AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning

Product Details

AJI-NO-MOTO® Umami seasoning is a world renowned brand for Monosodium Glutamate (MSG). AJI-NO-MOTO® makes food taste better with a little dash added before, during or after cooking which bring out the full flavour of any dishes.

AJI-NO-MOTO® is widely used not only by homemakers to enhance the taste of any dishes but also by hawkers and professional chefs in restaurants all over the world. It is also added into variety of processed foods, frozen foods, soups, snacks, instant noodles, etc.

  1. AkuHudHud27
    158 reviews

    Guna sikit je

    4 out of 5, reviewed on March 3, 2022

    Ajinomoto selalu org kata tak elok digunakan dalam masakan. Tp pd saya ia bagus sebenarnya. Guna pun sikit je dan ia dpt mengurangkan penggunaan garam dlm masakan. Sepeket kecik ni pun boleh bertahan lama. Paling paling pun masak seperiuk besar utk 10 org makan x sampai setengah sudu kecik guna. Itu pun banyak dah. Guna hujung sudu cukup. Harga pun tak mahal. Jimat lah makanan pun lebih naik rasa. Letak banyak rosak lah rasa masakan. Ikut feeling. Jangan banyak tp secukupnya.

    4
  2. Canny7920.76
    44 reviews

    Ajinomoto

    5 out of 5, reviewed on November 20, 2021

    I like to use a bit of Ajinomoto in my foods as it will reduce the amount of salt i added in my foods as salt is not good to our body as it cause water retention to our body.

    5
  3. Vero9828
    142 reviews

    A must add

    5 out of 5, reviewed on July 30, 2019

    A must have in the kitchen. amazing product which enhances the taste of your cooking. very good as it gives a very good taste to the food. can also add it into the soup.

    5
  4. CikSue38
    819 reviews

    Msg

    4 out of 5, reviewed on June 25, 2019

    Jika memasak selalu di rumah di kampung memang menggunakan ajinomoto sebagai bahan perasa wajib. Untuk setiap masakan hanya guna sedikit sahaja dah mencukupi. Ajinomoto ni memang berjaya menaikkan rasa umami dalam setiap masakan berprotein. Tekstur dia sangat halus dan senang larut dalam masakan.

    4
  5. kinkiqing8968
    6 reviews

    妈妈煮的最好吃

    5 out of 5, reviewed on November 24, 2018

    从小我们一家都很喜欢吃妈妈煮的佳肴,觉得她煮的最好吃。等到我长大后才发现,原来ajinomoto就是妈妈煮的佳肴还吃的秘诀。我们一家每天都很期待妈妈煮的佳肴哦!

    5
  6. sulupegari82
    3 reviews

    WAJIB ADA

    5 out of 5, reviewed on October 28, 2018

    Walaupun banyak desas desus kurang enak mengenai penambah rasa ini, AJINOMOTO sentiasa di hati dikala senang dan susah. Tanpa mu tak lengkap resepi hebat sup untuk anak-anak. Terima kasih kerana mengeluarkan resepi hebat ini.

    5
  7. Asmadi Othman
    3 reviews

    Rahsia turun temurun

    5 out of 5, reviewed on October 20, 2018

    Setiap kali nmpak ibu masak pakai ni sy tye ni utk apa.org pnggil pak aji.utk masak sedap.so dah besar pun pakai ni juga bila sy memasak

    5
  8. Suria8895
    6 reviews

    Pilihan yg terbaik utk saya sekeluarga

    4 out of 5, reviewed on July 22, 2018

    Ajinomoto ini merupakan salah satu penambah rasa yg amat digemari oleh saya sekeluarga.Ia bagaikan warisan turun temurun utk saya.Tanpa ajinomoto masakan saya tidak enak.Jadu,ia mesti sentiasa ada di dlm dapur saya.

    4
  9. sam_salam96
    5 reviews

    Pengimbang makanan

    5 out of 5, reviewed on March 12, 2018

    Ajinomoto ini adalah pengimbang makanan yang saya gunakan pada masakan saya. Ajinomoto ini juga digunakan oleh keluarga saya sejak turun temurun.

