk kunyit ini juga boleh di gunakan dalam masakan bersantan. Produk adabi ini sudah di gunakan zaman dahulu lagi. Harganya juga berpatutan. Rumah mak saya pun sentiasa menggunakan produk ini.

    4
  14. Azie Layla
    105 reviews

    Bahan WAJIB ada

    5 out of 5, reviewed on January 17, 2018

    Adabi Turmeric Powder Blended. Bahan WAJIB ada di dapur rumah saya. Saya dah cuba beberapa jenama serbuk kunyit yang ada dipasaran, tetapi saya akan kembali pada jenama Adabi semula. Warnya kuningnya menaikkan seri masakkan gorengan dan lauk pauk saya.

    Teksturnya yang sangat halus membuatkan ia mudah di sebatikan pada bahan masakkan yang lain. Serbuk kunyit ini juga sesuai dijadikan masker wajah kerana kandungan bahan-bahannya sangat asli.

    5
  15. Avatar

    ctiey94
    134 reviews

    senang dan asli

    5 out of 5, reviewed on January 14, 2018

    saya memilih serbuk kunyit adabi dalam masakan saya terutama bagi menggoreng ikan dan ayam. dengan adanya serbuk kunyit adabi saya xperlu bersusah payah menumbuk kunyit untuk dilumurkan di ayam atau ikan. warnanya sangat cantik dan rasanya asli.

    5
  16. Avatar

    Bob8945
    15 reviews

    Wajib ada

    5 out of 5, reviewed on January 13, 2018

    Serbuk kunyit memang wajib ada kat dapur. Nak goreng ape-ape, semua nak kena guna serbuk kunyit. Kalau nak guna kunyit hidup, susah nak cari. Tambah lagi tak jadi serbuk. So tak best la nak guna untuk goreng-goreng ni. Nak goreng ayam, ikan, sotong, cendawan semua nak kena guna serbuk kunyit. Kalau tak guna, rase ayam goreng, ikan goreng, sotong goreng dan cendawan goreng tak sedap la kan. Semalam serbuk kunyit habis, nak keluar pergi beli, hujan lebat sangat. Aku cuba la blender kunyit hidup. Tapi kena tambah air sikit. Serius la ikan goreng aku tak cantik dan tak sedap macam selalu. Memang tak buat lagi la dan tak pernah lagi la jumpa serbuk kunyit bagus macam jenama adabi ni.

    5
  17. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Kunyit masakan Adabi Turmeric Powder Blended

    5 out of 5, reviewed on December 6, 2017

    Serbuk kunyit ini memberikan masakan saya lebih sempurna dan membantu saya saat mengoreng makanan kerana tidak lagi perlu bersusah-susah untuk menumbuk kunyit.kami seisi keluarga mengunakan serbuk kunyit ini..
    Serbuk kunyit adabi untuk mengoreng ayam hasilnya sangat terbaik gorengan lebih rangup dan cukup rasa.Dalam satu pek ni boleh guna banyak kali,dengan harganya yg murah…

    5
  18. Avatar

    mizarifin91
    136 reviews

    serbuk kunyit terbaik

    4 out of 5, reviewed on November 30, 2017

    saya memang sudah lama menggunakan serbuk kunyit daripada jenama adabi sebab harga yang berpatutan . rasa dan warnanya juga seakan kunyit asli. kalau masak lemak cili api pun elok letak sikit untuk memberikan warna yang cantik

    4
  19. Avatar

    AdamAmsyar95
    81 reviews

    Jenama pilihan utama

    4 out of 5, reviewed on November 29, 2017

    Saya mengunakan serbuk kunyit adabi sejak dulu lagi, rasanya yang asli beraroma mampu membuat masakan saya jadi lebih sedap,gorengan juga lebih cantik ,juga sesuai untuk masakan berkuah seperti gulai.Hampir ada disemua kedai,sangat mudah didapati di samping harganya yang murah.

    4
  20. Nor Juliana Mawarni
    129 reviews

    Serbuk Kunyit Adabi

    4 out of 5, reviewed on November 13, 2017

    Serbuk kunyit Adabi menjadi pilihan saya kerana warna kuningnya yang cantik menjadikan masakan saya lebih menarik.Baunya yang tidak keterlaluan.Cukup sekadar penggunaan yang sedikit untuk masakan yang menarik.Sangat-sangat jimat dan berbaloi dibeli.Masakan setanding kunyit hidup jika menggunakan serbuk kunyit Adabi ini.Saya sangat berpuas hati.

    4
  21. Avatar

    HussinAnna25
    50 reviews

    Pilihan berzaman

    5 out of 5, reviewed on November 4, 2017

    Serbuk kunyit adabi memang menjadi jenama pilihan kami sekeluarga sejak dulu lagi, warna kuning sangat menyamai kunyit sebenar.saya selalu mengunakannya ketika mengoreng mahupun masakan berkuah.sangat sedap!

    5
  22. Avatar

    emilliakamarlis62
    197 reviews

    Warna kunyit lebih ketara

    4 out of 5, reviewed on November 3, 2017

    Adabi Turmeric Powder sangat sesuai untuk dibuat pelbagai jenis masakan. Saya biasanya akan menggunakannya untuk membuat gulai kuning, kerana warna kunyitnya lebih ketara berbanding jenama lain. Bau kunyitnya juga tidak terlalu kuat. Satu sudu besar sudah memadai untuk memasak 1 periuk sederhana gulai kuning. Rugi jika tidak mencubanya.

