Sunlight Lemon Diswash Liquid

Product Details

Formulated with fresh lemon extracts to cut through grime and grease, Sunlight harnessed the power of natural ingredients.

Features & Benefits

Each drop of this real lemon extract formula is boosted with natural mineral salts giving every pack the degreasing power of more than 100 lemons.

• Removes the grease for you
• Even from plastics
• Faster & easier
• Gentle on hands

Dosage/How To Use

1. Dissolve 1 teaspoon of Sunlight with 1/2 cup of water in a bowl
2. Place a dishwashing sponge into the Sunlight solution and squeeze repeatedly until it lathers
3. Proceed to wash utensils and cooking vessels with Sunlight solution
4. Rinse thoroughly after wash

For tougher grease, squeeze 2-3 drops of Sunlight directly onto wet sponge. Proceed to wash utensils and cooking vessels.

Cautions

• Keep out of reach from children
• If product comes in contact with eyes, wash immediately with water
• If swallowed, drink plenty of milk or water and seek medical advice

  1. Xiao Long
    206 reviews

    Good but expensive

    3 out of 5, reviewed on July 20, 2019

    The price is slightly higher but the effect of cleaning is there. I personally think it’s not really worth it as with the same price we could get similar products. The lemon and lime smell good.

    3
  2. Avatar

    kockhong80
    90 reviews

    Clean stubborn stains and oil easily

    4 out of 5, reviewed on July 19, 2019

    Sunlight dishwashing liquid is very good in cleaning stubborn stains and oil easily on our plates, bowls, utensils etc. I only need to use little bit of liquid and it can clean the stubborn stains and oil easily. Its price is a bit expensive as compared to other brands.

    4
  3. Avatar

    Vero9828
    143 reviews

    It's with mint now!

    5 out of 5, reviewed on July 19, 2019

    Have you tried out the latest upgraded product from sunlight?
    It’s lemon and mint. Smell really good and it comes with a bluish crystal clear liquid. It’s really effective in cleaning the oil stained on the plate. I often dilute it with a bit of water for washing purposes. Importantly it is good for sensitive skin too. I didn’t feel itchy or dry on my palm after using. Try it out, who knows you will like the product too.

    5
  4. Jessie Koo
    125 reviews

    Effective for oily dishes

    4 out of 5, reviewed on July 12, 2019

    I had used sunlight dish detergent for very dirty oily stain and it works good to remove the stain with a good scrub. Be it pot or kitchen surface. Smells good and gentle to the hand.

    4
  5. Avatar

    PRINCESS NURUL
    132 reviews

    Sunlight Lemon Diswash Liquid

    5 out of 5, reviewed on December 22, 2018

    adalah pilihan ke2 saya ia memudahkan kerja saya di dapur utk mencuci ksan2 minyak yg degil & Sunlight Lemon Diswash Liquid mempunyai bau yg wangi.

    5
  6. Avatar

    Brightvark05
    3 reviews

    Effective cleaning product

    5 out of 5, reviewed on November 30, 2018

    Sunlight is a very good cleaning agent, non-irritant and gentle to skin. I have been using it for many years. Very effective on oily stain and does not have strong odor unlike other products that I have used before. Highly recommended.

    5
  7. Avatar

    hayasaka37
    6 reviews

    Berkesan menghilangkan minyak pada pinggan mangkuk

    4 out of 5, reviewed on November 25, 2018

    Sunlight memang berkesan menghilangkan kesan minyak dan kotoran pada pinggan mangkuk. Untuk bekas plastik berminyak pun tiada masalah. Bau yang wangi dan menjimatkan. Memang bagus.

    4
  8. Avatar

    Munhow65
    3 reviews

    First choice for dish washer

    5 out of 5, reviewed on October 23, 2018

    Good formula to wipe off oil from dishes with minimal volume. Nice aroma, easy to clean, and very effective on all sorts of dish dirt. And do not hurt and dry our skin

    5
  9. Eda Azis
    3 reviews

    Kegunaan Harian saya

    4 out of 5, reviewed on October 20, 2018

    Sunlight selalunya menjadi pilihan saya bila saya pergi shopping barang keperluan didapur. Saya yakin dengan sunlight.

    4
  10. very very good product

    5 out of 5, reviewed on September 20, 2018

    my family been using this since ages. it cleans your kitchen utensils really well and gives a nice lemony fresh scent. makes a really good a lot of bubbles . you can even clean your sink with it and really really satisfy with it. i only use it a very good amount of the liquid and mix it with water. one big bottle can last for few months depending how much dishes you have to wash. but really worth the money.

