FAIZA Bukhari Powder

Product Details

  • This spice is specially produced for lovers of Bukhari Rice, a popular rice dish in Middle East, whereas it was only cook for special feast and occasions.
  • Also suitable as an additional flavour to local dishes.
  • Bukhari Powder is also suitable to cook soya sauce dish and black pepper.
  • No Artificial Colour
  • No MSG
  • No Preservatives
  • 100 % natural product
  1. AkuHudHud27
    115 reviews

    Dah cuba baru tahu

    5 out of 5, reviewed on December 10, 2021

    Orang kata tak cuba tak tahu. Macam tu lah saya. Pertama kali mencuba masak nasi bukhari dengan menggunakan rempah Bukhari Faiza. Saya campurkan semua sekali nasi dgn ayam. Senang cerita sekali jalan je masak. Alhamdulillah menjadi. Cuma kena pandai adjust mana- mana yg patut. Garam gula semua tu. Masak dalam rice cooker je. Lepas ni boleh cuba lagi. Saya yakin menggunakan rempah Bukhari Faiza. Ia Halal dan bersih.

    5
  2. BumbleBee34
    321 reviews

    Jimat banyak masak sendiri

    5 out of 5, reviewed on July 30, 2019

    Sebelum ni saya memang tak pandai dan tak reti pun masak nasi bukhari. Bahan2 yg diperlukan pun saya tak ambil kisah. Nak makan je beli yg dah siap masak. Bila jumpa FAIZA Bukhari Powder, masak nasi bukhari ni tak susah mana pun. Guna je rempah tersebut ikut resepi yg disarankan dah jadi boleh dimakan. Sepeket tu boleh ulang2 masak beberapa kali. Suka bila dah boleh masak sendiri. Jimat daripada beli yg dah siap masak.

    5
  3. AieenDeen28
    899 reviews

    Beraroma rempah yg sgt wangi

    4 out of 5, reviewed on December 5, 2017

    Saya pernah mnggunakan serbuk rempah nasi bukhari kenama faiza ni.Mmg memudahkan & mnjimatkan sy utk mnyediakan sdri rempahnya yg agak memakan masa.Tekstur serbuknya halus dan mudah larut sempurna bila ditumis.Menjadikan nasi bukhari sy beraroma rempah yg sgt wangi dan cukup rasa,warna nasi juga sgt menarik dan nmpak mnyelerakan bila mnggunakannya.Mmg sgt berbaloi dibeli,harga pun masih sgt brpatutan.

    4
  4. AizaMan
    219 reviews

    Nasi Bukhari sedap

    5 out of 5, reviewed on November 2, 2017

    Dengan menggunakan rempah bukhari Faiza,menu kegemaran saya dapat disediakan dengan mudah dan cepat..Tidak perlu lagi bersusah payah menumbuk bahan2 giling kerana semuanya lengkap dalam satu paket..Hanya tumiskan rempah dengan minyak dan masukkan nasi serta air rebusan..Jika suka tambahkan kekacang..Memang membangkitkan selera!!

    5
  5. noorazri07
    194 reviews

    nasi bukhari

    4 out of 5, reviewed on October 8, 2017

    Nasi bukhari lebih mudah disediakan dengan adanya rempah bukhari dari faiza ini.Namun begitu saya perlu mengurangkan sedikit penggunaan rempah ini berbanding yang disyorkan supaya nasi yang dimasak tidak terlalu pedas memandangkan saya bukanlah orang yang sukakan pedas

    4
  6. Kesuma Dewi
    147 reviews

    Rempah Nasi Bukhari

    4 out of 5, reviewed on June 24, 2017

    Nasi bukhari kini mudah disediakan dan menyenangkan kerja memasak.Cuma tambahkan minyak,minyak sapi sekiranya suka,bawang dan bawang putih,tomato puri,air rebusan,beras dan daging.Sedapnya tidak terkira,rasa asli nasi bukhari dengan minima masa untuk menyiapkan

    4
  7. Nurirah13
    365 reviews

    Mudah dan ringkas

    5 out of 5, reviewed on June 22, 2017

    Serbuk nasi bukhari sangat mudah di sedia kan..tanpa sebarang bahan pengawit dan pewarna tiruan.

    5
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...