Dettol Original Anti Bacterial Bar Soap

Product Details

Dettol Original Anti Bacterial Bar Soap provides trusted Dettol protection for a wide range of unseen germs. It cleanses and protects your skin for a healthy, clean and refreshing feeling every day. This soap contains an active germicide that gives protection from germs including E.coli and Salmonella. Use regularly to help combat perspiration odor and leaves skin reassuringly clean and healthy. It is dermatologically tested.

The signature fragrance of Dettol is restored in this Dettol Original Anti Bacterial Bar Soap that can last for hours even after adventurous and sweating activities.  Not only suitable for kids, it is also best to use for anyone who is active and always on the run.

Usage instructions:

Wash gently your body with Dettol Original Soap Bar and rinse with water.

  1. Avatar

    BumbleBee34
    218 reviews

    Cepat kembang kalo terendam

    5 out of 5, reviewed on July 23, 2019

    Sabun buku Dettol ni best guna. Bau haruman dia menyerupai atau hampir sama dengan Dettol Body Wash. Cuma yg ni dalam bentuk ketulan la. Sabun buku ni tak boleh kena air sangat2 macam terendam ke nanti cepat kembang. Lepas guna kena tos elok2. Saya suka beli yang saiz besar lambat sikit habis. Saiz yg kecik tu tak sampai seminggu je bertahan. Harga sabun buku dettol ni pun antara yg mahal. So, bila nak beli tu memang pikir2 jugak la.

    5
  2. Poi Khoy Siong
    4 reviews

    还不错

    4 out of 5, reviewed on November 30, 2018

    以前用过,本来皮肤会很痒,用了以后回就好多了。价格比普通肥皂贵,但物有所值

    4
  3. Avatar

    ziqing53
    3 reviews

    Best antibacterial soap

    5 out of 5, reviewed on November 10, 2018

    I like using dettol soap because the price is friendly and it works. Apart from it, they always come with 3 or 2 in a pack with average price. I like the fragrance of the soap too.

    5
  4. Avatar

    ShahNatt9227
    15 reviews

    Suitable for Whole Family ??

    5 out of 5, reviewed on November 4, 2018

    I’ve been using the original bar soap from my childhood by my whole family. Now, I’m having my own family, unexpectedly my husband also use it. Just our destiny. Haha. The original bar soap are recomended because it suit all family members. Fresh, feeling protected in the term of antibacterial.

    5
  5. Avatar

    khalisha03
    3 reviews

    Smells nice but not suitable for me

    3 out of 5, reviewed on October 24, 2018

    i have eczema and i have to use certain type of body wash only. I tried this before, and it does not suit me as my eczema is still itchy and my body will produce unpleasant odor when sweating. But i do love the smell of this soap. its not very fragrant and not very antiseptic kind of smell. just nice and pleasant for me.

    3
  6. Avatar

    JAYCHONG071491
    24 reviews

    依然范特西

    4 out of 5, reviewed on October 6, 2018

    从前有用,很不错,好用,只是价钱越來越贵,最近都没用了。。

    4
  7. Avatar

    denken54
    2 reviews

    Good and very clean

    4 out of 5, reviewed on October 2, 2018

    The soup is great to wash up the grease and it always left a great smell on my hand after using it.

    4
  8. Avatar

    eirarahim30
    3 reviews

    Pilihan Keluarga Saya

    5 out of 5, reviewed on September 21, 2018

    Dettol Original Bar Soap merupakan sabun pilihan keluarga saya. Sewaktu kecil, saya pernah megalami penyakit gatal-gatal di badan,dan Dettol Original Bar Soap adapah penyelamat saya. Walaupun banyak pilihan bauan lain, Dettol Original tetap menjadi pilihan keluarga saya.

    5
  9. Avatar

    kathc56
    3 reviews

    best anti bacterial soap

    5 out of 5, reviewed on September 7, 2018

    good and gentle in cleansing, hydrating at the same time does not irritate my eczema body. have been using for years

    5
  10. Avatar

    TeoShiaoChing73
    3 reviews

    Dettol soap

    4 out of 5, reviewed on May 6, 2018

    Dettol soap的功能就是杀细菌。能够保护全家人的健康。使我们不轻易被细菌感染。浓浓的泡泡,超喜欢。价钱合理。

    4
    1
  11. Candies See
    23 reviews

    Like original

    3 out of 5, reviewed on April 26, 2018

    I like this dettol original bar soap. I use it since I born. Somehow Dettol have come out many new product of bar soap, but not one of the is better than original. I don’t like the smell of the new product.