    5
  10. Noriyati Abd Kahar
    3 reviews

    Sedap

    5 out of 5, reviewed on March 9, 2018

    Produk ni wajib ada d rumah. Kalau tidak, pasti masakan sy tak lengkap jadinya.

    5
  11. AdamAmsyar95
    81 reviews

    Tiada yg mampu tandinginya.

    4 out of 5, reviewed on March 6, 2018

    Mmg tiada penambah perisa lain yg boleh tandingi AJI-NO-MOTO® Umami seasoning ni.Dari dulu lg sy mnggunakannya,Ia mmg membantu mnjadikan masakan sy lebih berperisa dan seimbang.Tapi sejak ank sy mnghidap penyakit buah pinggang,sy mula mnggurangkan penggunaannya dlm masakan sy.Kini sy mula memilih serbuk penambah perisa pasti sedap ataupun guna stok ayam sbgai penambah perisa dlm masakan sy.Walaupun tidak sesedap aji no moto tapi ia alternatif yg lebih sihat utk keluarga sy.

    4
  12. Nur Hanisa Salam
    13 reviews

    Kegunaan harian kita

    4 out of 5, reviewed on March 3, 2018

    Setiap rumah mesti ada ajinomoto kan…. sy sendri pengguna ajinomoto… bgi yg x suka ajinomoto tuh x pa.. itu keputusan korang.. setiap masakan mesti la mnggunakn ajinomoto x kira siang malam… puas hati sangat..

    4
  13. William Chia
    3 reviews

    A little make big changes

    5 out of 5, reviewed on February 23, 2018

    Try not to use so much but irrissitable. A bit will make big changes. make our life fruitful and nice.

    5
  14. Dhaniy Rizal
    27 reviews

    The must have for household

    5 out of 5, reviewed on February 12, 2018

    The must have seasoning for household! Can’t cook without it. It is really needed for every household.

    5
  15. Fieza Maulanah
    161 reviews

    Penambah Perisa Yang Terkenal

    5 out of 5, reviewed on November 28, 2017

    Ajinomoto merupakan jenama penambah perisa yang agak terkenal dan jenama yang agak lama serta dipercayai. Keluarga saya juga suka menggunakannya, cuma tambah sedikit ke dalam masakan dan masakan akan menjadi bertambah sedap tapi ianya mungkin tidak bagus digunakan secara berlebihan untuk jangka masa panjang, Penggunaan sedikit dan tidak terlalu kerap itu yang terbaik.

    5
  16. Xiao Long
    210 reviews

    Perfect for all dishes - Years to finish

    4 out of 5, reviewed on November 25, 2017

    Cook soup, cook chicken, cook fish, or stir fried vege. Just a small dash of ajinamoto, ur dishes will be superb delicious. But for health concern got to use it lesser.
    I even came across online that ajinomoto is good for plant, havent try it out. 🙂

    4
  17. Shahaidy37
    1 reviews

    Langkah Megah Sempurnakan Rasa

    5 out of 5, reviewed on November 25, 2017

    Setiap warganegara Malaysia tidak mampu menyangkal bahawa setiap kita pernah makan ajinamoto. Berlegar dipasaran sekian lama, Tiada produk seumpamanya yang boleh mencapai kemegahan tersendiri. Itulah Ajinamoto serbuk penambah rasa rakyat Malaysia. Gunakan Ajinamoto bagi menyempurkan rasa masakan. Masak tanpa Ajinamoto bagai si gadis yg cantik tetapi tidak menawan…

    5
    1
  18. CikSue38
    819 reviews

    Pelengkap masakan

    3 out of 5, reviewed on November 14, 2017

    Setiap masakan pasti bertambah sedap dengan adanya ajinomoto. Ia menaikkan lagi rasa masakan. Setiap masakan sya hanya menggunakan sedikit saja ajinomoto ni sudah mencukupi dan memadai utk menaikkan rasa asal masakan. Masakan kari, asam.pedas, sup dan goreng2an ikan dan ayam pasti saya letak paling tidak pn secubit ajinomoto. Pasti lebih berselera dan bertambah2 makan. Pek ajinomoto ni senang nk kenal. Tapi berhati2 dengan pek tiruan. Terdapat pelbagai saiz. Saiz yg paling kecik pn boleh tahan berbulan2. Jimat dan melazatkan makanan. Tak boleh letak.banyak2 sbb nnt kepala.saya cepat pening. Secukupnya saja.

