Softlan Floral Fantasy Fabric Conditioner

Product Details

Softlan Floral Fantasy Fabric Conditioner has a special Fabric Care treatment that protects your fibres by coating and nourishing them. It leaves your clothes softer, fresher, easier to iron, static free, more comfortable to wear, with less wrinkles and a soft Floral Fantasy scent. Great for use with hand washing or machine washing.

Product Description

  • Has a special Fabric Care treatment that protects your fibres by coating and nourishing them.
  • It leaves your clothes softer, fresher, easier to iron, static free, more comfortable to wear, with less wrinkles and a soft Floral Fantasy scent.
  • Great for use with hand washing or machine washing.
  1. Avatar

    GKHong35
    66 reviews

    its fragrance is nice

    4 out of 5, reviewed on June 4, 2019

    Softlan Floral Fantasy fabric conditioner leaves my clothes softer, fresher and more comfortable to wear, and less wrinkles. Normally i will put it whenever i wash my family’s towel, bed sheets. I love the nice scent of the softener after washed the clothes.

    4
  2. Avatar

    Yusuf79
    3 reviews

    Bau wangi dan kekal lama

    5 out of 5, reviewed on November 3, 2018

    Bau pelembut ini sangat harum hanya pakai sedikit sahaja kain baju dsb terasa lembut dan yang baiknya bau kekal selepas baju dikeringkan

    5
  3. Nurul Syakilah
    25 reviews

    Bau sangat WANGI dan LEMBUT

    5 out of 5, reviewed on October 25, 2018

    Pelembut Pakaian Softlan ini sangatlah wangi, wajib isi satu penutup botol bila basuh baju. guna 1 penutup sahaja tapi bau dia sangatlah wangi dan lembut. kain/pakaian pun jadi lembut bila sentuh. bauan yang semerbak buat tenang je. ibu-ibu wajib isi sekali pelembut fabrik softlan ni dalam mesin basuh bila cuci pakaian. TERBAIK!

    5
  4. Avatar

    Nimalan556943
    3 reviews

    Worth the price

    5 out of 5, reviewed on October 24, 2018

    Excellent product with perfect scent that is long lasting. The price is so affordable for the price we pay.for me a bottle can last for a month with 3 people in my home.the name Softlan really makes my clothes softer n less wrinkles.really reccomend it for clothing softherners.

    5
  5. Eda Azis
    3 reviews

    Softlan Pink Floral pelengkap basuhan saya

    5 out of 5, reviewed on October 20, 2018

    Softlan Floral pink ini adalah pilihan pertama saya dan selain itu saya juga memilih softlan lavender fresh. Kedua duanya memberi haruman yg anak pada basuhan saya.

    5
  6. Avatar

    dzwanie79
    3 reviews

    Bau yang paling digemari

    4 out of 5, reviewed on October 5, 2018

    Bau softlan floral lembut dan sedap. Saya paling menggemari bauan ini. Baju terasa segar dan berbau harum sangat selepas dibilas menggunakan softlan floral..:-)

    4
  7. Avatar

    Ikhtiar12
    3 reviews

    Less wrinkles!

    5 out of 5, reviewed on September 27, 2018

    Love this product as it is affordable in a larger quantity. Liked this one especially because of the floral and not invading smell and it really does helps reduce the wrinkles on the shirts and some pro tip( put some drops of conditioner inside a spray before ironing to ease the ironing process even more)

    5
    1
  8. Avatar

    Husna848618
    20 reviews

    Bay tahan lama Dan wangi

    5 out of 5, reviewed on July 23, 2018

    Basuh baju letak softlan , baju kita confirm wangi. Dah take payah nak pakai perfumes dah. Pakaian kita pun lembut ja. Dari segi harga juga mampu milik berbanding dengan jenama main dipasaran. Pilihan terbaik keluarga saya.

