Adabi Banana Fritter Batter Mix (Tepung Goreng Pisang)

Product Details

For best result:
Deep fry the banana.
Use the mixture immediately.
Keep unused flour in a dry place.

Store in a cool dry place.

  1. dreen89
    12 reviews

    Tepung rangup

    4 out of 5, reviewed on April 21, 2018

    Sangat praktikal until penyediaan masakan di dapur.cucur lazat dan rangup apabila guna tepung ni

    4



    0
  2. Syahmi Hayat
    3 reviews

    Cara Merangupkan Pisang Goreng.

    5 out of 5, reviewed on March 15, 2018

    Jika ingin merangupkan pisang goreng bancuhkan sedikit tepung ini, bersama tepung Gandum apa2 jenama. Yang penting anda tambahkan sedikit tepung rangup adabi ini kedalam tepung Gandum anda. Gaulkan sebati, tak perlu banyak tepung ini. Tapi tepung rangup ini wajib ada untuk tambahkan kelazatan pisang goreng anda. Yang ini memang produk terbaik dari ADABI. Rahsia masakan. Tak letak memang tak best.

    5



    0
  3. Khai Yee Chan
    5 reviews

    方便

    4 out of 5, reviewed on March 7, 2018

    不需要自己做

    4



    0
  4. CikSue38
    393 reviews

    ringkas, mudah dan senang disediakan

    5 out of 5, reviewed on March 6, 2018

    sebungkus tepung goreng pisang adabi mmg sangat power. walaupun kecil tapi dapat menghasilkan hasil gorengan yg banyak dan rangup. mudah disediakan hanya bancuh drngan air biasa saja dan ditambah sedikit air garan utk rasa yg lebih lemak. murah dan mudah didapati di pasaran. saya suka kan bau campuran dan bancuhan tepung goreng pisang adabi yg wangi ni. sangat menyelerakan. selain goreng pisang ,cempedak, sukun dsb juga boleh digoreng menggunakan bancuhan tepung adabi ini

    5



    0
  5. Adila18
    3 reviews

    Turun temurun

    5 out of 5, reviewed on March 5, 2018

    Keluarga saya mengemari tepung goreng pisang. Rasanya sedap dan enak bila di makan. Pasti berbaloi baloi

    5



    0
  6. Amie Mohammad
    3 reviews

    Tepung goreng paling versatile

    5 out of 5, reviewed on February 27, 2018

    Kami sekeluarga sangat menggemari tepung goreng Pisang adabi kerana ianya sangat sesuai untuk sebarang makanan celup tepung. Tekstur yang rangup Dan rasa yang enak benar-benar menambat selera.

    5



    0
  7. Khairul_Rahman58
    95 reviews

    Adabi Banana Fritter Batter Mix Tepung Goreng Pisang

    5 out of 5, reviewed on January 19, 2018

    Kemestian bagi kami sekeluarga untuk menikmati pisang goreng menggunakan Adabi.Rangup, garing, da pisang dimasak menjadi keemasan.Tanpa menghilangkan rasa manis pisang. Adabi Banana Fritter Batter Mix Tepung Goreng Pisang juga sesuai untuk menggoreng keledek, cempedak, sukun & sebagainya.Rasa sedap yang tiada bandingannya.Dikenali sejak zaman turun temurun.Murah dan halal.Harga berpatutan dan mudah didapati di Pasaraya berhampiran.

    5



    0
  8. ctiey94
    134 reviews

    Mudah,simple dan lazat

    5 out of 5, reviewed on January 13, 2018

    Saya merupakan penggemar tegar pisang goreng dan sudah semestinya tepung goreng pisang adabi menjadi pilihan saya.
    Ia sangat mudah untuk disediakan kerana hanya perlu tambahkan air. Ia juga membuatkan goreng pisang saya lbh lazat dan rangup. Dengan menggunakan tepung goreng pisang adabi saya dapat menjimatkan masa saya untuk bersama keluarga. Harganya sangat murah dan boleh didapati di pasaraya atau kedai.

