Adabi Kampung Fried Rice Powder

Product Details

Adabi Serbuk Nasi Goreng Kampung

  • Seasoning Mix For Kampung Fried Rice
  • With real prawn powder for authentic taste.

Kampung Fried Rice Cooking Method:
1. Heat 4 tbsp of cooking oil. If desired, add meat or vegetables (approximately 50g) and fry well.
2. Then add 400g-450g (4-4 1/2 cups) of cooked rice.
3. Sprinkle 1 packet of Adabi Kampung Fried Rice Powder onto the rice and fry till evenly mixed. Garnish, sprinkle with fried anchovy and serve hot.

Store in a cool dry place.
Ingredients:
Salt, Sugar, Dried Shrimp (Crustaceans) Powder (9.7%), Onion, Garlic, Chilli Powder, Flavour Enhancer (E621 , E631), Palm Oil, Dried Anchovy (Fish) Powder (6.5%).

  1. Avatar

    puteri2371
    5 reviews

    simple & mudah

    4 out of 5, reviewed on April 15, 2018

    sng je nak buat nasi grg dgn perencah ni..

    4
  2. Avatar

    syafiah97
    65 reviews

    Mudah dan sedap

    4 out of 5, reviewed on March 2, 2018

    Saya suka menggunakan Serbuk nasi goreng adabi ini. Sedap dan mudah di sediakan. Menjimatkan masa. Anak anak juga suka rasa nasi goreng adabi ini. Tidak terlalu masin dan sedap rasanya. Harganya murah. SATU paket untuk sekali guna. Mudah di sediakan. Tidak memerlukan bahan yang lain. Tidak perlu masukkan garam lagi dalam masakan. Bau yang harum dan Amat menyelerakan sekali.

    4
  3. Avatar

    Afiza_Rahim60
    350 reviews

    Adabi Kampung Fried Rice Powder

    5 out of 5, reviewed on February 6, 2018

    Citarasa enak bersama Perencah Nasi goreng sedap dan lazat ini.Jenama dipercayai.Penyediaan nasi goreng saya menjadi bertambah mudah dan cepat.Rasanya penuh rasa udang asli yang menyelerakan.Cuma tambah rencah yang kita inginkan dan serbuk nasi goreng ini.Rasanya sedap makan pun bertambah selera.Penyediaan mudah dan menjimatkan masa dan tenaga dan menumis menjadi cepat dan mudah dinikmati.Harga berpatutan dan jimat.Sedap.

    5
  4. Avatar

    slomb76
    7 reviews

    Memang rasa Kampung

    5 out of 5, reviewed on January 11, 2018

    Sedap dan simple… saya suka dan menjimatkan masa dan tenaga ketika membuat persediaan makan.
    Hidup bekerjaya memudahkan urusan masa bersama keluarga kerana hanya memerlukan 10 monit untuk menyediakan hidangan ini..terbaikk

    5
  5. Avatar

    NurulDeng08
    470 reviews

    Dengan Serbuk udang asli yg mmbangkitkan aroma

    5 out of 5, reviewed on November 9, 2017

    Mmg memudahkan saya utk mnyediakan nasi goreng kampung kegemaran suami.Tekstur serbuk Adabi Serbuk Nasi Goreng Kampung ni juga lebih halus dan mudah larut bila digunakan,tidak meninggalkan serbuk tidak larut pada nasi.Rasanya juga sedap dengan serbuk udang sebenar yg mmbangkitkan rasa nasi goreng kampung asli.Suami sy suka dgn nasi goreng kmpung yg digoreng mnggunakan perencah ni.Sgt mudah disediakan,harga serbuk ni juga murah & mudah didapati.

    5
  6. Avatar

    HussinAnna25
    50 reviews

    Paling senang!

    5 out of 5, reviewed on November 4, 2017

    Perencah nasi goreng adabi memang super best,senang sangat nak buat nasi goreng sedap cuma tumis bawang nasi perencah hasil nya nasi goreng sangat sedap.memang memudah kan kerja saya.stok wajib kat dapur saya.harga pun murah berbaloi la.hampir semua kedai runcit ad jual perencah adabi ni,mudah didapati.

    5
  7. Avatar

    ANNEVIEN
    28 reviews

    RECOMMENDED

    5 out of 5, reviewed on October 16, 2017

    Saya peminat nasi goreng kampung..nak beli di kedai pun berfikir tentang kebersihan,harga yang tidak berpatutan dan sebagainya..dengan adanya perencah nasi goreng kampung adabi ini,saya amat gembira kerana boleh memasak d rumah..malah keluarga juga menyukainya..sudah menjadi rutin harian memasak nasi goreng kampung untuk sarapan pagi..

    5
  8. Avatar

    Mimi81
    177 reviews

    Melazatkan nasi.

    5 out of 5, reviewed on October 11, 2017

    Segalanya ada didalam sepaket perencah ini. Tidak perlu bersusah payah untuk menyediakan bahan lain hanya kerana ingin menggoreng nasi. Nasi berubah menjadi warna yang cantik selepas digoreng dengan perencah ini.