    5
  9. Avatar

    nurulyonz16
    9 reviews

    Softlan Charcoal Cardboard Fresh Wangian Memikat

    4 out of 5, reviewed on July 18, 2018

    Pelembut fabrik Softlan memang menjadi pilihan saya kerana harumannya tahan lama. Ia juga mempunya pelbagai pilihan wangian mengikut citarasa masing-masing. Bagi saya hampir semua wangian pelembit fabrik Softlan ini menjadi pilihan.

    4
  10. Avatar

    Mamajue35
    3 reviews

    Soflan bau yang lembut

    5 out of 5, reviewed on May 18, 2018

    Soflan bukan saja untuk melembutkan fabrik Kat rumah kami tetapi untuk lembutkan jiwa kami Bila memakai pakaian yang disoflankan dan yang lebih Syok, Saya Dah kurang mengosok pakaianssss ?..murah, mampu milik dan tahan lama baunya..

    5
  11. Bernice ChenXian
    10 reviews

    Make my clothes soft and nice smell

    4 out of 5, reviewed on May 6, 2018

    This softener is good in smell and keep my clothes soft all the time. I love to use it to wash my blanket and towel.

    4
  12. Avatar

    Sara58
    18 reviews

    Softener kegemaran keluarga saya

    5 out of 5, reviewed on May 2, 2018

    Brand softlan ni memang dah sebati dengan kami. Apa-apa variasi softlan pun kami suka. Tapi yang paling kerap kami beli yang pink ni dan yang purple. Memang wangi. Harumannya tak buat kita sakit kepala.

    5
  13. Avatar

    ting8872
    3 reviews

    味道清香

    5 out of 5, reviewed on April 20, 2018

    喜欢这个牌子的柔软剂,味道很清香而且不会刺鼻,味道也很持久,衣服穿上时不会觉得不舒服,非常推介!

    5
  14. Avatar

    sidaotoh42
    5 reviews

    Bau yang tahan lama

    5 out of 5, reviewed on April 16, 2018

    Bau seakan-akan memakai minyak wangi.Meskipun pakaian dijemur dalam keadaan yang lama bau wangi masih bertahan.Harga yang berpatutan sesuai dengan kualiti.Kedutan pada pakaian kurang seakan-akan telah digosok dan pakaian senang digosok serta lembut.Jenama yang terpercayai sejak turun-temurun.Kualiti yang semakin diperbaiki namun harganya juga semakin meningkat.Banyaknya pelembut jenama lain yang lebih murah namun kualiti berbeza.

    5
  15. Avatar

    adinlah45
    3 reviews

    Fall in love ? from standard 1

    5 out of 5, reviewed on April 10, 2018

    Ibu say pengguna tegar softlan sehingga sekarang. Saya sangat suka dengan bau2 softener yg sangat wangi ni. Kelebihan softlan adalah bau wanginya yang long lasting n even jemur dalam keadaan lembab bau wangian nya masih bertahan. Inilah sebab saya menggunakan softlan sehingga ke hari ni ???????

    5
  16. Avatar

    hafizul75
    9 reviews

    very recommended

    4 out of 5, reviewed on April 2, 2018

    this softener is very great and the ascent is so long lasting

    4
  17. Siti Zurida
    3 reviews

    Barang yang wajib ada dalam list laundry

    5 out of 5, reviewed on March 14, 2018

    Cucian saya tidak akan lengkap tanpa menggunakan softlan. Baunya yang cukup memikat dan kadangkala ada kawan-kawan yang mengatakan saya memakai perfume, padahalnya tidak.. Bau nyaman terhasil dari penggunaan softlan di baju saya

    5
  18. Avatar

    zulaiha12302
    3 reviews

    Good scent softlan

    5 out of 5, reviewed on March 14, 2018

    Softlan sangat wangi Dan baunya berpanjangan. Ditambah sekarang mempunyai anti wrinkles, saya sangat suka untuk menggunakannya. Saya Rasa Harganya berbaloi dengan quality dan quantity. Saya akan terus menggunakannya serta mencadangkan kepada rakan Dan keluar untuk menggunakannya.