    5
  11. Avatar

    Nikahmad73
    3 reviews

    Jimat dan Berbaloi

    5 out of 5, reviewed on August 8, 2018

    Keluarga saya telah lama menggunakan pencuci sunlight. Memandangkan harga yang berpatutan dengan kualiti yang baik menjadikan pencuci ini merupakan pilihan terbaik untuk digunakan. Dengan hanya beberapa titis pencuci ini mampu mencuci banyak pinggan dan mangkuk

    5
  12. Lolyy Bunnyy
    9 reviews

    FEEL THE FRESH OF LEMON

    5 out of 5, reviewed on July 20, 2018

    I really love the smell of lemon since it smell fresh..i have been using sunlight for ages since it suitable for my hand..there are many dish-washing out there that make iritation to my skin bun sunlight is different..the oil from food is easily removed using this..recommended!!

    5
  13. Carson Chee
    1 reviews

    good?

    5 out of 5, reviewed on May 29, 2018

    its been a long time since we used this brand. I like this Sunlight lemon dishwash liquid, easy to use and bottle also easy to squeeze. Most important can easy use for dish wshing and I like the smell of lemon.

    5
  14. Avatar

    Amerly18
    3 reviews

    Easy wash no more oil

    5 out of 5, reviewed on May 28, 2018

    Best dishwasher liquid …quite affordable…just a few drop enough to clean stubborn stain

    5
  15. Avatar

    AiraNizam46
    23 reviews

    Fragrance and squeaky Clean

    5 out of 5, reviewed on May 17, 2018

    A good used of dishwasher liquid with its price…quite affordable…like the lemon scent… it cleans well as you only need a little bit and theres bubbles …u will feel satisfied using it

    5
  16. Avatar

    Nisa8884
    6 reviews

    Jimatkan Masa Mencuci Pinggan

    4 out of 5, reviewed on May 5, 2018

    Kerja Mencuci pinggan menjadi lebih mudah, menjimatkan masa dan tenaga.

    4
  17. Avatar

    Nurirah13
    365 reviews

    Senang menanggalkan kotoran berminyak

    5 out of 5, reviewed on April 19, 2018

    Setelah bertukar jenama ini kerja mencuci pinggan kini bertambah senang. Saya tidak perlu menyental dengan lebih kuat. Kotoran dapat hilang dengan mudah sekali. Produk ini juga dapat menghilangkan bau yang hanyir atau hapak. Sunlight lemon diswash ini sememangnya menyenangkan kerja di dapur saya. Hanya perlu titiskan beberapa titis dan bikas dengan air. Semudah 123 kerja rumah. Mudah dibeli di mana mana kedai runcit berdekatan.

    5
  18. Avatar

    Hakimlokhman72
    3 reviews

    Senang dan mudah

    5 out of 5, reviewed on April 12, 2018

    Kesan minyak yang mudah hilang dengan menggunakan prodak sunlight. Sabunnya senang dicuci dan baunya tidak kuat membuatkan ianya senang digunakan seharian

    5
  19. Avatar

    Aziraarina78
    3 reviews

    Sabun pencuci pinggan jimat

    5 out of 5, reviewed on April 6, 2018

    Pilihan utama kat rumah saya ialah sunlight! Pencuci ni memang tahan lama sbb kepekatan dia veryy pekat likat. takpayah nak beli pencuci pencuci lain yang murah murah sangat tu sebab mmg tak tahan lama macam sunlight. Even yang murah tu lagi banyak isipadu dari sunlight, sbb die cair, so pkai sekejap dah habisss. Guna sunlight, sekali pump je produce banyak buih and boleh cuci lebih pinggan. Bagi saya, dengan guna sunlight, stress pon hilang?

    5
  20. Avatar

    Shamira86
    3 reviews

    Clean dishes

    4 out of 5, reviewed on March 7, 2018

    It not to stong to my hand but still clean my dishes as sparkly as new. And it removed oil especially at plastic product.

    4
  21. Avatar

    Syahirahcheusof18
    3 reviews

    Sunlight pilihan utama

    5 out of 5, reviewed on March 3, 2018

    Sunlight dishwashing pilihan utama saya.. selain berbau wangi lemon, sunlight lemon mampu membersihkan pinggan mangkuk yang berminyak hanya dengan sedikit cecair sunlight. Ia juga tidak mengeringkan tangan saya yang berkulit sensitif.

