Maggi Seasoning

Product Details

Bring you meals alive with MAGGI Original Seasoning. It is one of the most distinctive Asian flavours and will give a unique twist to many of your favourite meals. MAGGI Original Seasoning accompanies many Asian recipes, simply add to lean protein such as chicken, beef or pork and plenty of vegetables. Also, give MAGGI Oyster, Fish and Sweet Chilli sauces a try.
Ingredients
WATER, SALT, WHEAT (WHEAT GLUTEN, WHEAT, WHEAT BRAN), SUGAR, COLOUR (150c), FOOD ACID (260), FLAVOUR ENHANCER (627, 631), FLAVOUR, DEXTROSE. CONTAINS WHEAT.

CONTAINS WHEAT.

  1. Avatar

    CikSue38
    616 reviews

    Seasoning burger

    4 out of 5, reviewed on June 25, 2019

    Bahan wajib untuk burger saya. Setiap kali masak daging burger saya hanya menitiskan beberapa titis Maggi Seasoning ni. Daging burger terus bertambah sedap. Maggi Seasoning ni cair so tak perlu titis banyak2 nnt masin. Dan bila dah titiskan Maggi Seasoning ni tak perlu bahan perasa lain. Burger kompem sedap.

    4
  2. Avatar

    Haziqahyaqub199601
    3 reviews

    Pilihan saya

    5 out of 5, reviewed on October 26, 2018

    Sos perasa menjadi pelengkap setiap hidangan saya. Mnambah rasa yg lebih urmmmm dan sudah semestinya suami akan puji setiap masakan sya. Mana tidaknya dgn adanya sos perasa maggi suami makin suka mkn dirumah. Terima kasih maggi

    5
  3. Hsiu Wei
    6 reviews

    好吃

    4 out of 5, reviewed on October 2, 2018

    我喜歡用Maggie seasoning來烹飪,它的味道很香,美味,我也喜歡用它來下粥吃,我很喜歡它

    4
  4. Avatar

    Mamyeski78
    6 reviews

    Menambahkan Aroma & Penyedap Makanan

    5 out of 5, reviewed on September 12, 2018

    Anak-anak saya amat gemar makan burger. Untuk menjimatkan kos, saya akan membuat sendiri di rumah. Seasoning Maggi wajib ada untuk menaikkan aroma masakan daging burger. Yummy….bau harum satu rumah!

    5
  5. Avatar

    kentjc8687
    5 reviews

    Add taste to life

    5 out of 5, reviewed on July 29, 2018

    A drop of Maggie seasoning add life to food and taste to life. It is very convenient to use it. Whenever the food is tasteless, add a drop to the food and will make the food become tasty and it will never goes wrong with anything.

    5
  6. Avatar

    kentjc8687
    5 reviews

    Add the taste of life

    5 out of 5, reviewed on July 29, 2018

    A drop of Maggie seasoning add life to food and taste to life. It is very convenient to use it.

    5
  7. Ray Lim
    9 reviews

    汉堡肉搭配

    5 out of 5, reviewed on May 1, 2018

    最经典的用法就是拿来煎汉堡肉。解冻了的汉堡肉一边慢火煎一边滴入酱汁,再拿叉在肉上叉出小洞让酱汁渗透。

    5
  8. Mohd Khalimie
    6 reviews

    Maggi Seasoning

    5 out of 5, reviewed on April 24, 2018

    Maggi Seasoning sangat sedap di jadikan bahan perisa tambahan di dalam sajian makanan. Saya gemar tambahkan Maggi Seasoning jika saya memasak burger. Sangat sesuai dan ia mampu membangkitkan bau dan rasa yang enak dan menyelerakan. Seluruh keluarga saya sangat sukakannya.

