AJI-SHIO® Flavoured Pepper

Product Details

AJI-SHIO® Flavoured Pepper is made from the best quality pepper, specially coated with permitted flavouring to give a strong pepper aroma and taste together with the convenience of added flavouring. Packed in a convenient to used dispenser bottle. AJI-SHIO® Flavoured Pepper is perfect for adding the extra spicy pepper aroma and taste to foods like porridge, soup, meat dishes and eggs.

  1. Avatar

    rozaliaalik56
    100 reviews

    Melengkapkan hidangan

    5 out of 5, reviewed on May 19, 2018

    Saya sangat suka menggunakan penambah rasa Aji Shio kerana ia terbukti mampu melengkapkan hidangan. Rasa masakan akan lebih enak dengan adanya penambah perasa ini. Selain itu, harganya juga sangat berpatutan serta menjimatkan pengguna kerana hanya perlu letak sedikit sahaja sudah mencukupi. Satu botol ni boleh tahan dalam 2 hingga ke 3 bulan untuk saya. Sangat jimat !

    5
  2. Avatar

    Nanamalek68
    7 reviews

    Sure will not change to others

    5 out of 5, reviewed on April 17, 2018

    I had buy many kind of papper but only this brand had make us our family fall in love with it..it had a special tease that make some dish become more tasty and we love it also because the packaging that easy to use and easy to bring any where..so love it ??

    5
  3. MissBella Tajima
    6 reviews

    i love u ajishio whitepapperrr

    5 out of 5, reviewed on March 12, 2018

    white papper ni klau mkn dgn kicap tambah telur separuh masak mmg perghhhh jwap dya..belom letak dlm masakan especially nasi goreng cari nasi trus meleleh air liur..yg ni mmg penambah perisa sbb dya bg mknn kita rasa pedas2 sikit tp x bnyk laaa..harga pon boleh tahan tp sebotol tu tahan la sebulan mkn

    5
  4. Avatar

    wancccc14
    3 reviews

    方便煮食

    3 out of 5, reviewed on March 9, 2018

    每次煮什麼都可以加一點,整個味道就提出來了。不過是味精成分,就別吃得太頻密唄

    3
  5. Avatar

    BumbleBee34
    25 reviews

    lada sulah lengkap berperasa

    5 out of 5, reviewed on February 20, 2018

    saya sentiasa menyediakan lada putih atau lada sulah aji shio utk pelengkap makanan kami sekeluarga. lada sulahnya mmg cukup berperisa. sedap makan bersama roti telur, telur separuh masak, sandwich dan pelbagai lagi. hati2 masa buka dan tuang serbuk lada ni takut terbersin.

    5
  6. Fieza Maulanah
    161 reviews

    Sedap berperisa

    5 out of 5, reviewed on February 19, 2018

    Saya selalu menggunakan AJI-SHIO® Flavoured Pepper untuk dicampurkan pada telur sama ada telur rebus setengah masak, telur goreng mata ataupun telur dadar kerana rasanya yang sedap dan cukup rasa sudah cukup bagi saya tanpa perlu menambah garam dan perisa. Saya juga suka mencampurkannya ke dalam masakan dan sup bagi manambahkan lagi kelazatan masakan saya.

    5
  7. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Sangat berperisa & tidak terlalu pedas

    5 out of 5, reviewed on December 19, 2017

    Saya suka nikmati telur separuh masak yg ditaburi AJI-SHIO Flavoured Pepper ni.Menambah perisa dlm masakan saya,rasanya sedap dan tidak terlalu pedas seperti serbuk lada hitam.Sesuai utk pelbagai masakan dan bila tabur sikit pun dh mmberikan rasa dlm masakan sy,mmg jimat dari segi penggunaan.Botolnya mudah digunakan dan disimpan.Harga pun berpatutan.

    5
  8. Fieza Maulanah
    161 reviews

    Sedap

    5 out of 5, reviewed on December 18, 2017

    AJI-SHIO® Flavoured Pepper amat saya gemari kerana rasanya yang sedap. Bila dicampurkan ke dalam masakan akan menambahkan lagi kelazatan masakan. Saya juga suka mencampurkannya ke dalam telur kerana dengan ini saja sudah cukup melengkapkan rasa tanpa perlu saya menambah garam.