    5



    0
  9. Nor Juliana Mawarni
    129 reviews

    Tepung Pisang Goreng Adabi

    5 out of 5, reviewed on November 20, 2017

    Menjadi pilihan saya kerana tepung pisang goreng Adabi ini mudah dan cepat hanya perlu tambah air sahaja.Pisang goreng menjadi sedap dan rangup.Pisang menjadi warna keemasan selepas digoreng membangkitkan selera.Pisang yang digoreng juga tidak berminyak.Keluarga saya sangat sukakan pisang goreng yang saya sediakan.Sesuai juga untuk goreng cempedak,ubi dan pelbagai lagi.Harga juga murah.Banyak ada dikedai-kedai.Tepung pisang goreng Adabi ini terdapat didalam kotak.Sangat mudah disimpan,hanya pastikan didalam keadaan kering sahaja.

    5



    0
  10. Atiqah21
    50 reviews

    Lembut & Rangup

    5 out of 5, reviewed on November 6, 2017

    Pisang goreng menjadi lembut dan rangup dengan tepung goreng pisang adabi..Sgt mudah disediakan dan menjimatkan masa saya..Paling best, pisang goreng menjadi sedap!!Mmg recommend sgt2

    5



    0
  11. HussinAnna25
    50 reviews

    Sangat rangup

    4 out of 5, reviewed on November 3, 2017

    Tepung pisang goreng adabi menjadi pilihan keluarga kami.rasanya sangat rangup dan sedap baunya juga wangi menbangkit selera.harganya murah dan boleh digunakan banyak kali ,hanya bancuh sedikit saja untuk digunakan dan selebihnya boleh disimpat sangat menjimatkan.

    4



    0
  12. hidayuyusoff91
    11 reviews

    mudah dan rangup

    4 out of 5, reviewed on October 22, 2017

    Memang tepung ni menjadi pilihan saya kalau nak buat pisang goreng. Tak perlu tambah apa-apa. Boleh buat pisang goreng dengan segera, sedap dan rangup!

    4



    0
  13. ferdizetty37
    493 reviews

    Menyalut gorengan dengan sempurna

    5 out of 5, reviewed on October 17, 2017

    Tepung goreng pisang adabi ni sgt mudah digunakan..testur tepung mudah utk dibancuh..tepung ni juga x terlalu pekat mahupun cair,mmg menutupi gorengan dgn salutan yg sempurna..rasanya mmg diperisakan dgn baik..gorengan saya mnjadi ranggup di luar..Mmg perlu ada di dapur saya.Harganya pun murah & berpatutan utk dibeli.

    5



    0
  14. Anelia23
    137 reviews

    Pisang goreng rangup dan sedap

    4 out of 5, reviewed on October 13, 2017

    Tepung goreng ni sangat senang nak guna. Bancuh dengan air dan terus boleh goreng pisang. Pisang goreng jadi rangup dan sedap.

    Bancuhan tepung ni sangat senang guna sebab tak perlu tambah apa-apa bahan lain. Jadi jimatkan masa saya. Sebab tu saya sangat sukakannya. Untuk orang baru yang tak pandai masak pun bole guna tepung ni. Sangat membantu.

    Tepung ni datang dalam plastik. Nak guna just guntingdan lebihan bole ikat balik dan simpan. Harga pun berpatutan.

    4



    0
  15. Maawardah Mohamad
    42 reviews

    pisang goreng rangup dengan tepung adabi

    5 out of 5, reviewed on October 10, 2017

    Tepung yang memudahkan untuk
    menyediakan pisang goreng. Mudah dan cepat. Tak perlu tambah bahan lain. Pisang goreng rangup dan sedap. Tetapi pastikan minyak betul-betul panas sebelum masukkan bancuhan pisang.

    5



    0
  16. Nur Atikah
    66 reviews

    Sedap

    5 out of 5, reviewed on September 24, 2017

    Sangat sedap apabila dicampur dengan pisang untuk dimasak menjadi goreng pisang. Mampu mengarupkan makanan tersebut dan menambah selera makan. Harganya juga murah dan saya berpuas hati dengan produk ini.