    5
  9. Avatar

    nadya_isa52
    32 reviews

    Maggi seasoning pilihanku

    4 out of 5, reviewed on April 20, 2018

    Sejak jumpa maggi seasoning masakan seperti daging,sayur pasti lebih sedap dan menyelerakan. Ia boleh menggantikan bahan perasa lain seperti ajinamoto dan sedap rasa. Cubalah dulu pasti tertawan. Dirumah saya wajib ada ni sebab suami saya sukakannya. Lagi-lagi nak buat burger. Tak lengkap tanpa maggi seasoning ni. Untuk masakan lain pun sesuai hanya tambah sedikit sebagai perasa. Memamg umpphhh !

    4
  10. Avatar

    Maslilivia04
    2 reviews

    Yummy

    4 out of 5, reviewed on April 15, 2018

    Tambahkan maggi seasoning dalam masakan anda,pastinya rasanya lebih sedap.

    4
  11. Vickey Tiong
    6 reviews

    Kicap seasoning

    5 out of 5, reviewed on March 17, 2018

    This Maggie seasoning can replace ajinomoto… I always use it and put it in half boiled eggs… it will make it more tasty… beside that, I also use it to marinate the meat before cook… the taste so delicious… it is highly recommended

    5
  12. Avatar

    Symibm90
    3 reviews

    A useful asset in any kitchen!!

    5 out of 5, reviewed on March 4, 2018

    i have been using Maggi seasoning when it first came out,just a few drops into or onto anything,and that little bit of extra taste makes everything so different,perfect in gravy,or my favourite it has to be in a pot noodle,WOW!! GET IT AND TRY IT 🙂 . YOU WILL NOT BE DISSAPPOINTED!!

    5
  13. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Maggi Seasoning

    5 out of 5, reviewed on February 27, 2018

    Maggi Seasoning adalah penambah perasa makanan hebat saya.Saya menggunakan Maggi Seasoning untuk memasak daging burger,daging perapan dan lain lain.Dengan adanya maggi seasoning masakan saya menjadi lebih enak.Selalunya saya akan letak pada masakan yang pada sayur-sayuran.Rasailah sendiri,mesti tertambat.Harga mampu milik dan menaikkan selera makan saya.Sedap dan enak.

    5
  14. Avatar

    Hyukhaeisreal08
    3 reviews

    炒菜的好伴料

    5 out of 5, reviewed on February 25, 2018

    每一次炒菜都需要用到它!味道够香只需要加入一点就够了,加入它后完全不需要加任何味精了
    自己做汉堡包也可以加入到汉堡肉里
    包装轻便,价钱合理,一小瓶都可以用很久!
    超爱它!

    5
  15. Avatar

    jiaen0412
    3 reviews

    很好

    4 out of 5, reviewed on February 21, 2018

    喜欢这个调味料。maggi seasoning有一个特殊的香味。它可以让简单的料理增添香气。

    4
  16. Avatar

    Min45
    3 reviews

    煮什么都可以放

    4 out of 5, reviewed on February 8, 2018

    这款酱油很适合bbq,在肉里加点,会让肉更好吃味道更浓欲,加在ramli burger 也是不错的选择。

    4
  17. Avatar

    Karmensee90
    3 reviews

    添加美味的味道

    5 out of 5, reviewed on February 6, 2018

    味道非常好吃,和其他的醬油不一樣。在炒菜的時候可以加少許。我個人在吃nasi lemak的時候特愛加一加?

    5
  18. Noor Azhar
    73 reviews

    Maggi Seasoning

    5 out of 5, reviewed on January 29, 2018

    Simply put a few drops of Maggi Seasoning to enhance taste and flavours
    in your meals ?. For simple breakfast, I enjoy my half cooked eggs with Maggi Seasoning and pepper in a small bowl; and a cup of Teh Tarik – a perfect combination to start your day!?

    5
  19. Avatar

    ctiey94
    134 reviews

    Penambah kesedapan makanan

    5 out of 5, reviewed on January 13, 2018

    Saya memilih maggi seasoning sebagai penambah perisa dalam makana saya terutama dalam perapan ayam, untuk membuat burger homemade dan sbgainya. Rasanya yang tidak pedas membolehkan kanak2 memakannya. Ia menyeimbangkan lagi rasa dalam masakan saya dan menambahkan lagi kelazatan makanan saya. Ia merupakan salah satu penambah perisa kesukaan saya.

