Tefal VC1006 Food Steamer

Product Details

Cook your meals the healthiest way possible with the Tefal Food Steamer, with 3 tiers and 4 bowls it can tackle all of your family’s cooking needs.

Key Features

  • Easily steam Chicken, Fish, Vegetables, Fruit, Rice and more with the Tefal Food Stemer.
  • With 4 bowls and a huge 9 KG capacity and you make various courses all at one
  • Each food bowl contains a removable base for easy cleaning.
  1. Mari Amiin Mutalib
    6 reviews

    Mesra pengguna dan cekap tenaga

    4 out of 5, reviewed on November 12, 2018

    Saya ingin sekali menghidangkan aneka juadah untuk ahli keluarga hasil menggunakan kelengkapan dapur ini.

    4
  2. Riduan Halim
    136 reviews

    Pengukus moden Terbaik

    5 out of 5, reviewed on October 15, 2018

    Ini adalah produk kedua tefal yang saya suka, memudahkan kerja dan mempercepatkan masa, material yang digunakan sangat mudah dan tidak mudah pecah, mudah dibasuh dan tidak lekat bau pada bekas pengukus tersebut. Dengan menggunakan elektrik menjadikan saya jimat masa dan sangat mudah untuk kendalikannya.

    5
  3. Kingsley Soh
    3 reviews

    好产品

    5 out of 5, reviewed on October 1, 2018

    方便,简单又实用 早上要蒸东西不必像一起这么麻烦 而且可以一次 蒸很多东西 不必等

    5
  4. Najihah9628
    3 reviews

    Very Recommended

    5 out of 5, reviewed on September 22, 2018

    Nice. Easy to use

    5
  5. Wilson94
    3 reviews

    Food steamer

    4 out of 5, reviewed on August 9, 2018

    I love this food steamer very much ! It can steam many food in one time such as vegetable , meat , rice and more . It can save much time . Easy to cook and the last easy to clean .

    4
  6. Jun Hao
    3 reviews

    好產品

    5 out of 5, reviewed on August 8, 2018

    真的很方便 好產品 一次可以蒸很多東西

    5
  7. Aina9280
    1 reviews

    Vey recommended

    5 out of 5, reviewed on July 25, 2018

    Bukan sekadar steamer biasa seperti di luar sana. Sngt senang untuk digunakan malahan untuk dibasuh dan dibersihkan. Sejak memakai steamer ini, masakan mmg menjadi, pelbagai makanan telah sy msk menggunakan steamer ini. Malahan keluarge semakin kerap makan di rumah. Menjimatkan masa kerana mempunyai 4 tmpt steamer yg besar dan sy boleh memasak banyak makanan dalam satu masa

    5
  8. stephensen26
    2 reviews

    steamer

    5 out of 5, reviewed on May 28, 2018

    high quality product can cook few food at one time. time efficiency.

    5
  9. Yjiin18
    3 reviews

    Tefal food steamer review

    5 out of 5, reviewed on May 14, 2018

    I have this as a gift from my friend and have been using it since then. The volume is big enough to steam a whole fish or a couple of dishes all at one go. It is super easy to clean and operate. It even shows you the time to steam a fish, chicken or etc. I put it on my kitchen table top everyday because i use it in the morning, lunch and dinner! It’s super convenient.

    5
  10. obit610932
    4 reviews

    food stim

    5 out of 5, reviewed on May 3, 2018

    dulu guna pengukus tradisional.sekarang dah maju.dapur stim terbaik dari tefal.mudah digunakan.ruangan luas dan bertingkat.sesuai untuk berniaga kecil kecilan.berbaloi dengan nilaiannya.tefal jenama yang elegan.

    5
  11. khang9173
    3 reviews

    方便,省时

    5 out of 5, reviewed on April 8, 2018

    对于想一次蒸多多样食物的人来说,这个是不二选择!因为有三层,第一层可以蒸玉米,第二层蒸鱼,第三层蒸米,坦白说,好用,实用,容易清洗

    5
  12. fiona909123
    1 reviews

    非常好的产品

    5 out of 5, reviewed on April 5, 2018

    对于家庭主妇来说,这个产品非常好,一次可以蒸几样东西,省时间,而且还可以看到食物的熟度,不必一直打开蒸盖

    5
  13. Yus08
    5 reviews

    Nak kurus????