    5



    0
  17. 溦溦 林
    473 reviews

    炸粉

    3 out of 5, reviewed on September 22, 2017

    妈妈每次都叫我买这个牌子的炸粉回来给她炸她的拿手好甜品的,她喜欢放多多的面浆来炸香蕉的,不过最好炸了起来要快点吃不然久了会硬硬的不好吃

    3



    0
  18. NURELINA89
    173 reviews

    Sedap Dan Rangup

    5 out of 5, reviewed on September 20, 2017

    Sgt suka dengan tepung goreng pisang adabi kerana sgt mudah dibancuh dan tidak menjadi keras..Pisang goreng menjadi sedap, rangup dan tidak berminyak..Aromanya juga sgt wangi dan menusuk hidung..

    5



    0
  19. CikSue38
    393 reviews

    Tepung goreng pisang adabi

    5 out of 5, reviewed on September 15, 2017

    Tak payah susah2 bancuh2 tepung itu ini. Dengan sekali bancuh tepung goreng adabi ni pisang goreng, cempedak goreng, tapai goreng, tahu goreng, tempe goreng, dahfa goreng, getuk ubi dan macam2 lg dah cukup rangup dan enak. Bau haruman bancuhan campuran tepung juga sangat wangi. Menaikkan aroma hasil gorengan. Pek kecil tapi power!

    5



    0
  20. AieenDeen28
    900 reviews

    Mudah dibancuh & digunakan

    5 out of 5, reviewed on September 14, 2017

    Suka tepung goreng pisang adabi ni..teksturnya yg halus mudah utk dibancuh & digunakan..pisang mnjadi sedap & garing guna tepung ni..walaupun pisang dh sejuk ia tetap garing di luar & lembut di dalam.

    5



    0
  21. maryam18
    309 reviews

    RANGUP

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    Amat suka menggunakan Tepung Goreng Pisang dari jenama Adabi,,Hanya perlu ditambah air untuk dibancuh..Pisang juga lebih rangup dan masih juga rangup walaupun telah sejuk..

    5



    0
  22. Nor Othman
    1343 reviews

    i love this product

    5 out of 5, reviewed on September 5, 2017

    Keeping it in the fridge or outside at room temperature doesn’t alter the texture of the flour while frying up a batch of Pisang Goreng. In fact, all you need to do is add water to the pre-made mixture and your all set! My batch came out crispy and light which means the batter is very airy. It coats the banana well but not thick. And at a super price, it can be found anywhere from grocery stores to convenient stores.

    5



    0
  23. cikbunga49
    660 reviews

    Kurang suka,agak berminyak

    2 out of 5, reviewed on August 30, 2017

    Saya kurang suka dengan tepung goreng pisang ini kerana ia menyerap minyak dengan agak banyak dan menyebabkan goreng pisang berminyak dan kurang sedap dimakan.

    2



    0
  24. PRINCESS NURUL
    80 reviews

    Adabi Banana Fritter Batter Mix

    4 out of 5, reviewed on August 25, 2017

    Tepung Goreng pisang adabi ini memudahkan saya menggoreng pisang almaklumlah x berapa pndai bncuh mcm org dulu2 tepung adabi ini la byk mmbntu saya..

    4



    0
  25. ranggup dan sedap

    5 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    memag sedap sangat, ranggup, di rumah saya, kami jarang ,membeli goreng pisang dikedai, kerana boleh menyediakan goreng pisang yang sedap dan ranggup dengan menggunakan tepung adabi.terima kasih adabi

    5



    0
  26. Ijah Mizah
    11 reviews

    Pisang semakin rangup dan sedap

    5 out of 5, reviewed on August 15, 2017

    sejak dari dulu lagi jadi pilihan nenek dan mak saya. Pisang menjadi rangup dan enak dimakan. Lebihan tepung dimasak menjadi rebutan kami adik beradik. Sedap walaupun belum digoreng. hehehe. Cuba pasti anda akan terbayang kelazatannya.