    5
  22. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Sunlight Lemon Diswash Liquid

    5 out of 5, reviewed on January 19, 2018

    Sunlight menghapuskan kesan minyak walaupun pada permukaan plastik.Buih yang banyak senang untuk saya letakkan dalam bekas bersama air.Kerja-kerja di dapur lebih mudah dan bersih.Saya juga gunakan sunlight untuk memcuci kesan minyak di sekitar dapur gas.Saya rasa memang betul-betul berkesan hanya dengan beberapa titik sahaja. Bau lemon juga sangat menyegarkan.Harga berpatutan dan pinggan mangkuk saya berkilat selepas kering mencuci.

    5
  23. Lor Ma Loy
    31 reviews

    Sesuai untuk kulit sensetif

    4 out of 5, reviewed on January 10, 2018

    Ekstrak lemon membersih kotoran degil meskipun pada plastik.Tidak menggelupaskan kulit bagi yang berkulit sensetif.Buih yang lembut dan berbau ekstrak lemon yang menyenangkan.Banyak yang memilih warna kuning ini berbanding warna hijau.

    4
  24. Avatar

    CikSue38
    616 reviews

    Sesuai utk kulit sensitif

    5 out of 5, reviewed on November 19, 2017

    Biasanya setiap kali lepas mencuci pinggan mangkuk pasti kulit pada tangan saya cepat mengecut dan mengelupas. Tetapi sejak menggunakan sunlight lemon 100 diswash liquid semua kerja mencuci pinggan mangkuk dan periuk belanga menjadi kegemaran saya. Bau lemon sabun yg best. Pinggan mangkuk dan periuk belanga yg berminyak dibasuh bersih hanya dengan sekali basuhan. Tidak seperti selalu dengan menggunakan pencuci pinggan mangkuk jenama lain kena ulang basuh 2 hingga 3 kali. Cecair pencuci pn cukup kepekatan tak cair dan tak terlalu pekat. Jimat guna sikit je da bersih. Dengan ekstrak lemin sebenar warna kuning keemasan cecair pencuci ni juga menyenangkan mata saya. Cantik. Sebotol 1 liter tahan berbulan. Harga berpatutan dan mudah didapati di pasaran.

    5
  25. Xiao Long
    206 reviews

    Shine like a star

    5 out of 5, reviewed on November 17, 2017

    Packaging: Nice with easy grab side. Transparent bottle make it easy when to stock up a new bottle.
    Price: Slightly expensive than the other brand but worth the money spend.
    I used to purchased cheaper dishwash, but it turn out to be non-effective in terms of cleaning oily stuff. I\\\’m happy with this product after switch, although it\\\’s a bit pricy compared to the other brands, this at least is concentrated and effective. Single drops will do the job, no causing allergies to my skin. In fact, i save a lot when using this product. Personally prefer the scent of lemon dishwash compared to the lime.

    5
  26. Efiza Kman
    40 reviews

    Sangat disyorkan

    5 out of 5, reviewed on October 27, 2017

    Berbau harum dan memudahkan kerja mencuci peralatan memasak. Hanya gunakan sedikit dan banyaak buih. Harga juga berpatutan sesuai dengan kualiti yang diberi.

    5
  27. Nor Juliana Mawarni
    129 reviews

    Sunlight Lemon

    5 out of 5, reviewed on October 23, 2017

    Kerja mencuci pinggan mangkuk menjadi lebih mudah dan cepat dengan Sunlight Lemon ini.Segala kotoran dapat dihilangkan.Tidak perlu menyental dengan kuat.Berkesan walaupun dalam bekas plastik.Saya perlukan 2 atau 3 titik sahaja Sunlight Lemon setiap kali penggunaan.Berbuih dengan banyak.Saya dapat berjimat kerana Sunlight Lemon dapat tahan lama.Selalunya saya akan beli botol yang besar.Saya sukakan bau lemon dalam Sunlight ini kerana harum.Bau yang kotor tiada lagi.Pinggan mangkuk menjadi bersih dan berkilat.Harganya agak mahal sedikit berbanding dengan jenama lain tetapi berbaloi dibeli.Saya syorkan untuk semua supaya mencuba produk ini,saya amat berpuas hati!