    3
  12. Fieza Maulanah
    161 reviews

    Tidak sesuai untuk saya

    4 out of 5, reviewed on April 25, 2018

    Sabun antibakteria Dettol ini produk yang bagus untuk orang yang sesuai menggunakannya tapi untuk saya ianya tidak sesuai kerana saya mempunyai kulit yang sensitif dan bila saya menggunakannya kulit saya akan menjadi kering dan sedikit gatal.

    4
  13. Avatar

    jenny18390
    12 reviews

    Goooooooooooood!

    5 out of 5, reviewed on April 23, 2018

    Used this product recently to try using soap instead of liquid ones. It leaves squeak on body and I love it so so much that I feel so refreshed and totally cleaned~

    5
  14. Avatar

    ShiQi45
    3 reviews

    很信任的牌子

    5 out of 5, reviewed on April 17, 2018

    从小就开始用的肥皂,几乎每天都有用它来洗手,香香的,也相信dettol真的有帮忙杀细菌。

    5
  15. Pee Thang Tan
    6 reviews

    Always dettol

    5 out of 5, reviewed on April 2, 2018

    Dettol is one of my body care products to buy. dettol original soap smell good and smooth to my skin.And always got promotion buy 3 free 1.

    5
  16. Avatar

    SookShan75
    10 reviews

    价格合理又好用

    5 out of 5, reviewed on March 2, 2018

    每次去购买家庭物品一定购买这个产品的 价格也合理 味道也好闻 推荐

    5
  17. Zuraidah Zainudin
    3 reviews

    Sabun yang senang digunakan

    5 out of 5, reviewed on February 12, 2018

    Mak saya sellau guna sabun ni sebabkan senang dan selesa pakai.

    5
  18. Avatar

    Nurirah13
    365 reviews

    Senang di gunakan

    4 out of 5, reviewed on January 15, 2018

    Suami saya suka menggunakan sabun dettol original anti bactirial ini. Dia tera lebih cuci dan bersih menggunakan sabun jenis buku ini. Saya pun kadang kadang menggunakan sabun ini untuk mandi. Ringan dan tidak melekit. Saya pun suka bau nya. Lebih senang di gunakan dan amat menjimatkan sekali. Harganya juga berpatutan. Sekali beli tahan sebulan.

    4
  19. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Lebih jimat dari segi penggunaan & harga

    5 out of 5, reviewed on November 18, 2017

    Saya lebih suka mnggunakan sabun mandian dettol ni krn walaupun baunya tidak sewangi sabun jenama lain,sabun ni mampu mmbersih dan melindungi saya sekeluarga dari kuman & bakteria punca penyakit.Tekstur sabun dettol ni juga sgt bnyak berbuih & jimat dari segi harga dan penggunaan berbanding sabun cecair dettol.Saiznya yg kecil juga memudahkan sy mmbawanya ketika mnjalani aktiviti luar ataupun travel.

    5
  20. Avatar

    ferdizetty37
    493 reviews

    Anak lebih mudah mnggunakannya berbanding mandian cecair.

    5 out of 5, reviewed on November 5, 2017

    Saya lebih memilih sabun buku dettol original ni berbanding mandian cecairnya kerana ng saya sabun lebih mudah digunakan terutamanya ank2 saya.Bau sabun dettol ni sgt wangi dgn bauan yg mnyegarkan,baunya juga tahan lama pada badan.Paling penting selain membersihkan,sabun ni juga melindungi keluarga saya dari bakteria.Sangat berbaloi mnggunakannya,harganya pun murah dan mudah didapati.Sabun juga tahan lama dan tidak mudah mngecil serta bnyak berbuih.