    5
  9. Avatar

    hidayuyusoff91
    11 reviews

    terbaik

    0 out of 5, reviewed on November 6, 2017

    suami saya suka jenama ini dan kebiasannya saya buat telur separuh masak untuk dia sebagai sarapan pagi. Tambah sedikit kicap, sedikit serbuk lada AJI Shio, dan siap! Saya suka kan bentuk botol ini sebab mudah pegang dan cantik. Akan berterusan dengan serbuk lada jenama ini.

    0
  10. Siti Sarah Musa
    45 reviews

    Mudah Digunakan

    5 out of 5, reviewed on November 6, 2017

    AJI-SHIO® Flavoured Pepper menjadi kegemaran suami saya..adakalanya dia akan mkn mcm tu je..utk sarapan pula dia akan mkn bersama telur setengah masak..jika masak sup ketam atau sayur..xlengkap tanpa AJI-SHIO® Flavoured Pepper kerana aroma terbaik dan rasa yang sangat menyelerakan akn terhasil jika digabungkan!

    5
  11. Gee Gee
    321 reviews

    suami saya sukakannya

    5 out of 5, reviewed on October 20, 2017

    serbuk lada aji shio ni menjadi pilihan utama kami sekeluarga tambah2 suami saya,dia amat menggemarinya,suami pasti menambahkan serbuk lada aji shio didalam makanannya seperti telur separuh masak,nasi goreng dan lain2..saya juga pasti meletakkan serbuk lada aji shio ni bile masak daging burger,rasanya memang sedap

    5
  12. Avatar

    Mimi81
    177 reviews

    Untuk pelbagai cara.

    5 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    Ini adalah bahan perisa yang saya gunakan sama ada untuk masakan, bubur, telur separuh masak juga untuk burger. Segala bahan didalamnya cukup rasa seperti masin dan juga sedikit pedas. Lazat.

    5
  13. Jenn Jeng
    13 reviews

    penambah rasa yang membuka selera

    5 out of 5, reviewed on October 5, 2017

    Saya suka dengan AJI-SHIO® Flavoured Pepper kerana rasanya yang bukan sahaja pedas tapi ada rasa masin sedikit yang cukup membuka selera dan sesuai diletak pada apa jenis sup seperti sup ayam atau bubur. Malah ia ada juga dalam bentuk pek untuk isian semula yang menjimatkan dan berbaloi.

    5
  14. Avatar

    nurul_zayana8767
    16 reviews

    Masak bersama Aji Shio

    5 out of 5, reviewed on October 5, 2017

    Saya suka serbuk aji shio black pepper terutama semasa memasak sup.. makan telur separuh masak dengan aji shio black pepper dan kicap.. pergh!!! terangkat

    5
  15. 溦溦 林
    473 reviews

    增加风味

    3 out of 5, reviewed on September 22, 2017

    我喜欢用这个AJI-SHIO® Flavoured Pepper来给我的菜增加风味的。最喜欢的是加在汤里面的,这个是家里必备的食料之1的

    3
  16. Elizabeth Kam
    52 reviews

    taste nice and suitable for various dishes

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    I used to add in AJI-SHIO® Flavoured Pepper for fried egg, fried rice , scramble egg or whatever vege dishes because this really helps to enhance the taste of food.

    5
  17. Avatar

    CikSue38
    396 reviews

    Perfect pepper taste

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    With ajishio flavoured pepper my omelette is awesome. Very flavourful. No need to add salt. Its perfect with saltiness and the pungency of pepper. Also make my burger patties, my nasi goreng work well done. Small with powerful taste.

    5
  18. Avatar

    maryam18
    309 reviews

    PEDAS

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    Saya suka mengunakan AJI~SHIO Flavoured Pepper untuk menambahkan rasa pedas di dalam masakan..Rasa yang sangat asli..Letak di dalam telur untuk dibuat telur dadar juga sudah cukup untuk makan nasi bertambah~tambah..