    5
  20. Avatar

    Zanalyka41
    4 reviews

    Penambah perisa

    4 out of 5, reviewed on January 9, 2018

    Saya suka menggunakan maggi seasoning untuk melazatkan lagi makanan

    4
  21. Avatar

    SHUFUN57
    7 reviews

    Yummy

    4 out of 5, reviewed on January 9, 2018

    Like to put few drops of maggi seasoning to my sunrise egg as breakfast

    4
  22. Xiao Long
    206 reviews

    Got to know from Burger Stall

    4 out of 5, reviewed on November 29, 2017

    Like the other reviewer said, smell so good when passing by burger stalls. I notice this seasoning and tried it. It was amazingly good in term of enhancing the taste and flavour of your cook. Very versatile, as it can be use in soup, marinade, or even to replace soy sauce. Any how for health concern, we should take care of any type of seasoning intake.

    4
  23. Avatar

    Hewpikxin52
    5 reviews

    My mummy love it

    5 out of 5, reviewed on November 24, 2017

    When she cook fish,vegetable,soup will put this!everyday use this sos cook,everyone will eat all finish!Hahaha

    5
  24. Nor Juliana Mawarni
    129 reviews

    Maggi Seasoning

    4 out of 5, reviewed on November 20, 2017

    Saya sangat menyukai produk ini kerana ianya menyedapkan masakan saya.Saya sering menggunakan nya di dalam sup dan perapan ayam untuk dibakar.Memang sangat sedap tidak terlalu masin atau manis.Anak-anak saya sukakan Maggi Seasoning di dalam burger yang saya sediakan.Maggi Seasoning didatangkan dalam bentuk botol yang comel dan senang untuk dipegang.Harganya murah dan terdapat dikedai-kedai.Keluarga saya juga turut membeli Maggi Seasoning kerana masakan saya menjadi sedap dan lazat.Saya berpuas hati.

    4
  25. Avatar

    Atiqah21
    50 reviews

    Penambah Perasa Makanan

    5 out of 5, reviewed on November 15, 2017

    Saya menggunakan Maggi Seasoning dalam masakan seperti utk perapan ayam BBQ, daging BBQ..Saya sukakan rasa nya kerana tidak terlalu manis dan masin..Rasa asli yg tiada pewarna dan juga selamat dimakan..Suami dan anak2 sgt sukakannya..

    5
  26. Avatar

    HussinAnna25
    50 reviews

    Kicap berperisa

    3 out of 5, reviewed on November 3, 2017

    Saya menambah kicap maggie ini dalam bubur nasi anak saya hasil nya anak saya sangat berselera kalau xde kicap ni memang kurang seleranya.rasanya masin dan unik.harganya juga tidaklah terlalu mahal , sangat menyukai produk ini!

    3
  27. Avatar

    ferdizetty37
    493 reviews

    Kicap cair yg sangat berperisa.

    5 out of 5, reviewed on October 28, 2017

    Kicap yg sentiasa saya gunakan dalam masakan saya untuk mengantikan serbuk penambah perisa msg..menambahkan perisa dlm masakan..tekstur kicap maggi ni sgt cair,tapi cukup berperisa..cukup hanya tambahkan sikit utk melazatkan masakan saya..lebih mudah utk digunakan..Harganya pun berpatutan untuk dibeli,1 botol juga tahan lebih lama.

    5
  28. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Menambahkan rasa pada setiap hidangan.

    5 out of 5, reviewed on October 18, 2017

    Saya gunakan kicap perasa maggi ni dalam pelbagai masakan saya.Menambahkan rasa pada makanan.Tekstur sos perasa maggi ni sgt cair dan mudah untuk digunakan.Sos perasa ni juga lebih selamat digunakan berbanding serbuk msg jenama lain.Harganya mmg berpatutan utk dibeli,1 botol kicap perasa ni juga dpt tahan lama.Hanya sikit penggunaan pun dh mmberikan rasa sedap semulajadi pada hidangan saya.

