Faber Traditional Rice Cooker FRC 228

Product Details

Capacity: 2.8L
Cool Touch Handle
Detachable Power Cord
Stainless Steel Lid
Certified Safety

  1. Wanc25110
    3 reviews

    Tiada masalah

    5 out of 5, reviewed on December 4, 2018

    Periuk nasi ni memang tak ada masalah naka guna. Walau tradisional teknologi tp nasi tak pernah tak masak. Masa memasak pn pendek je

    5
  2. nani026208
    3 reviews

    My Hero!!!

    5 out of 5, reviewed on November 1, 2018

    This rice cooker of mine, I bought it when I was pregnant last 3 years. And it is still in good condition until now and counting. What’s amazing about this cooker? Even though it’s small, yet you can cook continuosly, believe me it won’t burn the base at all. The best part? Once I ran out of gas, my in-laws are coming over and I just cooked my dishes straight from the cooker. Name it…rendang? Butter prawn? Ommelette? Nasi goreng? Porridge? Yes..i cook these dishes using my amazing Faber Rice Cooker. That’s why I call it “My Hero”. It’s my saviour. All the time..

    5
  3. Azrai76
    9 reviews

    Produk yang bagus

    5 out of 5, reviewed on September 23, 2018

    Memang sy menggunakan produk ini tetapi isiannya 1.8L memandangkan keluarga saya kecil. Sy menggunakan jenama ini dari tahun 2011 sehingga sekarang dan masih lg cemerlang penggunaannya.

    5
  4. Candies See
    23 reviews

    support it

    5 out of 5, reviewed on July 17, 2018

    my family had been use this type of rice cooker for many years.
    its easy to use and it is more cheaper.
    i will continue using this for all over the year.

    5
  5. Candies See
    23 reviews

    i like traditional

    5 out of 5, reviewed on July 17, 2018

    had been use this type of rice cooker for many years.
    its easy to use and it is more cheaper.
    i will continue using this for all over the year.

    5
  6. Chong Kit
    3 reviews

    Simple and fast.

    4 out of 5, reviewed on May 14, 2018

    With the affordable price, it can cook rice simple and fast.

    4
  7. Isaac47
    3 reviews

    very nice!

    5 out of 5, reviewed on April 18, 2018

    I bought this rice cooker as it’s cheap and look simple.After I using it I love it so much as my rice turn up so nice and it’s cook fast….it’s good choice for people out there who really looking for budget and good quality product….it’s affordable and give full satisfication.

    5
  8. ayumie11118
    3 reviews

    Sangat berbaloi

    4 out of 5, reviewed on April 4, 2018

    Saya telah menggunakan periuk ini lebih daripada 5 tahun dan masih menggunakannya sehingga kini. Bukan sahaja boleh memasak nasi setiap hari juga boleh memanaskan makanan berkuah di dalam periuk ini.. Sangat fleksibel!!

    4
  9. Aien Zunnur
    40 reviews

    Tahan lama setanding jenama mahal

    5 out of 5, reviewed on March 11, 2018

    Saya dah guna periuk elektrik faber ni lebih 3 tahun. Masih baik dan tak pernah mendatangkan masalah. Masak nasi pun okay. Periuk pun senang cuci je. Walaupun harga murah tapi berbaloi. Cuma kadang-kadang masa masak nasi wap air keluar. Tapi sekarang tak. Mungkin saya tak tutup elok. So far saya berpuas hati dengan periuk elektrik faber. Okaylah dah 3 tahun lebih guna, beli dengan harga murah pulak tu.

    5
  10. vimalmaran199641
    6 reviews

    Perfect Rice Cooker

    4 out of 5, reviewed on March 9, 2018

    I am using this rice cooker for a couple of months. I would like to recommend this product to my friends as well as to my family members. This product is quite reliable and totally worth it for its price.

    4
  11. Nur Hanisa Salam
    13 reviews

    Masak cepat

    5 out of 5, reviewed on January 11, 2018

    Saya pernah beli periuk ni masa saya d semenanjung.. harga brg dngan kuali brg berpatutan… sy suka guna periuk ni sbb dlm kuantiti beras yg sikit periuk ni bole masak cepat… sapa yang bujang macam sy dulu bole guna ni periuk.. ndak rugi la beli periuk ni.. memang sy amat berpuas hati.

    5
  12. AizaMan
    219 reviews

    Nasi masak dengan sekata

    5 out of 5, reviewed on September 15, 2017

    Periuk nasi faber dengan teknologi yang dapat mempercepatkan proses memasak nasi..Nasi juga dimasak sekata dan tidak melekat..Harga juga murah dan mampu dimiliki semua..

    5
  13. nurhidayah04
    111 reviews

    mudahnya memasak nasi

    4 out of 5, reviewed on September 15, 2017

    Sangat mudah memasak nasi ! Nasi masak sempurna dan memudahkan Serta mencepatkan masa penyediaan nasi. Selain itu saya juga pernah memasak bubur dan merebus daging.sangat cepat empuk.

    4
  14. Aisyaz Idrus
    82 reviews

    Cheap and reliable

    4 out of 5, reviewed on September 14, 2017

    Very reliable performances. Cooks rice perfectly. Sometimes I used it to make porridge. A little bit difficult to clean but overall is ok.