    5
    1
  28. Avatar

    Aikoaiko25
    1053 reviews

    很节省的

    4 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    这个牌子的洗碗液很好用的只要稍稍的洗碗液就可以清洗很多的碗的而且也很轻易的可以把那些油迹洗的掉的,而且洗多了我的手也不会感觉很干的

    4
  29. Gee Gee
    321 reviews

    buih banyak

    5 out of 5, reviewed on October 11, 2017

    saya suka menggunakan sabun cuci pinggan jenama sunlight ni kerana buih nya banyak dan kotoran juga mudah hilang…baunya juga harum

    5
    1
  30. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Masa membasuh pinggan lebih cepat dan mudah

    5 out of 5, reviewed on October 7, 2017

    Cecair pencuci yg sangat efektif menanggalkan kesan minyak.Saya suka sangat gunakannya,x perlu mnggosok dengan kuat ketika mmbasuh pinggan.Sangat jimat gunakannya,hanya perlukan penggunaan yg sikit untuk membasuh pinggan yang banyak.Kesan minyak mudah untuk dibersihkan,walaupun pada bekas plastik.Bau kesegaran lemon yg buat kerja membasuh pinggan lebih mudah dan releks.

    5
  31. Avatar

    Khalil Anas
    66 reviews

    KOTORAN KINI TIADA MASALAH

    5 out of 5, reviewed on October 5, 2017

    KERJA-KERJA MEMBERSIH ALATAN DAN PERKAKAS DAPUR KINI LEBIH MUDAH DENGAN ADANYA Sunlight Lemon Diswash Liquid. HANYA SEDIKIT CECAIR Sunlight Lemon Diswash Liquid DAPAT MEMBERSIH BERIBU-RIBU KOTORAN YANG ADA DI ALATAN DAN PERKAKASAN DAPUR.

    5
  32. Pauline Abdullah
    16 reviews

    Sunlight Diswashing liquid

    5 out of 5, reviewed on October 5, 2017

    To keep my dishes clean and shiny, i used this Sunlight all the time its very helpful to clean my dishes, and also removed all the greases and the bad smell, make my dishes totally clean.And very affordable.

    5
  33. Kaushelia Shelia
    365 reviews

    Save cost

    5 out of 5, reviewed on September 27, 2017

    Sunlight Lemon Diswash Liquid is very good and it make cleaning job at kitchen so easy and now my kitchen is free from dirt. I can wash the plates without any worries as it removes all the stains and oil on the plate instantly. At the same time I do not need to be so wash it hard. It has a pleasant lemon smells which is very nice and safe to use every day. The price is reasonable and worth to purchase. The packaging is very good and very convenient to use it. It does not irritate and harm my hand as it makes my hand soft. I do not have the feeling of dry hand. It works effectively and can be used in long term. Highly recommend.

    5
  34. Avatar

    cikbunga49
    660 reviews

    Memelihara tangan dan bau lemon wangi

    4 out of 5, reviewed on August 30, 2017

    Sunlight lemon ni saya suka kerana ia tidak membuatkan jari tangan kering dan kesat selepas membasuh pinggan mangkuk.
    Bau lemon yang wangi dan buih yang banyak juga faktor pemilihan jenama ni.

    4
  35. Nor Othman
    1346 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on August 30, 2017

    Sunlight Lemon Diswash Liquid is a good quality product as it makes me easy to wash the plates and makes my kitchen clean and smells good as well. It washes away all the dirt and oil on the plates and also it is very nice to use as it does not irritate my hand. It easily removed the strong strain as well as I just need to use in a little amount. It saves my time and cost as I feel I do not need to spend a lot. The stove in my kitchen is always clean and I highly recommend this product to all my dear friends. The price also very reasonable and easily can be purchased from any hypermarkets.

    5
  36. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    Prefer Lime

    3 out of 5, reviewed on August 18, 2017

    Sunlight is very valuable for money.
    One bottle can used up to 1 month!
    Rich of bubbles, easily to clean off the oily stain, but I will prefer Lime flavor.