    5
  29. Avatar

    tangicey15
    66 reviews

    煎鸡蛋的调味料

    4 out of 5, reviewed on October 9, 2017

    煎鸡蛋前会放一点这个调味料,然后搅一搅,在下锅煎,比加盐好吃多了

    4
  30. Avatar

    AizaMan
    219 reviews

    Perasa makanan tambahan

    4 out of 5, reviewed on September 28, 2017

    Saya gunakan maggi seasoning sebagai penambah perasa pada masakan harian..Sedikit sahaja masakan anda menjadi enak..Ramai peniaga burger juga gunakan maggi seasoning ini..Rasa wangi dan menambah selera..

    4
  31. 溦溦 林
    473 reviews

    腌制BBQ的肉

    3 out of 5, reviewed on September 22, 2017

    如果我做BBQ的时候我会用这个Maggi Seasoning来腌制BBQ的肉,味道很赞的又很快就入味了也不用再加其他的调味料下去腌制肉的,很方便的

    3
  32. Avatar

    CikSue38
    616 reviews

    My burger patties' best friend

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    Seasoning my burger with this maggi seasoning will burst out the richness flavour in the patties. Never ever making burger without it. Just perfect for my burgers. Also seasoned my soup to taste better.

    5
  33. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Sesuai utk pelbagai masakan.

    5 out of 5, reviewed on September 14, 2017

    Saya guna untuk buat burger..kicap maggi ni mnjadikan dgg & burger sy lebih sedap..kicapbyg masin & berperisa,mmg sesuai utk pelbagai masakan.

    5
  34. Avatar

    Nurirah13
    365 reviews

    Menambah perisa

    5 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Dengan adanya penambah perisa maggi ini. Masakan saya mesti bertambah sedap dan lazat. Ketika memanggang ayam atau daging saya hanya masuk kan sedikit penambah perisa maggi ini dan aroma nya memang berbangkit. Memang menjimat kan menggunakan penambah perisa maggi ini. Tidak perlu guna banyak. Keluarga saya memang sukakan aroma ini.

    5
  35. Avatar

    maryam18
    309 reviews

    TERBAIK

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    Maggi Seasoning ni memang terbaik,penambah perisa bagi pelbagai jenis masakan..Ia juga kaya dengan pelbagai jenis protein..sangat~sangat produk yang perlu ada bagi setiap dapur

    5
  36. Nor Othman
    1346 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 5, 2017

    I always walk by the roadside burger kiosk, it will strong smell of the burger but actually its is because of this maggi seasoning. So i also brought this and make burger using this seasoning. The smell is damn nice and very delicious ?

    5
  37. Avatar

    jazlan59
    144 reviews

    Masakan grill dan bakar sedap guna ni

    4 out of 5, reviewed on August 26, 2017

    Maggi seasoning ni saya suka guna jika masak masakan seperti grill dan panggang.
    Titik je atas masakan dah terus sedap tak payah tambah apa lagi.
    Grill daging,panggang daging burger,masak apa pun sedap.Terbaik!!

    4
  38. Avatar

    cikbunga49
    660 reviews

    Beberapa titis sudah sedap masakan

    4 out of 5, reviewed on August 19, 2017

    saya sangat rekomen sesiapa yang ingin membelinya kerana bagi saya ia meyedapkan masakan.
    Masakan bergoreng seperti bihun,mee sangat sedap jika diletakan seasoning ini. sangat sedap,dan puas hati.

    4
  39. Avatar

    penny41
    407 reviews

    腌制肉会加一点这个

    4 out of 5, reviewed on August 15, 2017

    腌制鸡肉的时候我会加一点这个seasoning,然后再放一点盐,煮出来的鸡肉变得比较有味道

    4
  40. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    煎蛋加一点

    5 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    每次煎了蛋都加一点maggi seasoning下去,味道顿时不一样了!
    好香,很美味!