    3
  19. HussinAnna25
    50 reviews

    Rasa UMami

    4 out of 5, reviewed on November 3, 2017

    Masakan saya wijib ada ajinomoto kalau takde rasanya sangat ketara/lecah,sangat sedap di buat goreng ataupun berkuah rasanya yg umami cuma letak sedikit sahaja memang jimat.harganya juga tersangatlah murah dan mudah didapati.

    4
  20. ferdizetty37
    491 reviews

    Penambah perisa yg mudah larut dlm masakan berkuah mahupun gorengan

    4 out of 5, reviewed on November 3, 2017

    Penambah perisa yg selalu ada di dapur saya.Ia menyedapkan rasa masakan saya secara semulajadi,tanpanya masakan saya terasa lecah dan tidak cukup rasaTekstur yg mudah larut dan tidak berwarna,mudah utk ditambah dlm masakkan berkuah mahupun gorengan.Harganya pun murah dan mudah didapati di kebanyakkan kedai.Tapi saya hnya masukkan sikit dlm masakan kerana penggunaan yg bnyak aji-no-moto ni x elok untuk kesihatan.

    4
  21. Gee Gee
    321 reviews

    penambah rasa wajib ada

    5 out of 5, reviewed on October 24, 2017

    sesetengah orang tidak sukakan ajinomoto,tetapi pada saya tanpa ajinomoto masakan pasti kurang sedap,di rumah mahupon di mana2 jika hendak masak saya pasti menggunakan ajinomoto kerana ianya adalah bahan perasa wajib saya tambah kedalam masakan saya untuk rasa lebih sedap,saya juga gunakannya untuk menggoreng,contohnya ayam dan ikan,ia lebih rangup dan sedap

    5
  22. NurulDeng08
    470 reviews

    Tanpanya masakan mnjadi lecah.

    4 out of 5, reviewed on October 20, 2017

    Penambah perisa yg perlu ada di dapur saya..saya tambah sedikit aji no moto ni dlm setiap masakan saya sebagai penambah perisa yg mbangiktkan rasa semulajadi..tanpanya rasa makanan mnjadi lecah..saya suka teksturnya yg halus dan mudah larut dlm masakan..mudah untuk digunakan..harganya berpatutan.

    4
  23. Fieza Maulanah
    161 reviews

    Penambah Perisa

    4 out of 5, reviewed on October 19, 2017

    Ajinomoto merupakan bahan penambah perisa makanan sejak dahulu lagi yang digunakan oleh keluarga saya. Cuma tambahkan sedikit ke dalam masakan menjadikan masakan sedap. Ajinomoto penambah perisa ini bahan wajib ada di dapur rumah tetapi harganya pada masa kini semakin mahal.

    4
  24. Mimi81
    177 reviews

    Terbaik untuk diguna.

    5 out of 5, reviewed on October 13, 2017

    Wajib ada bahan ini untuk masakan saya. Pelengkap untuk menyedapkan lagi masakan, kerana dengannya tidak memerlukan bahan yang banyak. Tekstur yang tidak perlu dipertikai. Semakin lama semakin sedap Ajinomoto ini.

    5
  25. emilliakamarlis62
    210 reviews

    Masakan tidak lengkap tanpanya

    4 out of 5, reviewed on October 10, 2017

    Setiap kali memasak, saya mesti menggunakan sedikit ajinomoto Umami ini. Tanpanya, terasa kekurangan sesuatu dalam masakan. Namun begitu, jika diletak terlalu banyak, masakan akan jadi pelik. Jadi kita mesti tahu sukatan yang hendak diletakkan dalam masakan.