    5
  19. Ira Iera
    16 reviews

    Wangi sangat

    5 out of 5, reviewed on March 6, 2018

    Pakaian wangi sangat sampai jiran tegur pakai sabun apa…terbaik lah

    5
  20. Jayalakshmi Jaya
    102 reviews

    Superb and highly recommend.

    5 out of 5, reviewed on March 5, 2018

    Softlan Floral Fantasy Fabric Conditioner is really a good product that makes the clothes smells good and also leaves my clothes softer, fresher which is easy to iron daily without any worries. At the same time it is more comfortable to wear, with less wrinkles and a soft Floral Fantasy scent. The price also very reasonable and nice to use all the time as it makes me feel very happy to purchase. I highly recommend this product to all the people out there.

    5
  21. Avatar

    Tashakamarudin03
    27 reviews

    Wangi dan antikedut

    4 out of 5, reviewed on March 3, 2018

    Percaya atau tidak softan mempunyai bauan yang sangat tahan lama. Walaupun terlupa memakai perfume, wangiaannya dapat menggantikannya. Saya sangat suka menggunakannya setiap kali membasuh pakaian. Ianya membuat pakaian saya berbau wangi, antikedut, lembut dan cepat kering. Selain itu, saya buat untuk basuh kipas bagi mengelak kipas dari cepat berhabuk.

    4
  22. Avatar

    Sara58
    18 reviews

    Bau yang sangat wangi

    5 out of 5, reviewed on March 2, 2018

    Softlan adalah jenama kegemaran kami sekeluarga. Sebab harganya yang berpatutan dan harumannya yang wangi dan menenangkan tetapi tidak terlalu kuat sampai sakitkan hidung. Setiap bulan memang kami akan beli softlan ni dan anti wrinklesnya memang buat baju senang untuk diseterika. Jimat masa tak perlu lama-lama seterika baju. Sangat-sangat disyorkan pada para isteri.

    5
  23. Avatar

    ahsha96
    20 reviews

    Pelembut Pakaian Anti kedut

    4 out of 5, reviewed on February 27, 2018

    Sebagai surirumah, saya sering perlu meluangkan masa yang banyak untuk membasuh dan menyeterika pakaian. Setelah menggunakan Pelembut pakaian Softlan floral fantasy Anti wrinkles, kerja menyeterika saya mudah terutamanya pakaian sekolah dan juga pakaian terasa lembut, selesa dan wangi.

    4
  24. Avatar

    izzatiesabre18
    6 reviews

    soflan lembut..

    5 out of 5, reviewed on February 5, 2018

    kalau basuh pakai soflan ni memag lembut je pakaian.. pastu wangi je dan nyaman…

    5
  25. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Segar sentiasa dengan Softlan Floral Fantasy Fabric Conditioner

    5 out of 5, reviewed on January 19, 2018

    Pelembut Softlan warna pink ini adalah pelembut kegemaran saya untuk membasuh tudung bawal dan merendam kain pelapik meja dan lain2 lagi,Saya mula sukakan haruman ini tahan lama dan mengurangkan kedutan pada tudung-tudung saya serta keharumannya berpanjangan.Ketika menggosok pakaian dapat menjimatkan masa saya untuk mengosok. Tudung juga terasa lembut dan harum,Anak anak sukakannya.Harga mampu milik dan berpatutan.Jenama dipercayai.

    5
  26. Avatar

    sofajane05
    5 reviews

    SOFTLAN

    5 out of 5, reviewed on January 10, 2018

    Softlan Aroma Therapy Indulge sangat wangi seperti wangi perfume anda. Bauannya tahan lama walau selepas di pakai. Tidak bau hapak walau semasa hujan. Pakaian menjadi selembut sutera dan senang digosok. Harganya berpatutan denganapa yang anda beli. Dengan pembelian refil lebih jimat perbelanjaan harian anda.