    4
  15. AieenDeen28
    900 reviews

    Design tradisional

    5 out of 5, reviewed on September 14, 2017

    Dgn design tradisional..sngt tahan lama & tahan lasak..jenama pilihan keluarga sy..nasi cepat masak & tidak meninggalkn kerak di bawah periuk.. sngat mudah picu automatik,x perlu risau nasi hangit,picu akn ditarik ke ats bila nasi dh masak..

    5
  16. sabarina37
    374 reviews

    Penutup keluli tahan karat

    5 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Menggunakan Rice Cooker Faber lama ini sangat mudah kerana hanya tekan picu ke bawah dan apabila sudah masak ia akan naik sendiri. Sistem penutup keluli tahan karat dan sistem keselamatan yang telah disahkan sirim malaysia. Pemegang tudung penutup dibuat dari plastik. Jadi bila dipegang ia tidak panas.

    5
  17. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    use it about two years still in good functioning, really worth of price,good quality

    5
  18. An War
    51 reviews

    Kerja memasak lebih mudah

    4 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Dengan periuk nasi ni,kerja memasak menjadi lebih mudah. Nasi cepat masak dan tidak melekat pada periuk. Cepat dan mudah untuk digunakan

    4
  19. cikbunga49
    660 reviews

    Jenama yang dipercayai

    4 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Periuk nasi jenama faber memang bagus sejak dari dulu lagi.
    Masak nasi mudah dan cepat,nasi tak cepat basi.
    Kerak juga tiada.
    Mencucinya juga mudah dan tidak membebankan bill elektrik.

    4
  20. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    I bought this rice cooker as it’s cheap and look simple.After I using it I love it so much as my rice turn up so nice and it’s cook fast….it’s good choice for people out there who really looking for budget and good quality product….it’s affordable and give full satisfication.

    5
  21. irfan12345696
    96 reviews

    worth of buying

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Masuk je rumah sewa baru, satu item wajib adalah periuk nasi elektrik sebab nak masak atas dapur gas sangat leceh. Mujur ada Faber rice cooker. Harga murah dan dah pakai hampir dua tahun masih berfungsi dengan baik. Tapi masa memasak, air didih akan keluar dari bahagian sisi penutup dan meleleh. Jadi terpaksa selalu bersihkan tempat letak periuk dan meja. Leceh. Secara keseluruhan, periuk ini sesuai untuk yang bajet rendah cuma perlu sabar untuk rajin mencuci sahaja.

    5
  22. Amanda Sani
    23 reviews

    Periuk Nasi serbaguna..

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Apa yang best menggunakan periuk nasi selain masak nasi..Saya juga dapat memasak apa shaja menggunakan periuk nasi seperti masak sup,goreng sayur dan ayam dan yang paling saya gemar saya suka buat kek menggunakan periuk nasi hasilnya memang superb..

    5
  23. Nur Arina
    812 reviews

    Terbaik

    0 out of 5, reviewed on September 7, 2017

    Periuk nasi ni ibu saya di kampung gunakan. Setiap kali pulang ke kampung, memang periuk nasi ni lah kegemaran ibu. Bagi beliau periuk nasi Faber ni sangat terbaik kerana tidak membuatkan nasi hangit dan melekat

    0
  24. Husna Yunos
    13 reviews

    produk bagus

    5 out of 5, reviewed on September 7, 2017

    Nasi masak dengan cepat & tidak berkerak

    5
  25. UmarHarraz10
    116 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 7, 2017

    sangat bagus rice cooker ni tahan lama dan nasi masak dengan lebih cepat

    5
  26. sallyinlee93
    1006 reviews

    good enough for my family

    3 out of 5, reviewed on August 17, 2017

    This rice cooker is very “tahan lama” and the price is very reasonable!
    the size is just good enough for my family member.

    3
  27. shahrizan8392
    2 reviews

    rice cooker

    5 out of 5, reviewed on August 4, 2017

    The best of rice cooker

    5
  28. jet68
    75 reviews

    so far so good

    5 out of 5, reviewed on July 18, 2017

    use it about two years still in good functioning, really worth of price,good quality

    5
  29. Shaneeya Mos
    42 reviews

    Best budget rice cooker

    5 out of 5, reviewed on March 17, 2017

    I bought this rice cooker as it’s cheap and look simple.After I using it I love it so much as my rice turn up so nice and it’s cook fast….it’s good choice for people out there who really looking for budget and good quality product….it’s affordable and give full satisfication.

    5
  30. Aien Zunnur
    40 reviews

    Tak risau nasi hangit!

    3 out of 5, reviewed on October 21, 2016

    Masuk je rumah sewa baru, satu item wajib adalah periuk nasi elektrik sebab nak masak atas dapur gas sangat leceh. Mujur ada Faber rice cooker. Harga murah dan dah pakai hampir dua tahun masih berfungsi dengan baik. Tapi masa memasak, air didih akan keluar dari bahagian sisi penutup dan meleleh. Jadi terpaksa selalu bersihkan tempat letak periuk dan meja. Leceh. Secara keseluruhan, periuk ini sesuai untuk yang bajet rendah cuma perlu sabar untuk rajin mencuci sahaja.

    3
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...