    5
  21. Adilla Dilla
    63 reviews

    Sesuai untuk menghilangkan bakteria

    4 out of 5, reviewed on October 25, 2017

    Kalau pegi travel mana-mana saya lebih suka bawa dettol original anti bacterial bar soap ini.Sesuai untuk kegunaan seisi keluarga.Saya tak perlu risau dengan adanya sabun ini,kebersihan diri serta keluarga lebih terjamin

    4
  22. Gee Gee
    321 reviews

    sangat sesuai digunakan

    5 out of 5, reviewed on October 20, 2017

    suami saya bekerja sebaga mekanik,jadi sudah semestinya tangan dan badan dipenuhi dengan segala jenis kotoran,dari la kotoran tanah2sampai la ke minyak hitam yang melekat2..jadi saya pasti menyediakan sabun yg sesuai untuk suami saya,saya pilih dettol antibakteria untuk suami saya menghilangkan segala jenis kotoran yg ada,iasangat sesuai dgunakan

    5
  23. Avatar

    deniseW28
    121 reviews

    Classic Dettol soap

    4 out of 5, reviewed on October 7, 2017

    This is classic smelling Dettol soap bar. It does not promise anything fancy and stays true to the essence of why anyone would buy Dettol in the first place — for it’s reliable disinfectant properties. I find this soap hardier than the average bar of soap as it does not turn into mush on the soap dish after use. It leave your skin feeling clean and smelling disinfected. It does not cause the skin to dry. I would not advise that children use this soap but it is a good option for adults.

    4
  24. Avatar

    nadnaz02
    43 reviews

    Hilang bateria tersembunyi

    5 out of 5, reviewed on October 1, 2017

    Bau yang sangat segar..sentiasa ada dalam rumah dan diletakkan di ruang cuci tangan..tangan rasa bersih dan bebas dari bakteria tersembunyi

    5
  25. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Kulit lebih lembut & dilindungi dgn Dettol

    5 out of 5, reviewed on September 25, 2017

    Sy sgt sukakan tekstur sabun buku dettol ni krn bagi sy ia lebih mudah digunakan brbnding mandian berbentuk cecair..selain membersihkn bdan,ia juga mlindungi keluarga sy dari bakteria punca pnyakit..sngt suka baunya yg tahan lama & mnyegarkan badan..ia juga mgatasi masalah bau badan utk ank lelaki sy yg sgt aktif..hrga pon murah brbnding mandian cecair..mudah dapat di kbnyakkan kedai.

    5
  26. Avatar

    ezekielsebastian65
    10 reviews

    sentiasa ada

    5 out of 5, reviewed on September 7, 2017

    tidak lengkap rasanya kalau mandi tanpa menggunakannya. memberikan keselesaan dan kebersihan kepada badan. seisi keluarga sangat suka menggunakan sabun ini. terima kasih dettol.

    5
  27. Avatar

    leekahseng12
    323 reviews

    hand wash at my basin area

    4 out of 5, reviewed on September 5, 2017

    This is very good for family use especially when we back from outdoor activity!
    I use this for hand wash at my basin area.
    It can kills germ & bacteria every time when we wash our hand.

    4
  28. Menyegarkan badan

    5 out of 5, reviewed on August 31, 2017

    Sabun dettol ini dapat membantu saya seisi keluarga untuk mencegah diri daripada sebarang jenis jangkitan kuman. Bauan mentol yang harum membuatkan tubuh saya berasa segar dan nyaman. Selepas menggunakan sabun ini kami sekeluarga berasa lebih yakin akan tahap kebersihan badan kami kerana dettol mampu melindungi kami

    5
  29. Avatar

    emphiyap70
    34 reviews

    The best body soap bar

    4 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    I guess Dettol never failed to amuse us.
    my husband really love this Dettol soap bar.
    it helps to remove all the dirts away and make my husband stay clean and refreshing at all time.

    4
  30. Nor Othman
    1346 reviews

    love it

    5 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    suami saya menggunakan sabun dettol untuk membersihkan diri dari kotoran minyak2 hitam semasa bekerja,dengan ada antibacterial ianya amat sesuai untuk suami sya yg sentiasa terdedah dgn habuk2 semasa membuat kerja

    5
  31. Avatar

    Aikoaiko25
    1053 reviews

    the best medicated soap

    5 out of 5, reviewed on August 23, 2017

    One of best medicated soap I found in my life and I will always trust this soap.