    5
    1
  27. Syara Syarafina
    6 reviews

    Feel fresh

    3 out of 5, reviewed on January 10, 2018

    I love the soft fragrance and it helps to avoid smell because the laundry drying up indoor. The pro is the smell isnit too strong and suitable for pets, and babies. The con is the softener fragrance didnt last long. After the clothes dried up, the smell also degraded.

    3
  28. Avatar

    amirahfarhah13
    6 reviews

    Great product

    5 out of 5, reviewed on January 9, 2018

    Compared to other brand of softeners this product smells better and after using it all my clothes feel so soft. The smell is long lasting and thats the other reason i like it.

    5
  29. Avatar

    soolayhoon82
    142 reviews

    Soft & Comfort

    4 out of 5, reviewed on November 30, 2017

    I use Softlan many years already, Softlan is my only choice. The soften result is very satisfied and the clothes washed with Softlan is very comfortable! The most important is the price is very valuable!

    4
  30. Avatar

    sofajane05
    5 reviews

    Softlan Aroma Therapy Indulge

    5 out of 5, reviewed on November 25, 2017

    Saya menggunakan softlan Aroma Therapy Indulge kerana ianya wangi dan baunya yang kuat membuatkan satu rumah harum semerbak. Baunya tahan lama dan tidak bau hapak bila tiba musin tengkujuh. Harganya berpatutan. Dengan sedikit pengunaan Softlan Aroma Therapy Indulge sudah membuatkan pakaian anda berbau wangi.

    5
  31. Li Jean
    9 reviews

    Good smell with anti wrinkles formula

    5 out of 5, reviewed on November 24, 2017

    The fabric softener is very effective in reducing wrinkles on clothes after washing. Ironing of clothes has been much more easier. Besides that, the smells of the softner are pleasant and could last for a long period of time.
    Definitely will be my all time favourite softener.

    5
  32. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Softlan dgn wangian bungaan lembut

    5 out of 5, reviewed on November 10, 2017

    Pakaian yg dibilas dgn pelembut softlan ni berbau segar seperti memakai minyak wangi,bauan bungaan yg lembut & mnyegarkan.Pakaian jadi lebih lembut dan kedutan juga kurang,mmg mnjimatkan masa utk mnggosok.Yang paling saya suka,walaupun pakaian dijemur di dlm rumah,jemuran sy ttp harum & tidak berbau hapak.Sgt berbaloi mnggunakannya,1 botol juga tahan lama dan harganya pun berpatutan.

    5
  33. Avatar

    CikSue38
    616 reviews

    Bau bunga yg melembutkan pakaian

    5 out of 5, reviewed on November 10, 2017

    Semasa mencuci pakaian saya akan menambah softlan floral fantasy fabric conditioner ni. Pakaian2 yg dibasuh bertambah harum wangian bunga2 segar. Selepas kering pn masih wangi. Letak tak banyak pn setengah penutup hingga 1 penutup botol je da cukup. Pelembut softlan ni cukup pekat jadi guna tak payah banyak dan menjimatkan. Bila nk gosok pakaian pn mudah senang hilang renyuk2 pada pakaian. Softlan ni pn da tulis kt botol anyi wrinkles. Yg bagusnya ia lembut pada tangan. Tidak menjadikan kulit mengelupas.

    5
  34. Efiza Kman
    40 reviews

    Harum dan melembutkan pakaian

    5 out of 5, reviewed on October 27, 2017

    Softlan sentiasa mejnadi pilihan utama keluarga kerana baunya yang sangat wangi dan melembutkan pakaian. Pakaian juga mudah digosok kerana kurang kedutan.

    5
  35. Avatar

    cpyn18
    235 reviews

    Nice fragrance and it soften my clothes

    3 out of 5, reviewed on October 10, 2017

    Softlan fabric softener has a very nice floral scent. Normally I will put a cup of softener when washing my clothes in washing machine. It really soften my clothes, my towels and its fragrance can lasts long too. Its price is reasonable too.