    5
  41. Niki Tay
    996 reviews

    Maggi Seasoning

    4 out of 5, reviewed on August 11, 2017

    I like to use Maggi Seasoning in cooking beacuse can make the food more nice and natural taste ,sometime BBQ party i also will use this for the meal more taste and nice

    4
  42. Jayalakshmi Jaya
    102 reviews

    All time favourite choice

    5 out of 5, reviewed on August 3, 2017

    I always use the Maggi Seasoning to cook bihun as it is very delicious and my family just love it so much. Besides that, the packaging also very nice and convenient to use it and place it at the kitchen. You can use it when you cook vegetables mix, soup balls or even for chicken. It has been my all time favourite choice. I feel so happy to use it as I do not need to use the preservatives such as MSG. The price also very reasonable and worth to purchase.

    5
  43. Avatar

    Zaidalifah78
    25 reviews

    Maggi Seasoning

    5 out of 5, reviewed on July 26, 2017

    Saya suka mengunakan Maggi Seasoning ini bila masak/ mengoreng daging burger dirumah aromanya sangat memikat sekali… ia juga saya gunakan sebagai bahan perasa masakan. Contohnya letak dalam menu sayur campur. selamat mencuba.

    5
  44. Gee Gee
    321 reviews

    untuk daging buger saya

    4 out of 5, reviewed on July 3, 2017

    saya menggunakan maggi sesoning di dlam sesetengah masakan saya,terutamanya bila saya membuat buger,saya pasti akan tambah maggi sesoning di atas daging buger,selain itu saya juga gunakannya utk cili potong dan kicap

    4
  45. Avatar

    Fong Fong
    318 reviews

    Nice seasoning

    4 out of 5, reviewed on June 24, 2017

    I love Maggi Seasoning , it is great on rice but also stews, vegetables, meats and soups. It is salty but flavorful.

    4
  46. Avatar

    sandlee51
    174 reviews

    Dish taste Better

    4 out of 5, reviewed on June 23, 2017

    Will add a little of Maggi Seasoning into my dish and the taste is much better. Price is reasonable and one bottle can use a long time for me.

    4
  47. Avatar

    sabarina37
    374 reviews

    Penyedap masakan

    4 out of 5, reviewed on May 23, 2017

    Maggi Seasoning adalah penambah perasa makanan hebat saya.Dengan adanya maggi seasoning masakan saya menjadi lebih enak. Selalunya saya akan letak pada masakan yang ada protin seperti ayam,daging dan sesuai juga di letak pada sayur-sayuran.Rasailah sendiri,mesti tertambat.

    4
  48. Avatar

    LiLian39
    148 reviews

    Good

    4 out of 5, reviewed on May 16, 2017

    I always walk by the roadside burger kiosk, it will strong smell of the burger but actually its is because of this maggi seasoning. So i also brought this and make burger using this seasoning. The smell is damn nice and very delicious ?

    4
  49. Avatar

    miera97
    131 reviews

    Maggi Seasoning

    4 out of 5, reviewed on May 12, 2017

    Maggi Seasoning menyedapkan masakan saya, saya kaan menggunakannya apabila saya memasak ayam tempura ala-ala chinese, memang sangat sedap, selain itu saya juga menggunakannya untuk burger homemade dan wrape,

    4
  50. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Unnecessary

    2 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    I’m not against adding seasoning to my dishes, but if you’re someone who likes to use it to spice up the flavor of your homemade dishes, then perhaps this is for you. This seasoning is supposedly to substitute soy sauce and can be used on eggs amongst others. I feel there’s no need to add this, unless you cook really horribly of course and need a commercial product to make it seem like you’re a better cook.

    2
  51. Betty Liew
    263 reviews

    Good Seasoning For Cooking

    4 out of 5, reviewed on February 23, 2017

    I use Maggi Seasoning to replace MSG in cooking as it able brings the nice and natural taste to my cooking. Love this so much. Maggi is my favorite products.

    4
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...