    5 out of 5, reviewed on March 18, 2018

    Nak kurus ???
    Makanan berminyak memang tidak baik untuk kesihatan dan saya berjaya mengurangakan berat badan dengan menggunakan food steamer ini. Disamping itu, dapat menjimatkan tenaga kerana kita boleh masak semua makanan sekaligus..nasi, ayam, ikan. Yang penting semua kukus tau..baik untuk kesihatan♡♡♡

    5
  14. Shally56
    3 reviews

    Easy to use

    4 out of 5, reviewed on March 5, 2018

    This applicant save my time!! It’s a very time saving product as I can steam many food at once while I’m preparing or doing other stuff~ as nowadays women not only got house work and cooking but also have go for career, this help me to save time so I can spare more time for family ^^

    4
  15. Alice Goh
    3 reviews

    GREAT PRODUCT

    5 out of 5, reviewed on March 4, 2018

    这是非常好的东西,方便又简易使用,给我生活上带来了很多便利,值得购买的好产品

    5
  16. Chee35
    3 reviews

    Healthy lifestyle

    4 out of 5, reviewed on February 8, 2018

    Having steam food is always the healthiest diet. U can steam your rice and dish at the same time, and by the time finish, your meal is ready. You can always see your food is it cook from the transparent steamer. Save time and easy to use. Smart choice

    4
  17. ferdizetty37
    493 reviews

    Masakan stim lebih mudah disediakan.

    4 out of 5, reviewed on November 29, 2017

    Mmg sgt memudahkan kerja2 mngukus dan masakan yg perlu di stim.Berbaloi dibeli dgn harganya,Tefal VC1006 Food Steamer ni mmpunyai 3 tingkat lapisan dan bekas pengukus pun sgt besar dan boleh memuatkan pelbagai jenis kuih muih dan lauk.Mnjimatkan masa sy,boleh kukus lauk dan kuih pada waktu yg sama.Bekas lutsinarnya juga mmbolehkan sy melihat makanan yg distim.

    4
  18. alc340
    46 reviews

    省时又好用

    5 out of 5, reviewed on October 19, 2017

    超级快的烹饪煮法,省时又省力,还可以看到食物的熟度。

    5
  19. nurhidayah04
    111 reviews

    moden dan mudah digunakan

    4 out of 5, reviewed on September 19, 2017

    Sangat mudah digunakan. Design modern dan mudah dicuci. Makanan yang dikukus masak sempurna nak boleh nampak dari luar.jadi tak perlu buka2 penutup. Ruangan juga besar.boleh mengukus dengan banyak dalam satu masa

    4
  20. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 18, 2017

    i have to feed a family of 6 daily and the amount of vegetables that I need to cook is obviously more than the average family. this steamer is the only one I have found that can do the job…and do it well……the baskets are deep and provide enough room for a good amount of vegetables. It even cooks potatoes and fresh carrots within 50 mins (it has a turbo steam)….something which my other steamers have failed to do….they took over 1hr and 20 mins and still the potatoes weren’t done enough to mash…..not so with Tefals little baby.
    The compact way this stacks the baskets upside down over the base unit means that it doesn”t take up much cupboard space.
    The baskets went through the dishwasher ok too…which is always a bonus!

    5
  21. nurhidayah04
    111 reviews

    moden dan senang guna

    5 out of 5, reviewed on September 16, 2017

    Sangat mudah mengukus makanan.cepat dan yang paling seronok kita boleh nampak dari luar.ruang juga banyak. Jadi boleh mengukus pelbagai makanan dalam satu masa.sangat berguna pada yang rajin memasak.