    5
  32. 溦溦 林
    473 reviews

    液体的比较方便

    4 out of 5, reviewed on August 21, 2017

    比较起来肥皂的会比较多泡沫多液体的,不过液体的比较方便的,肥皂如果没有放好有时候给水淹没了太久就会化掉了。

    4
  33. Avatar

    Kellychan21
    502 reviews

    hygienically clean & refreshing

    3 out of 5, reviewed on August 17, 2017

    Dettol Original Anti-Bacterial Soap is for adults use only. It keeps our body hygienically clean & healthy but with a clinical smell. The smell is still acceptable to me. Its neutral pH is suitable for those who has sensitive skins. It won’t cause skin sensitive. I prefer to use shower foam than this soap.

    3
  34. Avatar

    Fong Fong
    318 reviews

    Dettol Original Anti-Bacterial Soap

    4 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    I always put Dettol soap in my shower room and remind my family must wash their hand with Dettol soap every time before and after they have their meal, after playing to protect them from bacteria.

    4
  35. Avatar

    Victoria Low
    242 reviews

    Dettol Original Anti-Bacterial Soap

    3 out of 5, reviewed on August 8, 2017

    我年轻的时候经常用dettol肥皂,现在很少用了,因为液体的肥皂比较方便和卫生。可是还会偶尔买一个放在洗手盆当hand wash soap。

    3
  36. Avatar

    penny41
    407 reviews

    Same smell as the shower cream

    4 out of 5, reviewed on July 31, 2017

    The soap has the same smell and same function as the Dettol Original Anti-Bacterial shower cream. They have many bubbles as well and easily to use during our daily life. I always use it to wash my hand before my daily meal.

    4
  37. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    Grandma Like it

    4 out of 5, reviewed on July 17, 2017

    This is my grandmother favorite body shower soap. Old generation like to use soap instead of body shampoo. So I always buy this Dettol soap for her.

    4
  38. Gee Gee
    321 reviews

    untuk suami

    5 out of 5, reviewed on June 26, 2017

    suami saya menggunakan sabun dettol untuk membersihkan diri dari kotoran minyak2 hitam semasa bekerja,dengan ada antibacterial ianya amat sesuai untuk suami sya yg sentiasa terdedah dgn habuk2 semasa membuat kerja

    5
  39. Avatar

    yenhock31
    34 reviews

    Dettol Soap

    4 out of 5, reviewed on May 18, 2017

    Dettol soap original is good to use. We found it better than body shampoo. Feel cold everytime after bath. We always buy alot whenever there\’s promotion like buy 3 free 1.

    4
  40. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Not a huge fan

    3 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    I am not a huge fan of bar soaps, but my dad is. Although it’s cost efficient, I prefer not to use it because of hygiene purposes. This bar soap is great to bring along in your suitcase when your space is running low, and the best part is that it works just like the liquified Dettol soap. So thumbs up nonetheless if you have no problems with using condensed.

    3
  41. Avatar

    Sarah
    149 reviews

    Husband's first choice

    5 out of 5, reviewed on February 24, 2017

    Husband memang suk sangat guna sabun buku. Walaupun ada sabun liquid, dia nak beli jugak sabun buku untuk kegunaan dia. Dia paling suka guna sabun buku Dettol. Bau yang menyegarkan dan sabun anti bakteria yang terbaik.

    5
  42. Dyg Mass
    72 reviews

    Dettol Original Anti-Bacterial Soap

    5 out of 5, reviewed on December 28, 2016

    Dettol Original Anti-Bacterial Soap adalah sabun kegemaran ayah saya. Saya tidak berapa suka sabun buku kerana ianya licin dan mudah jatuh ke lantai.

    5
  43. Carrie Zoey
    141 reviews

    Good antibacterial soap

    4 out of 5, reviewed on November 23, 2016

    Dettol is still a good antibacterial soap be it for washing hands or for shower purpose. It does not leave the skin feeling dry. It is also gentle on the skin. I always buy the soap bar when it is on promotions deal.

    4
  44. Avatar

    sherryever71
    216 reviews

    healthy and refreshing feeling

    4 out of 5, reviewed on November 11, 2016

    I like this original bar soap, nice pine fragrance.
    sometimes prefer the soap and not the gel because I find soap last longer.
    It is non sticky and after use, skin feeling healthy and refreshing.
    sometimes there is offer on buy 3 free 1.

    4
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...