    5
  19. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 5, 2017

    keluarga saya menggunakan serbuk lada jenama aji shio untuk menambah dlm sesetengah masakan yg menggunakannya seperti telur dadar,inti sndwich,burger dan lain2,saya suka aji shio flavoured pepper

    5
  20. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Rasa Lada Hitam Asli

    5 out of 5, reviewed on September 2, 2017

    Sngt sedap dimakan dgn telor separuh masak..rasa lada hitam yg asli & kuat mmg ngam dgn telor..rasa pedas..x perlu tambah perasa dh,ia mmg dh cukup rasa…sedap dimakan dgn ape jua masakan.

    5
  21. Azwana Mohd Ayob
    46 reviews

    Penyedap makanan

    5 out of 5, reviewed on August 31, 2017

    Hidangan pagi tidak lengkap jika tiadanya. Sedap ditambah keatas telur separuh masak

    5
  22. Jieyfa Mh
    13 reviews

    Penambah perasa penyedap masakan

    5 out of 5, reviewed on August 28, 2017

    Salah satu bahan yg wajib ade di dapur rumah saya. Saya gunakan aji shio ni untuk menyedapkan lagi masakan dan dah tak perlu perasa makanan tambahn yg lain. Sebab aji shio da cukup rasa..ade pedas2 sikit. Memang kena dgn selera sata sekeluarga

    5
  23. Jason Lim
    106 reviews

    帮助提味

    4 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    不管煮什么都放点这个调味料调味,就变成很好吃了,帮助提味。

    4
  24. Avatar

    Stevenphuah04
    34 reviews

    AJI-SHIO® Flavoured Pepper: best mate

    5 out of 5, reviewed on August 17, 2017

    I love eggs. I will put this AJI-SHIO® Flavoured Pepper with hard/soft/fried eggs. It is a must to eat eggs with this pepper. Now, i can imagine how tasty of this 2 perfect match!

    5
  25. Nur Arina
    812 reviews

    Rasa yang mengagumkan

    5 out of 5, reviewed on August 16, 2017

    Saya sukakannya kerana tidak perlu lagi tambah apa-apa bahan didalamnya. Kemasinan yang ada telah membuatkan selera saya semakin naik. Sesuai dimakan ketika dalam pantang juga

    5
  26. Ijah Mizah
    11 reviews

    Penyedap makanan

    5 out of 5, reviewed on August 15, 2017

    Sentiasa diletakkan dalam setiap masakan saya walaupun sup. Apatah lagi ketika saya masak burger atau sekadar telur dadar. Perkara yang wajib ada di dapur setiap rumah.

    5
  27. Avatar

    deniseW28
    121 reviews

    Makes everything taste so goooooood!

    5 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    I don’t t know what it is about this pepper (wait, I do…it’s MSG!) but it makes everything you sprinkle it on taste so amazing! I try not to use it excessively but there are days when a light shake of the bottle on top of a fried egg (or half boiled eggs during breakfast) can make the entire meal. Definitely good to have on hand in the kitchen.

    5
  28. full of pepper taste

    5 out of 5, reviewed on August 7, 2017

    must have in grocery list! i use almost every morning to make breakfast!! love the pepper taste with egg!

    5
  29. Avatar

    Nuriqazhar80
    11 reviews

    Every house need to have this!

    5 out of 5, reviewed on August 5, 2017

    I will never forget to buy this if i went to supermarket to topup my groceries . You can make any of your meal delicious if you put this in. Its just a perfect combination especially for home made burger and soup! Everyone should have this!

    5
  30. Arshad Sani
    46 reviews

    Penyeri masakan

    4 out of 5, reviewed on July 31, 2017

    Saya sukakan AJI-SHIO® Flavoured Pepper untuk masakan telur goreng, masakan berkuah, roti burger dan lain-lain. Memang mudah sahaja, cuma tuangkan dalam masakan dan sedia untuk di makan. Aroma yang menyelerakan membuatkan tak sabar nak makan.