    5
  9. Avatar

    maryam18
    309 reviews

    PENYELAMAT

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    Bila lapar ditengah malam dan cuma ada lebihan nasi dingin siang hari tadi,saya tak perlu risau lagi,cuma gorengkan nasi lebihan tadi dengan Adabi Kampung Fried Rise..Ia merupakan penyelamat saya saat~saat kelaparan..Yang pasti hanya gunakan ia,dapat membuatkan saya makan bertambah~tambah nasi goreng tersebut..

    5
  10. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 5, 2017

    Adabi Kampung Fried Rice Powder memang sedap, bila kesuntukan masa saya memang akan cari jalan mudah untuk siapkan makan malam atau pun sarapan pagi, dengan adanya Adabi Kampung Fried Rice Powder ia sangat mudah hanya buka da masukkan ke dalam minyak panas, campurkan sedikir sayur udang nasi dan garam secukup rasa. siappp… sangat mudah dan sedap

    5
  11. Avatar

    Nurizzahsafie34
    28 reviews

    Sedap, cepat dan mudah

    5 out of 5, reviewed on August 29, 2017

    Nasi goreng sememangnya menjadi kegemaran keluarga saya untuk bersarapan. Dengan bantuan Adabi Kampung Fried Rice Powder tugas memasak saya menjadi lebih mudah dan cepat. masakan saya bertambah lazat disamping menjimatkan masa dan kos. Rasanya juga enak memikat selera kami sekeluarga.

    5
  12. Avatar

    emphiyap70
    34 reviews

    Easy to make nasi goreng kampung

    4 out of 5, reviewed on August 28, 2017

    I need speed whenever I’m in the kitchen, need to save more time ..
    So when I need to masak nasi goreng kampung, I just need this a packet,
    And my nasi goreng kampung will turn out more tasty and seriously it is very easy to prepare nasi goreng kamoung using this powder …. it’s like magic!

    4
  13. Avatar

    AieenDeen28
    900 reviews

    Cepat,mudah & sedap

    4 out of 5, reviewed on August 26, 2017

    Kerja mnyediakan nasi goreng kampung ketika sarapan sgt mudah dgn perencah nasi goreng adabi.Cukup 1 paket Saja utk mnjadikan nasi goreng kg yg sedap.Ank2 juga suka brsarapan nasi yg digoreng dgn perencah adabi ni.Mmg mudah,cepat dal sedap.

    4
  14. senang dan sedap

    4 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    muah dan sedap. memamg ada rasa yang asli, senang, sedap. Sesuai untuk seisi keluarga, tidak perlu besusah untuk menyediakan hidangan.

    4
  15. Avatar

    cikbunga49
    660 reviews

    Mudah disediakan dan sedap

    5 out of 5, reviewed on August 24, 2017

    Kalau saya tidak sempat untuk memasak lauk pauk pada waktu makan malam,saya biasanya mengoreng nasik sahaja.
    Dengan gunakan perencah adabi ni,masakan nasik goreng kampung cepat dan mudah disediakan.
    Harga pun murah.

    5
  16. Nur Arina
    812 reviews

    Perencah nasi goreng pilihan saya

    5 out of 5, reviewed on July 28, 2017

    Saya sukakan perencah nasi goreng kampung ni.memang sangat sedap dan menjadikan masakan nasi goreng lagi sedap dari penyediaan secara manual. Tidak perlu menunggu lama dalam penyediaan nasi goreng.semudah ABC sahaja kerana ianya sudah cukup dengan perasa. Maknanya tidak perlu tsmbah apa-apa bahan perasa lagi.

    5
  17. Kesuma Dewi
    147 reviews

    Perencah Nasi Goreng Kampung Adabi

    4 out of 5, reviewed on June 24, 2017

    Penyediaan nasi goreng saya menjadi bertambah mudah dan cepat.Rasanya penuh rasa udang asli yang menyelerakan.Cuma tambah rencah yang kita inginkan dan serbuk nasi goreng ini.Rasanya sedap makan pun bertambah

    4
  18. Gee Gee
    321 reviews

    mudah dan sedap

    5 out of 5, reviewed on June 16, 2017

    kadang2 kita rasa nk mkn nsi goreng kampung,jadi saya memilih serbuk nasi goreng kampung jenama adabi,ianya sngt mudah utk disediakan,xperlu tambah garam dan sebagainya..sgt memudahkan sya,rasa juga sedap

    5
  19. Avatar

    miera97
    131 reviews

    Adabi Kampung Fried Rice Powder

    4 out of 5, reviewed on April 24, 2017

    Adabi Kampung Fried Rice Powder memang sedap, bila kesuntukan masa saya memang akan cari jalan mudah untuk siapkan makan malam atau pun sarapan pagi, dengan adanya Adabi Kampung Fried Rice Powder ia sangat mudah hanya buka da masukkan ke dalam minyak panas, campurkan sedikir sayur udang nasi dan garam secukup rasa. siappp… sangat mudah dan sedap

    4
  20. Avatar

    JURAINI CHE ISMAIL
    198 reviews

    Serbuk nasi goreng kampung..

    5 out of 5, reviewed on February 24, 2017

    Letakkan serbuk nasi goreng didalam kuali..panaskan dan tambahkan nasi…tambahkan udang..

    5
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...