    3
  36. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Softlan pelembut utama

    5 out of 5, reviewed on September 20, 2017

    Lepas basuh tuala senimbun di bilik air mesti nak campur pelembutkan supaya tuala tu lembut ja usap2 badan kita..tak la kesat mcm lapik kaki..hahaha..jadi soflan pink ni la penyelamat sy..campur sedikit ja kocak2 air sabun…dan bilas terakhir..Harum semerbak ..dengan warna pink menjadi kegemaran saya…:-)

    5
  37. Nor Othman
    1346 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on August 30, 2017

    Softlan Fabric Care always my family choice because its protects my clothes by coating and nourishing them. It leaves your clothes softer, fresher, easier to ion, static free, more comfortable to wear, with less wrinkles and a soft Floral Fantasy scent. Great for use with hand washing or machine washing. We always use it for bedsheet cover and cloth. Smell very good.And value for money too…easy to iron as it’s so soft.

    5
  38. Frankie Tung
    23 reviews

    Softlan

    4 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    Lepas cuci baju dengan pelembut soflan ini,baju boleh ada bau wangi untuk sepanjang hari,terutamanya bau floral.

    4
  39. Avatar

    RazaMat194
    30 reviews

    Lembut dan wangi

    4 out of 5, reviewed on August 17, 2017

    Softlan ialah pelembut pakaian pilihan saya..Aromanya wangi dan tahan lama..Selain harganya yang berpatutan pakaian juga menjadi lembut dan mudah untuk diseterika kerana kedutan menjadi kurang..Juga terdapat dalam paket yang mudah untuk dituang dalam botol..Memang sangat berbaloi..

    4
  40. Avatar

    penny41
    407 reviews

    柔软剂

    4 out of 5, reviewed on August 16, 2017

    免费的香水味,只要一点,我的衣服瞬间变得柔软,而且还有淡淡的香味。

    4
  41. Avatar

    cikbunga49
    660 reviews

    bau yang lembut dan wangi

    4 out of 5, reviewed on August 15, 2017

    saya sudah lama menggunakan jenama soflan kerana bau nya tidak terlalu menusuk. bau nya lembut dan menenangkan,membuat pakaian kita berbau segar dan harum.

    4
  42. Avatar

    Reen89
    32 reviews

    Haruman wangian yang tahan lama

    5 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    Pelembut softlan mengharumkan pakaian saya dan keluarga, harumannya yang tahan lama dan kurang kedutan selepas kering.ia adalah pilihan yang bijak seisi keluarga memilih softlan

    5
  43. KJ Cheah
    225 reviews

    Always softlan

    5 out of 5, reviewed on August 9, 2017

    I always use softlan whenever I wash my mattress or towels. Softlan makes the fabric soft and smells good !

    5
  44. Avatar

    qisstiera75
    115 reviews

    Melembutkan pakaian dan berbau harum

    5 out of 5, reviewed on August 3, 2017

    Pakaian yang telah dibasuh berbau harum dan lembut dengan hanya satu penutup penuh untuk High volume kain basuhan.

    5
  45. Niki Tay
    996 reviews

    Great softener

    4 out of 5, reviewed on August 3, 2017

    This Softlan Floral Fantasy Fabric Conditioner smells great Very soft & have a more comfortable to wear, with less wrinkles,good

    4
  46. Shaneeya Mos
    42 reviews

    Marvelous product

    5 out of 5, reviewed on August 2, 2017

    Softlan Fabric Care always my family choice because its protects my clothes by coating and nourishing them. It leaves your clothes softer, fresher, easier to ion, static free, more comfortable to wear, with less wrinkles and a soft Floral Fantasy scent. Great for use with hand washing or machine washing. We always use it for bedsheet cover and cloth. Smell very good.And value for money too…easy to iron as it’s so soft.

    5
  47. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    soft & smell

    4 out of 5, reviewed on July 17, 2017

    I add in one cap of softlan every time I wash my clothes. Very soft & comfortable with good smell every time after wash!