    5



    0
  27. deniseW28
    121 reviews

    Great for fried bananas and banana fritters

    4 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    There’s no doubt that this flour mixture is great for pisang goreng. It’s yields a light, crunchy and tasty batter on the banana. What’s more, when used to replace 50% of normal flour needed in banana fritters, it lends the fritters a nice crispy crust.

    4



    0
  28. Fong Fong
    318 reviews

    Crispy and tasty

    4 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    My family like to eat fried banana, with Adabi Banana Fritter Batter Mix I can do it at home anytime. It is so crispy and delicious.

    4



    0
  29. dmass8360
    26 reviews

    lebih ranggup dan lazat..

    5 out of 5, reviewed on August 4, 2017

    Tepung goreng pisang adabi menjadikan pisang goreng lebih ranggup, lazat, bermutu tinggi dan aromanya sungguh memikat. Ianya mudah dibeli di mana-mana kedai runcit atau pasaraya. Bukan sahaja boleh mengoreng pisang tapi cempedak, keledek, ubi kayu pun sedap.. cubalah…

    5



    0
  30. Niki Tay
    996 reviews

    拿来炸食物很脆

    5 out of 5, reviewed on August 3, 2017

    这个Adabi Banana Fritter Batter Mix (Tepung Goreng Pisang)拿来炸香蕉外也可以炸其他的食物的,炸了食物很脆的很好吃,小孩子最爱的

    5



    0
  31. HaizanRaz64
    112 reviews

    Tepung goreng serbaguna

    4 out of 5, reviewed on May 25, 2017

    Dengan tepung goreng pisang adabi masakan menjadi sedap.Rangup dan sesuai untuk banyak lagi juadah.Kulitnya kuning keemasan dan baunya pun sangat wangi.

    4



    0
  32. Riduan Halim
    133 reviews

    Tepung Ajaib

    5 out of 5, reviewed on May 16, 2017

    Tepung goreng adabi ini sungguh sedap aroma baunya yang memikat hati untuk membelinya jika menggoreng pisang di dapur. Dengan menggunakan tepung ini pisang atau yang lainnya menjadi rangup dan sedap. Tanpa perlu menggunakan tepung lain ianya sungguh sedap.

    5



    0
  33. Aznor Azizul
    153 reviews

    For Lovers Of Banana Fritters

    4 out of 5, reviewed on April 23, 2017

    You used to buy banana fritters every time you got back home from work? Why don’t find a time to make it yourself because with Adabi Tepung Goreng Pisang, you can simply mix the thing yourself and fry it in the comfort of your own home.

    It taste just as good as your common banana fritters but it helps you save your budget because I can also do it at home without spending much!

    4



    0
  34. Shaneeya Mos
    42 reviews

    The best Fritter Batter

    5 out of 5, reviewed on March 24, 2017

    The best choice fritter batter for bananas…. easy to prepare and very delicious..Easy to get anywhere and value for money..

    5



    0
  35. fionayyl03
    511 reviews

    In an instant

    5 out of 5, reviewed on February 27, 2017

    Keeping it in the fridge or outside at room temperature doesn’t alter the texture of the flour while frying up a batch of Pisang Goreng. In fact, all you need to do is add water to the pre-made mixture and your all set! My batch came out crispy and light which means the batter is very airy. It coats the banana well but not thick. And at a super price, it can be found anywhere from grocery stores to convenient stores.

    5



    0
  36. syarif8427
    40 reviews

    pisang goreng rangup dan enak

    4 out of 5, reviewed on December 20, 2016

    Untuk mendapatkan pisang goreng yang rangup semestinya saya menggunakan tepung goreng pisang adabi.pisang goreng akan kelihatan garing dan warna keemasan.

    4



    0
  37. Nik Zulaikha Shah
    181 reviews

    Rangup & lazat.

    5 out of 5, reviewed on December 11, 2016

    Kemestian bagi kamu sekeluarga untuk menikmati pisang goreng menggunakan Adabi. Rangup, garing, keemasan. Tanpa menghilangkan rasa manis pisang. Juga sesuai untuk menggoreng keledek, cempedak, sukun & sebagainya.

    5



    0
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...