    4
  26. tangicey15
    66 reviews

    从小吃到大的味精

    4 out of 5, reviewed on October 9, 2017

    妈妈从前煮菜都会放味精来提味,而现在我煮菜也会放味精,可是不能放太多,比较对身体不好

    4
  27. ferdizetty37
    491 reviews

    wajib dalam masakan

    5 out of 5, reviewed on October 8, 2017

    Sy adalah penguna tegar ajinomoto.rasa umami yang tidak boleh di tandingi produk lain.tidak boleh kehabisan di rumah saya rasanya sangat lain kalau tidak ada ajinomoto.sagat sedap digunakan untuk tumisan gorengan mahupun makanan yg berkuah.

    5
  28. Normala57
    17 reviews

    Ajinomoto penambah perasa

    5 out of 5, reviewed on October 7, 2017

    Dalam setiap masakan pasti di tambah aji no moto sebagai perasa tambahan untuk melazatkan setiap masakan saya.Samaada dalam masakan berkuah ataupun dalam masakan gorengan saya.Masakan saya sentiasa sedap dan lazat adalah rahsia nya penambah perasa ini.

    5
  29. Fong Fong
    318 reviews

    Good taste

    4 out of 5, reviewed on October 3, 2017

    I use this in soup and fried rice, and in general for seasoning. It is awesome and all the food taste good but cannot add in too much otherwise will feel thirsty after eating.

    4
  30. jazlan59
    144 reviews

    Isteri saya guna untuk sedapkan masakan

    5 out of 5, reviewed on October 1, 2017

    Isteri saya memang pndai masak. Dan masakan bertambah sedap bila dia guna ajinomoto dalam masakan. Memang saya akan tambah makan kerana sedap. Memang semua isteri patut guna ajonomoto didapur.

    5
  31. nadnaz02
    43 reviews

    Melembutkan daging dan ayam pencen

    4 out of 5, reviewed on October 1, 2017

    Setiap kali rebus daging lembu atau ayam pencen saya akan menggunakan ajinamoto kerana cepat empuk..takperlu merebus dalam masa yang lama..selain itu, saya akan guna sebagai perasa makanan bagu mengantikan garam

    4
  32. Nurizzahsafie34
    28 reviews

    Pelengkap rasa masakan

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    Pelengkap rasa di dalam setiap menu masakan saya. Aji-no-moto umami seasoning adalah bahan yang wajib saya gunakan. Hanya sedikit sahaja diperlukan untuk menghasilkan rasa yang sempurna di dalam setiap masakan.

    5
  33. ainie67
    68 reviews

    terbaik dan menyedapkan makanan

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    Aji-no-moto sememangnya sudah dikenali ramai.Ia membantu saya dalam menyedapkan makanan dan menambah baik perisa dalam masakan.wajib ada didalam dapur saya,hanya guna sedikit sudah memadai.Ianya jimat kerana sepeket kecil tahan lama harga pun murah.

    5
  34. CikSue38
    819 reviews

    Umami taste that enhances food flavour

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    Umami taste has been labelled as the fifth in our taste bud. With ajinomoto the umami taste in it enhances the meaty flavour it has in the food thus it emphasises the deliciousness of the food. It become more marvellouse. The tasty foods become tastier. The plain one become beautiful. Just small amount is needed and the food served is perfect! A must have product in every home kitchen. Ajinomoto Jalan Kuchai Lama is da best!

    5
  35. maryam18
    309 reviews

    SELAMANYA

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    Sejak dulu hingga kini,memang ajinomoto dari jenama ini yang saya dan keluarga gunakan,,memang tidak dapat ditandingi oleh jenama yang lain..terbaik selamanya

    5
  36. Nor Othman
    1346 reviews

    love it

    5 out of 5, reviewed on September 5, 2017

    saya kasi 5 bintang untuk ajinomoto, tanpa serbuk perasa ini kemungkinan makanan yang dimasak tidak lengkap. Family saya akan menggunakan ajinomoto dalam pelbagai masakan kerana memberi masakan itu lebih sedap. Tapi tetap mempunyai keburukan juga jika terlebih letak dalam masakan. cukupla ala kadar menambah rasa dalam masakan.