    4
  48. Kesuma Dewi
    147 reviews

    Softlan Pink Dengan Anti Wrinkles

    4 out of 5, reviewed on June 5, 2017

    Baunya lembut dan wangi pada pakaian.Jenama yang dipercayai sejak dulu.Pakaian juga kurang kedutan apabila menggunakan pelembut fabrik softlan.Sentiasa menjadi pilihan saya dan keluarga,baunya juga dapat bertahan lama.

    4
  49. Avatar

    atikah1059
    25 reviews

    Fresh smell

    5 out of 5, reviewed on June 1, 2017

    The smell make my cloth still fresh smell and not need to put lot perfume.. Because the smell like the perfume…..

    5
  50. Avatar

    yenhock31
    34 reviews

    Softlan

    4 out of 5, reviewed on May 16, 2017

    Softlan\’s Fabric Care treatment that protects your fibres by coating and nourishing them. It leaves your clothes softer, fresher, easier to ion, static free, more comfortable to wear, with less wrinkles and a soft Floral Fantasy scent. Great for use with hand washing or machine washing. We always use it for bedsheet cover and cloth. Smell very good.

    4
  51. Avatar

    geegee48
    43 reviews

    pelembut pilihan mak dan mama

    5 out of 5, reviewed on May 16, 2017

    pelembut soflan ni pilihan mak saya dan mertua saya dan semestinya pilihan saya,dengan menggunakan sedikit sahaja pelembut soflan baju saya berbau harum dan tahan

    5
  52. Avatar

    aizaman46
    219 reviews

    Pelembut pakaian yang wangi

    4 out of 5, reviewed on May 9, 2017

    Saya suka gunakan pelembut softlan sebab wangiannya yang tahan lama dan memikat.gunakan sedikit sahaja pakaian berbau harum dan harganya sangat berpatutan.

    4
  53. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Smells amazing but damages washing machine

    3 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    When using Softlan, use it periodically instead of daily. I learnt my lesson while renting my current place when I found out that too much of the Softlan has caused this black mould to appear inside the washing machine frequently. The repairman event told me that Softlan has this ingredient which produces this seaweed like mould which can damage the washing machine. Truth be told, my clothes has seen way less softeners as a result. Whether it’s a choice for you to use daily, there is a chance it won’t grow mould too. The risk is yours to take. The smell of your clothes are floral and amazing if you do use it. Overall, it still does its main job perfectly.

    3
  54. Avatar

    sitirohaida67
    44 reviews

    pelembut wangian yang memikat

    5 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    selain pemilihan sabun yang terbaik,saya juga suka dengan softlan floral fantasy fabric conditioner ni,ia bukan sahaja mewangi kan pakaian,malah pakaian amat senang untuk digosok

    5
  55. Avatar

    Vicky Low
    242 reviews

    Wangi sepanjang hari

    5 out of 5, reviewed on February 26, 2017

    Very nice smell and cloths are soft and smooth after wash, easy to iron too.

    5
  56. Avatar

    RebeccaYukiko
    25 reviews

    Fantastic product

    5 out of 5, reviewed on January 30, 2017

    10/10 product! My clothes smell so good and the smell is pretty long lasting.

    5
  57. Dyg Mass
    72 reviews

    pelembut pakaian yang wangi...

    5 out of 5, reviewed on December 7, 2016

    Pelembut Softlan warna pink ini adalah pelembut kegemaran saya untuk membasuh tudung dan pakaian dari sutera… Ia mengurangkan kedutan pada tudung-tudung saya serta keharumannya berpanjangan.. Ia dapat menjimatkan masa saya untuk mengosok. Tudung juga terasa lembut dan harum…

    5
  58. Carrie Zoey
    141 reviews

    Great scented fabric softener

    4 out of 5, reviewed on December 1, 2016

    This fabric softener smells great and have a very comfortable floral scent. I normally used this softener for my baju kurung and working dresses. The scent is pleasant and long lasting.

    4
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...