    3
  37. Avatar

    maryam18
    309 reviews

    TERBAIK

    5 out of 5, reviewed on August 18, 2017

    Saya amat suka mengunakan pencuci pingan ini..Hanya guna sedikit sahaja,tapi kesannya amat TERBAIK..Walaupun bekas plastik,tapi dapat mencuci kesan minyak dengan sekali cucian sahaja..Mengagumkan

    5
  38. Avatar

    penny41
    407 reviews

    洗得最干净的洗碗液

    5 out of 5, reviewed on August 16, 2017

    只要一点点就能将很油腻的碗碟洗得狠干净,不愧是大家的最爱

    5
  39. Avatar

    shahril7956
    112 reviews

    Buih yang banyak senangkan proses memcuci

    4 out of 5, reviewed on August 5, 2017

    Apabila mencuci perkakas dapur plastik yang berminyak, amatlah sukar untuk menghilangkan minyaknya. Tp dengan Sunlight Lemon, buih sabunnya banyak dan minyak senang dicuci. Tidak perlu gunakan air panas.

    4
  40. Niki Tay
    996 reviews

    可以洗很多次

    4 out of 5, reviewed on August 3, 2017

    一点点的就可以洗很多的碗碟了,而且就算很油的碗也是一点点的肥皂就洗的很干净的

    4
  41. Betty Liew
    263 reviews

    Easier my dishwasher

    4 out of 5, reviewed on July 21, 2017

    I love the lemon scent and the liquid Detergent is thick. With one drop, it easier to clear off oily and greasy plate. Affordable price.

    4
  42. Jayalakshmi Jaya
    102 reviews

    Easy job with Sunlight Lemon Diswash Liquid

    5 out of 5, reviewed on June 30, 2017

    Sunlight Lemon Diswash Liquid is a good quality product as it makes me easy to wash the plates and makes my kitchen clean and smells good as well. It washes away all the dirt and oil on the plates and also it is very nice to use as it does not irritate my hand. It easily removed the strong strain as well as I just need to use in a little amount. It saves my time and cost as I feel I do not need to spend a lot. The stove in my kitchen is always clean and I highly recommend this product to all my dear friends. The price also very reasonable and easily can be purchased from any hypermarkets.

    5
  43. Avatar

    HaizanRaz
    112 reviews

    Kerja mencuci menjadi mudah

    4 out of 5, reviewed on May 26, 2017

    Kerja mencuci pinggan dan periuk menjadi mudah dengan Sunlight.Ia dapat menghilangkan kesan minyak dan kotoran dengan mudah.Hanya titiskan sedikit sahaja kotoran tanggal tanpa perlu bersusah payah menggosok.Jimat dan tahan lama.

    4
  44. Avatar

    Zhongk3391
    144 reviews

    Sticky and dry

    2 out of 5, reviewed on March 24, 2017

    There are obvious pros and cons of this product. Firstly, the pros are being super cheap and contains a lot to last you for at least 3 or more months; if daily washing is required. Because it is quite concentrated, only a little is needed to clean the plates. However, it can feel really oily on your skin. Washing it off afterwards leaves my hands really dry. Because it’s concentrated, it’s also bad for your skin if some gets over it. Best to apply a sponge to use it. It cleans well and adds a tangy fresh aroma to the utensils.

    2
  45. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Lemony Goodness but Dry

    3 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    Probably one of the most common dish-washing brand to appear in the supermarket, it also has lots of demand. The reason being very affordable with a large quantity, meaning less cost and lasts longer. However, I find it very dry on my hands when it spills over them. It cleans the bowls and plates well with a zesty aroma. I recommend wearing gloves when washing to avoid any unwanted spills. Overall, a good product.

    3
  46. Avatar

    sherryever71
    216 reviews

    good choice for dish washing

    5 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    its been a long time since we used this brand. I like this Sunlight lemon dishwash liquid, easy to use and bottle also easy to squeeze. Price is affordable and easy to find at hypermarkets. Most important can easy use for dish wshing and I like the smell of lemon.

    5
  47. Carrie Zoey
    141 reviews

    Sunlight a good choice to remove dish stains

    4 out of 5, reviewed on November 23, 2016

    I normally dissolve one or two drops of the dishwashing liquid in water before washing the dishes. It’s very good in removing grease and strong dish stains. The fresh lemon smells good and it’s gentle to the hands too. I also use the liquid to scrub/wash the greasy stove area.

    4
  48. Dyg Mass
    72 reviews

    Sunlight menghapuskan kesan minyak

    5 out of 5, reviewed on November 21, 2016

    Sunlight menghapuskan keasan minyak walaupun pada permukaan plastik. Kerja-kerja di dapur lebih mudah dan bersih. saya juga gunakan sunlight untuk memcuci kesan minyak di sekitar dapur gas. memang betul-betul berkesan hanya dengan beberapa titik sahaja. Bau lemon juga sangat menyegarkan.

    5
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...