    5
  37. mizarifin91
    136 reviews

    baja pokok

    5 out of 5, reviewed on August 31, 2017

    saya gunakan aji-no-moto ini sebagai baja tanaman saya. saya hanya campurkan sedikit ajinomoto kedalam air dan gunakannya untuk menyiram pokok. gunakan 2minggu sekali sahaja..hasilnya pokok akan subur dan cepat berbunga

    5
  38. cikbunga49
    659 reviews

    Menyedapkan semua jenis masakan

    5 out of 5, reviewed on August 30, 2017

    Ajinomoto memang wajib ada dalan dapur saya kerana ianya adalah salah satu pelengkap masakan saya agar sedap dan enak.
    Semua masakan jika ditambah ajinomoto memang pasti menjadi lazat.
    Memang sangat diyakini kesedapannya.

    5
  39. 溦溦 林
    473 reviews

    Greatly improves taste for any dish

    4 out of 5, reviewed on August 21, 2017

    Greatly improves taste for any dish ,I use this in fried rice and friend noodles ,loved it got it right away no problems

    4
  40. Aikoaiko25
    1052 reviews

    吃了很口渴

    2 out of 5, reviewed on August 18, 2017

    放一点来煮菜很好吃可是吃了很口渴所以不是时常都会放这个的 

    2
  41. AieenDeen28
    899 reviews

    Penambah Perasa 5 Bintang AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning

    4 out of 5, reviewed on August 17, 2017

    Benda wajib didalam dapur saya.
    Saya sentiasa menggunakan Aji-no-moto dalam setiap masakan.Selain penyedap untuk sup ia juga boleh digunakan untuk masakan goreng.Tanpa aji-no-moto masakan akan saya akan jadi lecah.Harganya juga amat berpatutan dengan kuantiti..

    4
  42. penny41
    407 reviews

    每个家庭必备的味精品牌

    3 out of 5, reviewed on August 15, 2017

    放点味精菜肴虽然会比较好吃,可是吃多了嘴巴会很干,建议家里吃的菜肴可以放比较少一点

    3
    1
  43. sitirohaida81
    44 reviews

    memberikan rasa yang sedap

    5 out of 5, reviewed on August 15, 2017

    tak sah kalau setiap masakkan tak letak ajinamoto ni.memang terbaik

    5
  44. sallyinlee93
    1004 reviews

    唯一认识的味精

    4 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    Aji-No-Moto是我唯一认识的味精品牌。
    味精吃太多对身体不好,可是有时还是需要放一点点来适当的调味。
    想到要买味精,就一定是Aji-No-Moto了!

    4
  45. shahril7956
    112 reviews

    Penambah perasa sejak turun temurun

    4 out of 5, reviewed on August 6, 2017

    Jarang sekali dijumpai yang mana isi rumahnya tidak menggunakan perasa yang memang terkenal ni. Begitu juga saya & isteri. Hampir setiap masakan kami menggunakannya. Tak lengkap rasa tanpa menggunakannya.

    4
  46. Nuriqazhar80
    11 reviews

    Love to cook? You would need this ajinomoto!

    5 out of 5, reviewed on August 5, 2017

    I would never forget to buy this. This is must to have in my home to get the perfect soups or every meal i will never forget to put it in.
    You will definitely love the taste to get a perfect meal!

    5
  47. Kahpui Soong
    63 reviews

    Ajinomoto

    4 out of 5, reviewed on August 5, 2017

    只需要放一点就已经很足够了,不论放什么菜都适合的调味料。

    4
  48. dmass8360
    36 reviews

    penambah rasa penambat selera...