    5
  22. Aisyaz Idrus
    82 reviews

    value for money

    5 out of 5, reviewed on September 14, 2017

    This steamer is great. It steams veggies well, broccoli and carrot are done in 15 mins. Comes with good size, holds lots of veggies without being huge. Easy to use and clean. Highly recommended and value for money.

    5
  23. Niki Tay
    996 reviews

    很方便

    4 out of 5, reviewed on September 14, 2017

    很方便的,可以一次过蒸很多样的东西的,对于我们这些没有时间的人是超方便的可以一下蒸很多的不用分开几次来蒸熟食物的。

    4
  24. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Tefal Steamer mmg sy rekomen utk korang yang rancang nk beli steamer tu..Yg sy paling suka saiz steamer ni besar boleh bnyk ltk bnyk mknann klau nk steam food tu. Ssetengah steamer kn kecik nk kna tggu lma,nk kna tggu masak then bru blh ltk food lain plk sbb ap ruang terhad. Tapi tefal steamer ni dahla besar ruang bnyk bertingkat ha. Blh kukus plbgai mknn skli gus tk pyh tggu ikut turn mmg sy rekomen sgt

    5
  25. rosnah07
    177 reviews

    hebat

    5 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Memang wow..cantik kemas bersih dan x besar sangat.tak kan berkarat…memasak pn bertambah mudah…boleh dilihat dr luar..masakan yg sempurn. …wow

    5
  26. An War
    51 reviews

    Senang dan mudah

    4 out of 5, reviewed on September 13, 2017

    Dengan adanya periuk stim seperti ini,proses untuk memasak juga menjadi lebih mudah. Ianya tahan haba dan menyebabkan masakan cepat masak. Memang terbaik dan mempunyai ciri-ciri yang terunggul

    4
  27. Fong Fong
    318 reviews

    方便又省时间

    4 out of 5, reviewed on September 11, 2017

    Tefal VC1006 Food Steamer 最适合我这种在职妈妈了。只需把食物加上调味料,放进steamer里蒸, 几道美味的晚餐很快就可以开动。

    4
  28. love the steamer

    5 out of 5, reviewed on September 11, 2017

    really love to use this steamer in my house, really help me to prepare baby food, very fast, very suit to steam carrot. After steaming process, easily can blend and make puree.

    5
  29. Syera Syera
    137 reviews

    Love it

    5 out of 5, reviewed on September 10, 2017

    As I have said, great compact steamer. Suits small and large families.
    Never had any problems with this great lil number.
    + Great compact little steamer.
    Easy to set up and use.
    Great that it can be stacked inside each other for storage.
    Cooks food evenly and quickly.
    Great that it wont work when there is no water in the water chamber.

    – Hmm all good.

    5
  30. elianimaisarah51
    42 reviews

    Recommended

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Food steamer ini sangat la bagus dan memudahkan untuk memanaskan pelbagai makanan..menjimatkan masa dan tidak perlu menggunakan dapur masak untuk memanaskan makanan.

    5
  31. cikbunga49
    660 reviews

    Memang terbaik

    4 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    steamer ni saya rekomen pada siapa yang bercadang baru nak beli steamer.
    Ianya mudah digunakan,pelbagai jenis makanan boleh di steam didalamnya.
    Menjimatkan masa kerana ia bertingjat dan boleh steam makanan secara serentak dan sangat cepat.
    Senang juga dicuci kerana permukaannya tidak melekat dengan masakan kita.
    Terbaiklah!!!

    4
  32. maryam18
    309 reviews

    CEPAT

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Saya amat sukakan Tefal VC1006 Food Stemer..Ia mempunyai 3tingkat dan boleh menampung berat makanan sehingga 9kg,jadi saya tak perlu risau untuk steam banyak mangkuk makanan dalam satu~satu masa..Amat cepat dan menjimat kan masa

    5
  33. Nor Othman
    1343 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Tefal Steamer mmg sy rekomen utk korang yang rancang nk beli steamer tu..Yg sy paling suka saiz steamer ni besar boleh bnyk ltk bnyk mknann klau nk steam food tu. Ssetengah steamer kn kecik nk kna tggu lma,nk kna tggu masak then bru blh ltk food lain plk sbb ap ruang terhad. Tapi tefal steamer ni dahla besar ruang bnyk bertingkat ha. Blh kukus plbgai mknn skli gus tk pyh tggu ikut turn?? mmg sy rekomen sgt