    4
  23. Efiza Kman
    40 reviews

    warna yang cantik

    5 out of 5, reviewed on November 3, 2017

    Salah satu produk kegemaran saya. Warna kuning yang cantik dan halus. Saya akan pastikan serbuk kunyit adabi sentiasa ada di rumah.

    5
  24. Avatar

    ferdizetty37
    493 reviews

    Gorengan beraroma kunyit asli.

    5 out of 5, reviewed on October 29, 2017

    Membuat gorengan saya beraroma kunyit asli..warnanya juga cantik..tekstur debu serbuk kunyit lazat ni juga sangat halus dan mudah utk digunakan..saya gunakannya dalam pelbagai masakan..sgt berbaloi mnggunakannya,harganya murah & mudah didapati di kebanyakkan kedai2 biasa.

    5
  25. Jayalakshmi Jaya
    102 reviews

    Must try Adabi Turmeric Powder Blended

    5 out of 5, reviewed on October 25, 2017

    Adabi Turmeric Powder Blended is very good to use for cooking as it makes my cooking delicious with the wonderful ingredients inside it. The packaging also very nice and simple to use as it makes my cooking very easy. I always use the Adabi Turmeric Powder Blended to fry chicken and fish as it will be delicious and tasty. The price is reasonable and be purchased from the supermarket or any stores.

    5
  26. Gee Gee
    321 reviews

    serbuk kunyit pilihan utama

    5 out of 5, reviewed on October 24, 2017

    serbuk kunyt adab adalah pilihan seluruh keluarga saya,ianya lebih kuning dan nampak asli bila digaulkan pada ikan,ayam dan lain2..selain itu,saya juga menggunakan serbuk kunyt adabi ini untuk masakan saya,warnanya lebih cantik dan menyerlah seperti menggunakan kunyit hidup..saya memang sukakannya

    5
  27. Avatar

    noorazri07
    194 reviews

    Serbuk Kunyit Adabi

    4 out of 5, reviewed on October 22, 2017

    Masakan nampak cantik dengan serbuk kunyit jenama Adabi ini.Harganya berpatutan dengan warna asli kunyit,tidak perlu dimasukkan dalam kuantit yang banyak kalau tidak masakan akan jadi terlebih rasa kunyit pula.Rasanya juga rasa sebenar kunyit hidup

    4
  28. Avatar

    Mimi81
    177 reviews

    Warna cantik.

    5 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    Serbuk kunyit ini menaikkan seri masakan saya dengan terhasilnya warna yang cantik kepada makanan. Aroma seperti 100% kunyit sekalipun ada bahan campuran lain. Pek penjimatan dan mampu tahan sebulan.

    5
  29. Syarifah Fyairus
    104 reviews

    MASAKAN MENJADI SEDAP

    5 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    MENGGORENG AYAM DENGAN MENCAMPURKAN Adabi Turmeric Powder Blend MEMBUATKAN MAKANAN BERTAMBAH SEDAP. RASA KUNYIT YANG ASLI DAN WARNA YANG MENARIK MENAMBAH LAGI SELERA MAKAN.

    5
  30. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Aroma kunyit asli

    5 out of 5, reviewed on September 29, 2017

    Aroma kunyit asli…bau seperti kunyit asli yg di blend.. Warna kuning nya juga sgt ctik..masakan goreng sy lebih mudah & sedap dgn gunakan serbuk kunyit adabi lazat ni..tekstur serbuk yg halus mmg mudah disapu pada lauk,cepat mnyerap, mmberi rasa & warna kunyit asli.. Harga pun murah & mudah didapati di kebanyakkan kedai

    5
  31. Avatar

    maryam18
    309 reviews

    MENYERLAH

    5 out of 5, reviewed on September 28, 2017

    Saya sekeluarga dari dulu memang menggunakan Adabi Turmeric Powder Blended ni..Warna kuningnya yang menyerlah dapat memikat selera semua orang..Rasanya juga asli kerana ia adalah serbuk kunyit yang asli..

    5
  32. Avatar

    Izzana
    35 reviews

    Mudah dan cepat

    5 out of 5, reviewed on September 18, 2017

    Saya dan keluarga sangat-sangat menyukai keluaran adabi
    Serbuk kunyit ini sangat-sangat membantu saya saat mengoreng makanan kerana tidak lagi perlu bersusah-susah untuk menumbuk kunyit..kami seisi keluarga mengunakan serbuk kunyit ini..
    Tidak lagi perlu bersusah.

    5
  33. Avatar

    Nurirah13
    365 reviews

    Serbuk kunyit yang asli

    5 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Sewaktu menggoreng saya wajib gunakan serbuk kunyit adabi ini. Kuning nya yang asli dan cantik. Ia menjadi pilihan keluarga saya sejak dari dulu lagi. Hanya perlu masuk kan sedikit sahaja. Warnanya tetap cantik. Memang produk turun temurun. Sejak zaman mak saya lg. Ia juga memudahkan kerja memasak. Tidak perlu cari kunyit hidup dan blander untuk melumur ikan atau ayam. Hanya gunakan serbuk kunyit adabi.

    5
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...