    3 out of 5, reviewed on August 4, 2017

    Aji-no-moto penambah perisa yang ibu saya gunakan sejak dulu lagi untuk penambah rasa dan penambat selera… Hingga kini saya juga masih menggunakan Aji-no-moto di dalam masakan lauk pauk dan untuk mengoreng ayam atau ikan. Hanya tambah sedikit sahaja sudah memadai unutk melazatkan makanan..

    3
  49. Gee Gee
    321 reviews

    tambah dalam masakan berkuah ataupon bergoreng

    5 out of 5, reviewed on July 16, 2017

    saya menggunakan ajinomoto dlm bermacam jenis masakan berkuah sbgai penambah rasa,saya juga menggunakan ajinimoto untuk menggoreng ikan dan ayam seperti yg dicadangkan..ternyata memang sedap dan rangup..sentiasa ade di dapur

    5
  50. Niki Tay
    996 reviews

    吃多很口渴了。

    2 out of 5, reviewed on June 13, 2017

    煮菜放这个AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning是可以增加很多美味可是吃多了很口渴的所以下次尽量放少点比较好。

    2
  51. fionayyl03
    526 reviews

    Great for adding an addition of flavours to any savoury dish

    5 out of 5, reviewed on June 6, 2017

    I rarely use this universal seasoning, but when the time calls for an extra boost of flavour, this product helps me with elevating the taste of the dish, particularly savoury ones. The product looks closely like salt, but instead of a fine powder like texture, it is slightly coarser and the individual pieces look like menthol crystals. Once heated, the granules melts away, giving your dish a great umami taste.

    5
  52. Nur Arina
    812 reviews

    Menjadikan masakan lebih enak

    5 out of 5, reviewed on May 24, 2017

    Kalau xguna ni memang tak jadi.. Saya suka gunakan ajinamoto dalam semua masakan saya.memang membuatkan masakan menjadi lazat.tapi culup sekadar rasa

    5
  53. Kaushelia Shelia
    367 reviews

    Superb AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning

    4 out of 5, reviewed on May 20, 2017

    I always use the AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning when I cooked fried rice as it adds extra delicious taste which is so easy to prepare for lunch or dinner. It can also be used in curry and soup noodles. The price is affordable and can be purchased from the supermarket. It is not only used at home but also at the food restaurant as it enhance the taste of the food better which makes us feel good when we eat the food. The only thing I dislike is when I purchased in packet I need to find the container to fill in as it will spoil if never keep properly. I would be prefer to choose in bottle rather than in packet. Other than that it is recommend to use for cooking.

    4
  54. Riduan Halim
    136 reviews

    5 bintang serbuk perasa

    5 out of 5, reviewed on May 15, 2017

    saya kasi 5 bintang untuk ajinomoto, tanpa serbuk perasa ini kemungkinan makanan yang dimasak tidak lengkap. Family saya akan menggunakan ajinomoto dalam pelbagai masakan kerana memberi masakan itu lebih sedap. Tapi tetap mempunyai keburukan juga jika terlebih letak dalam masakan. cukupla ala kadar menambah rasa dalam masakan.

    5
  55. Aznor Azizul
    153 reviews

    The Great Seasoning For Your Home Food

    4 out of 5, reviewed on May 8, 2017

    If you are always in the problem of rushing to prepare your food every time when it comes to lunch and dinner than this seasoning might come in handy to assist you in creating a perfect recipe that will keep your guests or family members talking about it.

    Try it on your fried food or your gravy you will expect a different kind of taste that will take your breath away. I used it mostly on fried fish and chicken.

    4
  56. miera97
    132 reviews

    AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning

    3 out of 5, reviewed on April 24, 2017

    AJI-NO-MOTO®Umami Seasoning saya gunakan sebelum menggoreng ikan atau ayam, untuk setiap masakan berlada juga saya akan masukkan sedikit aji no moto supaya rasa pedas akan sedikit berkurangan. penggunaan aji no moto yang berlebihan juga tidak baik kerana boleh mengakibatkan sakit kepala dan juga keguguran rambut bagi mereka yang mempunyai alahan kepadanya. sedikit sudah mencukupi.

    3
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...

Sorry, no similiar product found.