    5
  34. irfan12345696
    96 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    saya menggunakan Tefal food steamer ini untuk pelbagai kegunaan: memanaskan makanan,merebus kentang dan sayur-sangat jimat masa tidak perlu menjaga masakan.rasanya sedap,mengekalkan nutrien dan masakan juga tidak kering.sangat berbaloi.cuma tempat penyelaras masa mudah tertanggal.

    5
  35. irfan12345696
    96 reviews

    worth of buying

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    i bought for my mum, as mothers days gift, she really like it and love ironing, good quality but a bit expensive. but yet worth it

    5
  36. AieenDeen28
    900 reviews

    2 Lapis Untuk Masakan Berbeza.

    5 out of 5, reviewed on September 9, 2017

    Mmg menjimatkan masa sy didapur…saiznya yg besar boleh muatkan bnyak makanan..terdapat 2 lapisan untuk 2 jenis masakan berbeza..mmg sngt jimat masa,sy boleh panaskan lauk & buat kuih pau dalam masa yg sama..mmg rekomenkn kpd peniaga kuih muih yg perlu dikukus…senang guna steamer ni.

    5
  37. UmarHarraz10
    116 reviews

    recommended

    5 out of 5, reviewed on September 8, 2017

    saya menggunakan Tefal food steamer ini untuk pelbagai kegunaan: memanaskan makanan,merebus kentang dan sayur-sangat jimat masa tidak perlu menjaga masakan.rasanya sedap,mengekalkan nutrien dan masakan juga tidak kering.sangat berbaloi.cuma tempat penyelaras masa mudah tertanggal.

    5
  38. sabarina37
    374 reviews

    Hidangan untuk keluarga

    5 out of 5, reviewed on September 7, 2017

    Masakan paling sedap adalah masakan isteri ibu untuk anak-anak ataupun suami tercinta. Mudahkan saya masak stim Ayam, Ikan, Sayur-sayuran, Buah, Beras dan sebagainya dengan Tefal Food Stemer. Dengan 4 mangkuk dan kapasiti 9 KG yang besar dan membuat pelbagai kursus semua di satu. mangkuk makanan mengandungi asas mudah alih untuk pembersihan yang mudah. Ia adalah teman didapur saya.

    5
  39. jazlan59
    144 reviews

    pelbagai kegunaan

    5 out of 5, reviewed on August 14, 2017

    steamer ni sangat la best bila guna. boleh guna untuk buat mac-macam masakan. isteri saya yang paling gembira bila saya belikan ini.

    5
  40. Isha Ismail
    12 reviews

    Steamer yg paling sy syg?

    5 out of 5, reviewed on August 8, 2017

    Tefal Steamer mmg sy rekomen utk korang yang rancang nk beli steamer tu..Yg sy paling suka saiz steamer ni besar boleh bnyk ltk bnyk mknann klau nk steam food tu. Ssetengah steamer kn kecik nk kna tggu lma,nk kna tggu masak then bru blh ltk food lain plk sbb ap ruang terhad. Tapi tefal steamer ni dahla besar ruang bnyk bertingkat ha. Blh kukus plbgai mknn skli gus tk pyh tggu ikut turn?? mmg sy rekomen sgt

    5
  41. fadyani10
    19 reviews

    bukan sekadar steamer!

    4 out of 5, reviewed on November 29, 2016

    saya menggunakan Tefal food steamer ini untuk pelbagai kegunaan: memanaskan makanan,merebus kentang dan sayur-sangat jimat masa tidak perlu menjaga masakan.rasanya sedap,mengekalkan nutrien dan masakan juga tidak kering.sangat berbaloi.cuma tempat penyelaras masa mudah tertanggal.

    4
Get Reviews Widget

Leave a review

You may also like...