    4
  31. Avatar

    Zaidalifah78
    25 reviews

    Penambah Perasa AJI-SHIO® Flavoured Pepper

    5 out of 5, reviewed on July 26, 2017

    AJI-SHIO® Flavoured Pepper memang selalu guna untuk sarapan, apabila makan telur separuh masak masukan ia amat sedap sekali. saya suka taburkan diatas bihun goreng… Jika AJI-SHIO® Flavoured Pepper maka tak sedaplah sarapan pagi itu…

    5
  32. Avatar

    sallyinlee93
    1006 reviews

    our first choice

    4 out of 5, reviewed on July 13, 2017

    this is our first choice of pepper, i use it to serve my half boiled egg, super yummy!!

    4
  33. Gee Gee
    321 reviews

    serbuk lada pilihan saya

    5 out of 5, reviewed on June 26, 2017

    keluarga saya menggunakan serbuk lada jenama aji shio untuk menambah dlm sesetengah masakan yg menggunakannya seperti telur dadar,inti sndwich,burger dan lain2,saya suka aji shio flavoured pepper

    5
  34. Avatar

    fionayyl03
    511 reviews

    Great to store on hand for the pantry

    5 out of 5, reviewed on June 6, 2017

    I love using this in my plain dishes such as eggs and porridges simply because it brings out the flavours of the dish without adding a lot of condiments in it. I normally have a bottle or two stored in my kitchen cabinet just in case I run out of the conventional salt and pepper. This product is a great alternative or even a substitute for the usual condiments which I really like because it can also help you to save space. Instead of a 2 separate bottles of salt and pepper, just 1 bottle is all it takes for your condiment needs to be taken care of.

    5
  35. Riduan Halim
    136 reviews

    Ajishio pelengkap makanan

    4 out of 5, reviewed on June 1, 2017

    kalau makan bubur tanpa ajishio memang tidak lengkap, kerana memberikan keharuman kepada bubur dan apabila menikmatinya memang sedap dan memberikan kepuasan.

    4
  36. Kaushelia Shelia
    365 reviews

    Convenient to use AJI-SHIO® Flavoured Pepper

    5 out of 5, reviewed on May 20, 2017

    I use AJI-SHIO® Flavoured Pepper to give a strong pepper aroma which make the food taste delicious. I normally used
    AJI-SHIO® Flavoured Pepper in my cooking as it gives spicy pepper aroma for my cooking such soup and porridge. Besides that I use it when I fried egg which add extra taste to eat. The packaging is very nice as it comes in a bottle which is very convenient to keep in fridge or cupboard. The price also reasonable and worth to purchase. Highly recommend.

    5
  37. Nezam Hashim
    30 reviews

    Penyedap masakan

    3 out of 5, reviewed on May 16, 2017

    Isteri saya jarang letakkan perasa dalam masakannya. Tapi apabila memasak untuk orang lain ataupun ada tetamu yang akan datang ke rumah, dia pasti akan gunakan penambah rasa aji shio yang bukan saja pedas, tapi juga beri haruman pada makanan. Makanan memang akan jadi sedap jika letak flavoured pepper ni tapi tak boleh la letak selalu.

    3
  38. Chin Ying Qian
    16 reviews

    煮菜必备调味料

    4 out of 5, reviewed on May 9, 2017

    我认为这是不可缺少的调味品!我在宿舍煮东西都用这款胡椒粉作为调味料。不管是炒菜、腌肉料、煮汤水、或者是任何的肉类菜肴都少不了它哦。

    4
  39. Avatar

    miera97
    131 reviews

    AJI-SHIO® Flavoured Pepper

    5 out of 5, reviewed on April 24, 2017

    AJI-SHIO® Flavoured Pepper istimewa penambah rasa bagi yang suka rasa pedas, mempunya aroma yang wangi membuatkan masakan saya bertambah sedap.. ia juga sesuai untuk di masukkan ke dalam masakan seperti bubur, sup, aneka masakan daging dan juga telur..

    5
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...